بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی روسیه

اپل بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی روسیه را از اپ استور حذف کرد

کمپانی اپل به دنبال تحریم‌های جدید علیه همه‌پرسی فرمایشی در اوکراین، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی روسیه را از اپ استور حذف کرده است.

چند ماه پیش بود که اپل از بازار روسیه خارج شد و اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای ادامه فعالیت در این کشور ندارد. و از روز دوشنبه اپل شروع به حذف برنامه‌های بزرگ روسی از اپ استور خود کرده که در رأس آن‌ها VKontakte، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی روسیه و جایگزین فیسبوک قرار دارد.

شبکه اجتماعی روسیه ای VK میلیون‌ها کاربر دارد

علاوه بر این برنامه، اپل دیگر اپلیکیشن‌هایی که از همین توسعه‌دهنده منتشر شده از جمله Mail.ru ،VK Music و Youla را هم از اپ استور حذف کرده است. کاربرانی که پیشتر این برنامه‌ها را دانلود کرده‌اند همچنان بدون مشکل می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند؛ اما ممکن است حذف آن‌ها از App Store روی دریافت نوتیفیکیشن‌ها و پرداخت‌ها تأثیرگذار باشد. البته کاربران همچنان می‌توانند از شبکه اجتماعی VKontakte روی دسکتاپ یا مرورگر وب گوشی خود استفاده کنند.

اپل در بیانیه‌ای علت این ممنوعیت را توضیح داده و می‌گوید که مربوط به همه‌پرسی سازماندهی شده زیر نظر روسیه در برخی مناطق جدایی طلب اوکراین است. دولت بریتانیا نیز با موجی از تحریم‌های شرکت‌های دولتی و مدیران روسی، به این همه‌پرسی پاسخ داده است. در بین آن‌ها شرکت توسعه‌دهنده اپلیکیشن VK نیز وجود دارد. به همین خاطر اپل از قوانین بین‌المللی پیروی کرده و محصولات این کمپانی را از فروشگاه اپلیکیشن‌های خودش حذف کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. امریقا زورش به دولتها نمی‌رسد ملّتها را تحریم میکند؛ ازیرا روز به روز منفورتر میشود. و السلام