پلتفرم های داخلی

پیشنهاد وزیر ارتباطات به کسب و کارهای آنلاین: به پلتفرم های داخلی مهاجرت کنید، از شما حمایت می‌کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد اگر کسب و کارهای آنلاین به پلتفرم های داخلی مهاجرت کنند، به آنها بسته‌های حمایتی ارائه خواهیم کرد.

فیلترینگ دو پلتفرم خارجی محبوب یعنی اینستاگرام و واتس اپ طی هفته‌های اخیر به کسب و کارهای آنلاین آسیب شدیدی را وارد کرد و هنوز مشخص نیست آیا فیلترینگ این دو پلتفرم خارجی دائمی خواهد بود یا خیر. در همین راستا وزارت ارتباطات قصد دارد کسب و کارهای آنلاین را به استفاده از شبکه های اجتماعی بومی ترغیب کند.

مهاجرت کسب و کارهای آنلاین به پلتفرم های داخلی

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد برای کسب و کارهایی که به پلتفرم های داخلی مهاجرت کنند یک بسته حمایتی ارائه خواهیم کرد. وی در ادامه گفت در همین راستا با کمک وزارت اقتصاد قصد داریم یک بسته حمایتی نظیر معافیت مالیاتی و تسهیلاتی را به این کسب و کارها ارائه دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه در خصوص فیلترینگ اینستاگرام نیز بیان کرد برنامه‌ای برای فیلتر این شبکه اجتماعی نداشتیم و نداریم. وی به این پرسش که آیا اینستاگرام رفع فیلتر خواهد شد پاسخی نداد و تاکید کرد پلتفرم‌های خارجی که از قوانین جمهوری اسلامی ایران پیروی نکنند، برای کسب و کارها بستر مناسبی نخواهند بود.