گوگل کروم

گوگل کروم ، آسیب پذیرترین مرورگر تا سال 2022 است

گوگل کروم آسیب پذیرترین مرورگر سال 2022 شد. در همان حال، رکورددار بیشترین آسیب پذیری امنیتی در کل دوران است. در ادامه شاهد جزئیات بیشتر باشید.

مرورگرها جزو برنامه‌های کلیدی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها به شمار می‌روند و اگرچه مرورگرهای فراوانی موجودند، اما خیلی از آن‌ها با آسیب پذیری امنیتی دست و پنجره نرم می‌کنند. در واقع در حال حاضر برخی از مرورگرهای معروف با مشکل حفره‌های امنیتی مواجه‌اند. با توجه به تحقیق جدیدی از سوی Atlas، گوگل کروم آسیب پذیرترین مرورگر در سال 2022 به حساب می‌آید و از ابتدای سال تا به اینجا 303 آسیب پذیری از آن ثبت شده است. علاوه بر این، تنها مرورگر دارای حفره امنیتی جدید در ماه اکتبر بوده است.

آمار و ارقام آسیب پذیری گوگل کروم، فایرفاکس، سافاری، اج و اپرا

پس از گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس با 117 آسیب پذیری امنیتی در جایگاه دوم آسیب پذیرترین مرورگرهای سال 2022 قرار دارد. در جایگاه سوم مایکروسافت اج با 103 آسیب پذیری و در جایگاه چهارم سافاری با 26 آسیب پذیری به چشم می‌خورند. این درحالی است که اپرا طی سال جاری میلادی با هیچ‌گونه آسیب پذیری رو به رو نبوده است. کروم در زمینه مجموع آسیب پذیری‌ها هم بالای تمامی مرورگرهای دیگر نشسته و از زمان عرضه خود در سال 2008 روی هم رفته 3159 مورد داشته است.

فایرفاکس، سافاری و اپرا همه قدیمی‌تر از گوگل کروم هستند، اما مجموع آسیب پذیری‌های آن‌ها به کروم نمی‌رسد و به ترتیب 2361، 1139 و 344 مورد حفره امنیتی از آن‌ها شناخته شده است. مرورگر مایکروسافت اج هم که انتشارش به سال 2015 بر می‌گردد، مجموعاً میزبان 806 آسیب پذیری بوده است.

مرورگر گوگل کروم

کاربران جهت کاهش خطر سوء استفاده هکرها از حفره‌های امنیتی باید به طور پیوسته مرورگر خود را بروزرسانی کنند. از آنجا که این مرورگرها معمولاً به دام این ضعف‌های امنیتی می‌افتند، به صورت منظم بروزرسانی‌های جدیدی برای آن‌ها با هدف رفع آسیب پذیری‌ها در دسترس قرار می‌گیرد. حالا گوگل کروم در همان حال که محبوب‌ترین مرورگر حال حاضر بر شمرده می‌شود، رکورددار بیشترین آسیب پذیری امنیتی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*