نابود شدن مجسمه 2 هزار ساله

نابود شدن یک مجسمه 2 هزار ساله توسط توریست خشمگین آن هم به دلیلی کاملا خنده دار!

خشم یک توریست به نابود شدن یک مجسمه 2 هزار ساله در موزه کیارامونتی واتیکان منجر شد. دلیل این کار بسیار عجیب و خنده‌دار است.

امروز نزدیک ظهر یک توریست آمریکایی در هنگام بازدید از موزه کیارامونتی در واتیکان تقاضای دیدار با پاپ فرانسیس را کرد. وی که مردی ۵۰ ساله بود، پس از رد شدن درخواستش بسیار عصبانی شد و خشمش را روی نزدیک‌ترین چیزی که اطرافش بود خالی کرد. در واقع خشم وی به نابود شدن یک مجسمه 2 هزار ساله منجر شود. هرچند که این پایان فاجعه نبود.

نابود شدن مجسمه های 2 هزار ساله به خاطر عصبانیت یک فرد

نابود شدن مجسمه 2 هزار ساله

توریست آمریکایی تلاش کرد از آن محل فرار کند و در حین فرار نیز یک مجسمه دیگر را نابود کرد. البته مقامات واتیکان اعلام کردند که وی را دستگیر کرده و به مقامات ایتالیا تحویل داده‌اند. هیچ‌کس نمی‌داند که این فرد به چه دلیل می‌خواسته با پاپ صحبت کند؛ اما واکنش عجیب وی تا حدودی سلامت روانی او را زیر سوال می‌برد.

کارشناسان نیز مشغول ترمیم آثار آسیب دیده هستند. در موزه کیارامونتی حدود ۱۰۰۰ مجسمه تاریخی (اکثرا سردیس) وجود دارد که یکی از معروف‌ترین آنها سردیس آگوستوس، امپراتور روم باستان است. اگرچه مجسمه‌ های آسیب دیده قدمتی 2 هزار ساله دارند، اما ظاهرا جزء آثار تاریخی مهم محسوب نمی‌شوند.

نابود شدن مجسمه 2 هزار ساله

مدت‌ها بیماری کرونا باعث شده بود که گردشگران کمتری به موزه‌‌های واتیکان بیایند. حالا نیز پس از بهبود شرایط، نابود شدن دو مجسمه 2 هزار ساله شوک بزرگی به مقامات فرهنگی این کشور وارد کرده است. البته این تنها آسیب وارد شده به میراث فرهنگی این منطقه نیست. یونسکو نیز چندی پیش اعلام کرد که پله‌های اسپانیایی به خاطر رانندگان ماشین‌های اسپرت و افراد اسکوتر سوار آسیب دیده‌اند.

واتیکان به سیستم نظارت ویدیویی مجهز است و مجسمه‌های آسیب دیده نیز در جای خود محکم شده بودند. همچنین کارکنان موزه آموزش‌های لازم را در رابطه با مدیریت این چنین مواردی دریافت کرده بودند؛ اما متاسفانه هیچکدام از اینها نتوانستند جلوی این اتفاق ناخوشایند را بگیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*