گوگل پیکسل 7

گوشی های سری گوگل پیکسل 7 با چیپست سفارشی Tensor 2 و مشخصات فنی بالارده معرفی شدند

گوشی های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو گوگل با مشخصات بسیار خوب معرفی شدند. سری Pixel 7 با طراحی منحصر به فرد، چیپست سفارشی تنسور 2 و دوربین‌ های قدرتمند همراه شده است.

گوگل در یک رویداد خاص از گوشی های پرچمدار سری پیکسل 7 رونمایی کرد تا بتواند جدیدترین فناوری‌های عکاسی موبایل را در کنار یک طراحی زیبا در اختیار کاربران قرار دهد.

طراحی و مشخصات سری پیکسل 7 گوگل

گوگل پیکسل 7

گوگل با سری پیکسل 6 طراحی جدیدی را به دنیای گوشي‌های هوشمند معرفی کرد که در آن دوربین‌ها در نوار مشکی‌ رنگی قرار گرفته بودند. این نوار جذاب در پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو نیز دیده می‌شود؛ اما حالا دوربین‌ها هم‌رنگ نوار نیستند و به راحتی می‌توان آنها را تشخیص داد.

مدل استاندارد و پرو پیکسل 7 هر دو در رنگ‌های سفید و مشکی عرضه خواهند شد. هرچند که Pixel 7 Pro از فریم آلومینیومی و نوار دوربین براق بهره می‌برد و در رنگ اختصاصی سبز نیز به دست کاربران خواهد رسید. این دو قسمت در پیکسل 7 به صورت مات هستند. البته گوگل برای این مدل نیز رنگ لیمویی خاصی را در نظر گرفته است.

گوشی Pixel 7

غول نرم‌افزاری دنیا امسال سعی کرده طراحی یکپارچه‌تری را به گوشی‌های خود بیاورد و به همین خاطر لبه‌ها بهتر با بدنه ادغام شده‌اند.

دوربین‌ گوشی های پیکسل 7 گوگل

گوگل پیکسل 7

همانند سال گذشته هر دو گوشی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برند. هرچند که دوربین فوق عریض پیکسل 7 پرو به حسگر جدیدی در کنار فوکوس خودکار مجهز شده است و حالا می‌تواند در بخش عکاسی ماکرو نیز به خوبی بدرخشد. متاسفانه مدل استاندارد این گوشی قادر به چنین کاری نیست.

گوشی پیکسل 7 پرو همچنین از حسگر جدید ۴۸ مگاپیکسلی Samsung GM1 در کنار لنز پریسکوپ جدید بهره می‌برد که زوم اپتیکال ۵ برابری و زوم هیبریدی ۳۰ برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مقایسه مشخصات پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو

در ادامه نگاهی به مشخصات فنی گوشی‌ ها سری پیکسل 7 گوگل خواهیم داشت. همانطور که در جدول پایین می‌بینید، تغییرات به چیپست تنسور 2، نمایشگر روشن‌تر و دوربین فوق‌عریض جدید خلاصه شده‌اند. البته با توجه به اینکه سری پیکسل 6 نیز از مشخصات بسیار خوبی بهره می‌بردند، نمي‌توان در این زمینه از گوگل خرده گرفت.

گوشیGoogle Pixel 7Google Pixel 7 Pro
صفحه نمایشپنل اولد ۶.۳۲ اینچ، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (+FHD)، روشنایی ۱۴۰۰ نیت، رفرش‌ریت ۹۰ هرتزپنل ۶.۷ اینچی LTPO OLED، رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل، روشنایی ۱۲۰۰ نیت، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
ابعاد۱۵۵.۶۴ در ۷۳.۱۶ در ۸.۷ میلی‌متر۱۶۲.۹ در ۷۶.۵۵ در ۸.۹ میلی‌متر
وزن۱۹۵.۵ گرم۲۱۲ گرم
پردازندهگوگل تنسور 2گوگل تنسور 2
دوربین اصلی۵۰ مگاپیکسلی Octa PD Quad Bayer، حسگر ۱/۱.۳۱ اینچی با پیکسل‌های ۱.۲۲ میکرومتری، دیافراگم f/1.85۵۰ مگاپیکسلی Octa PD Quad Bayer، حسگر ۱/۱.۳۱ اینچی با پیکسل‌های ۱.۲۲ میکرومتری، دیافراگم f/1.85
دوربین فوق عریض۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار برای عکاسی ماکرو، پیکسل‌های ۱.۲۵ میکرومتری، میدان دید ۱۲۶ درجه
دوربین تله‌فوتوندارد۴۸ مگاپیکسلی، زوم اپتیکال ۵ برابری
دوربین جلوحسگر ۱۰.۸ مگاپیکسل با پیکسل‌های ۱.۲ میکرومتری، میدان دید ۹۳ درجه، فوکوس ثابت، دیافراگم f/2.2حسگر ۱۰.۸ مگاپیکسل با پیکسل‌های ۱.۲ میکرومتری، میدان دید ۹۳ درجه، فوکوس ثابت، دیافراگم f/2.2
رم/حافظه۸ گیگ رم در کنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی۱۲ گیگ رم در کنار ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی
باتری۴۳۵۵ میلی‌آمپر ساعت۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

قابلیت‌های نرم‌افزاری

چیپست Tensor 2 گوگل در بخش هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پردازش تصویر بهبود پیدا کرده است و حالا شما می‌توانید بسیار بهتر از گذشته از قابلیت‌های اختصاصی گوشی‌ های گوگل همچون ترجمه زنده و شناسایی گفتار استفاده کنید.

گوگل پیکسل 7

گوگل همچنین در گوشی های سری پیکسل 7 توجه ویژه‌ای به امنیت و حریم خصوصی کاربران دارد و به همین خاطر تنظیمات مرکزی حریم شخصی را به یک VPN اختصاصی رایگان همراه کرده است. از دیگر قابلیت‌های نرم‌افزاری این گوشی‌ها می‌توان به حالت ماکرو جدید و پاک‌کن جادویی بسیار بهتر اشاره کرد. همه اینها در بستر اندروید 13 قرار گرفته‌اند و گوگل نیز وعده داده که زودتر از گوشی‌ های دیگر اندروید 14 را برای سری پیکسل 7 عرضه کند.

عمر باتری گوشی های پیکسل 7 گوگل

گوشی‌های سری پیکسل 6 عملکرد چندان درخشانی در بخش باتری نداشتند؛ اما انتظارها از سری پیکسل 7 بسیار بالا است. گوگل نیز اعلام کرده که برای رسیدن به این هدف حالت ذخیره باتری جدید را در کنار الگوریتم‌های مصرف بهینه انرژي، پنل اولد با فناوری بهتر و از همه مهمتر بهینه‌سازی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای کاهش مصرف انرژی قرار داده است.

گوشی Pixel 7

همه این موارد را مدیون تراشه جدید تنسور G2 و قدرت محاسباتی بالای پردازشگر M2 هستیم.

قیمت و زمان عرضه

کاربران می‌توانند از همین لحظه اقدام به سفارش پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو کنند و دستگاه خود را هفته آينده تحویل بگیرند. مدل پایه پیکسل 7 پرو با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ۸۹۹ دلار قیمت دارد و مدل پایه پیکسل 7 نیز با برچسب قیمتی ۵۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

جمع‌بندی

به طور کلی می‌شود گفت که سری پیکسل 7 گوگل سریع‌تر و زیباتر شده است و نسبت به نسل گذشته عملکرد بهتری در بخش دوربین دارد. البته نمی‌توان از قابلیت‌های نرم‌افزاری اختصاصی گوگل نیز صرف نظر کرد. روی هم رفته می‌توان گفت که سری Pixel 7 با توجه به قیمتی که گوگل برایشان در نظر گرفته است، گزینه‌های ارزشمندی در میان گوشی‌های اندرویدی به حساب می‌آیند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*