اتحاد غول های ژاپنی : توشیبا، فوجیتسو و Vaio و تاسیس یک شرکت جدید برای تولید لپ تاپ

خبرگزاری های ژاپنی به تازگی خبری منتشر کرده اند که بر اساس آن ، ۳ شرکت بزرگ توشیبا، فوجیتسو و Vaio با هم متحد شده و قرار است به زودی یک شرکت جدید برای تولید لپ تاپ تاسیس کنند.اتحاد این ۳ غول ژاپنی می تواند زنگ خطری برای شرکت های رقیب در بازار بوده و نتیجه ای بسیار خوب را رقم بزند.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

شرکت Vaio در اواسط۲۰۱۴ از شرکت سونی جدا شد، تا کنون نتوانسته خود را از بحران خارج کند و مشارکت با شرکت های فوجیتسو و توشیبا می تواند این شرکت را از بحران خارج نماید، هر چند که میزان سهم هر شرکت در شرکت جدید برابر خواهد بود.با این حال هیچ یک از شرکت های فوق، واکنش رسمی به گزارش های منتشر شده نداشته اند و باید دید در ماه های آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

البته بر اساس گزارش های مؤسسه تحقیقاتی IDC تقاضای جهانی رایانه های شخصی و لپ تاپ ها در حال کاهش است و در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ میلادی، میزان تقاضا نسبت به بازه زمانی مشابه سال پیش ۱۱ درصد کاهش داشت و به رقم ۷۱ میلیون دستگاه بسنده کرده است. با وجود آن که ۴۲ میلیون دستگاه از این تعداد را لپ تاپ ها تشکیل داده اند، اما این محصولات نیز با کاهش تقاضا روبرو شده اند.

Mikako Kitagawa یکی از محققان مؤسسه Gartner Group در این خصوص اظهار داشت:

شرکت جدید می تواند به عنوان راه حل خروج از بحران برای سه شرکت مطرح شده قلمداد شود. با وجود آن که سهم هر یک از سه شرکت در بازار لپ تاپ ها ناچیز است، یکپارچه کردن این سهم ها می تواند منطقی باشد، به خصوص آن که تأثیر شرکت جدید، بیش تر بر روی بازارهای بین المللی خواهد بود تا بازار داخلی ژاپن.

شرکت فوجیتسو به دلیل همکاری با شرکت آلمانی Siemens توانسته به سهم مناسبی از بازار اروپا دست یابد از سوی دیگر شرکت توشیبا نیز توانسته به سهم مناسبی در بازارهای آمریکای شمالی دست یابد.

در نهایت باید گفت ورود تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها به خانه ها، نیاز به لپ تاپ ها را کاهش داده است و بیشتر درآمد شرکت های مختلف در این بخش از سوی فروش های سازمانی تأمین می شود و شرکت های لنوو، Dell، HP و اپل که پرچم داران کنونی صنعت تولید لپ تاپ به شمار می روند نیز بیشتر درآمدهای خود را از سازمان های مختلف تأمین می کنند. از این رو بسیاری از شرکت ها نتوانستند خود را با شرایط جدید بازار تطبیق دهند و ما شاهد یکپارچه شدن برخی از آن ها بودیم، چنان که شرکت NEC که زمانی به عنوان برترین تولید کننده لپ تاپ های ژاپنی شناخته می شد در سال ۲۰۱۱ با شرکت لنوو یکپارچه شد.

منبع : engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلاااام
    فوجیستو!!!=فوجیتسو