هوملندر

چرا هوملندر از سریال The Boys ترسناک‌ترین شخصیت شرور تاریخ تلویزیون است؟

شخصیت‌های شروری که دوستشان داریم یا با تک‌تک سلول‌های بدنمان از آن‌ها متنفریم، ویژگی‌های خاصی دارند. هوملندر از سریال The Boys یکی از معدود ویلین‌های تلویزیون در سال‌های اخیر است که تمام ویژگی‌های یک شخصیت شرور تراز اول را در خود جای داده است..

سریال The Boys، یکی از متفاوت‌ترین آثاری است که تا به امروز در ژانر ابرقهرمانی پخش شده است. شاید بسیاری از مردم به خاطر بیلی بوچر بی‌کله و دوست‌داشتنی دیدن این سریال را شروع کرده باشند اما هوملندر، یکی از ناب‌ترین عناصر این سریال بود که توانست جذابیت آن را در سه فصل به صورت کامل حفظ کند.

پیش از شروع این مقاله، بهتر است یادتان باشد ما تا جایی که بتوانیم، از اسپویل سریال The Boys خودداری می‌کنیم، اما اگر هنوز این مجموعه را ندیده‌اید، احتمالا بخش‌هایی از فصل‌های اول و دوم برای شما اسپویل شود. با توجه به این موضوع، با همراه باشید.

هوملندر | ترسناک، قدرقدرت و غیرقابل پیش‌بینی!

فرقی ندارد جوکر برای شما یادآور بهترین شخصیت شرور تاریخ باشد یا با شنیدن نام سارون یا ولدمورت، موهای تن‌تان سیخ شود، واقعیتی که امروز باید با آن روبه‌رو شوید، این است که هوملندر، احتمالا ترسناک‌ترین شخصیت شرور تاریخ است! هر صحنه‌ای که شخصیت هوملندر در آن حاضر است، ترسناک و غیرقابل پیش‌بینی است.

هوملندر

هیچ‌کس منکر جذابیت‌های کاراکترهایی مانند جوکر، دارث ویدر، تانوس، والتر وایت، جافری براتیون، هانیبال (سکوت بره‌ها) و… نمی‌شود اما هوملندر، ویژگی‌هایی دارد که به سادگی او را ترسناک‌تر از هر کاراکتری در تلویزیون می‌کند. این کاراکتر می‌‌توانست در جهان سینمایی درست در دستان کارگردانی مناسب، به سادگی یکی از بهترین شخصیت‌های شرور تاریخ باشد.

هیچکس به اندازه او قوی نیست!

ساده‌ترین ویژگی مثبت شخصیت شرور اصلی سریال د بویز قدرت بیش از حد اوست. اگر بخواهیم از توضیح زیاد از حد خودداری کنیم، می‌توانیم بگوییم او یک نسخه از سوپرمن است که هیچ کریپتونایتی برای ضعیف کردنش وجود ندارد! همان‌طور که مدلین استیلول هم در این سریال می‌گوید، «هیچ سلاحی در زمین برای متوقف کردن Homelander وجود ندارد».

وقتی هوم لندر در یکی از صحنه‌های سریال حاضر است،‌ ما از خودمان درباره پیروز نبرد سوال نمی‌کنیم؛ چون می‌دانیم او به هیچ وجه (حداقل از نظر فیزیکی) شکست نمی‌خورد. به جای فکر کردن به نتیجه نبرد، تنها فکر بیننده انتخابی است که هوملندر خواهد داشت. او می‌تواند قهرمانی دوست‌داشتنی مانند استارلایت را در یک چشم به هم زدن نابود کند یا بیلی بوچر را به شیطانی‌ترین شکل ممکن از بین ببرد! اما چیزی که باعث ترسناک شدن و جذابیت کاراکتر هوم لندر می‌شود، انتخاب‌های او است.

هوم لندر

بیننده این سریال فقط با یک شخصیت منفی تک‌بعدی که «به خاطر این که می‌تواند، می‌کشد» طرف نیست؛ بلکه با شخصیتی سر و کله می‌زند که با وجود قدرت بی‌نهایتش، به دلایلی مانند شهرت، امتیاز گرفتن از حریف یا فقط تحقیر، گاهی به دشمنانش رحم می‌کند. اضافه شدن چاشنی شک در زمان جنگ با دشمنان با قدرت غیرقابل تصور هوملندر، معجونی فوق‌العاده از یک ابرقهرمان شرور به وجود آورده که در کمتر سریالی مانندش را دیده‌ایم.

غیرقابل پیشبینی بودن، برگ برنده شرور سریال د بویز است

شاید شخصیتی مانند تانوس، قدرتمندتر از هوم‌لندر باشد، اما تمام سکانس‌هایی که تانوس در آن‌ها حاضر است، ترسناک نیستند. تانوس برای خودش اهدافی مشخص، خط‌قرمزهایی قابل درک و پایداری روانی مناسبی دارد. شما می‌توانید در یک نبرد، با تمام قدرتتان به تانوس آسیب بزنید اما اگر مرگ شما به باور او ضروری نباشد، بدون هیچ مشکلی به زندگی خودتان ادامه می‌دهید؛ مانند اتفاقی که برای نیمی از انتقام‌جویان در پایان فیلم اونجرز اندگیم افتاد.

هوم لندر

اما در ماجرای هوملندر، این که شما تنها یک ابرقهرمان نابینا باشید، کشتن‌تان کاملا منطقی به نظر می‌رسد. هوم لندر از همان صحنه‌های اول حضورش در سریال، نشان داد حتی با کشتن یک پدر و پسر با نابودی هواپیمایشان هیچ مشکلی ندارد. اهداف هوملندر شاید در بسیاری از مواقع برای خودش هم کاملا مشخص نباشند؛‌ او گاهی برای مدلین، گاهی برای فرزندش، گاهی برای شهرت، گاهی برای وات، گاهی برای استورم‌فرانت و … می‌جنگد. او می‌تواند در یک قسمت بزرگ‌ترین همراه و یار سازمان مخوف وات باشد و در قسمت بعد، مشکلی با نابود کردنش نداشته باشد.

در کنار این مورد، نشان دادن بی‌رحمی هوم لندر از همان ابتدای سریال، باعث شد ما به این باور برسیم که او هیچ خط قرمزی ندارد و باید در هر صحنه‌ای که حضور دارد، نفس‌هایمان را در سینه حبس کنیم. هوملندر می‌تواند هر کسی که همراهش در یک صحنه حضور دارد، از معشوقه‌اش مدلین استیل‌ول گرفته تا ابرقهرمان کوری که می‌خواهد در حد خودش ناجی جهان شود را به ترسناک‌ترین شکل ممکن به اعماق جهان مردگان بفرستد.

هوم لندر پر از سورپرایزهای جذاب و گاهی عجیب است! وقتی او به همراه استورم‌فرانت یک سارق را دستگیر می‌کند، بسیاری از ما می‌دانستیم اتفاق خوبی برای سارق نخواهد افتاد، اما آنچه که میان استورم فرانت و هوم لندر رقم خورد، به هیچ‌وجه قابل پیشبینی نبود. از همان قسمت اول سریال د بویز، بسیاری از بینندگان متوجه شدند دنیای تاریک و ذهن شخصیت‌های چرک این سریال تقریبا هیچ خط قرمزی وجود ندارند، اما بازهم می‌توانیم حد و حدود رفتاری آن‌ها را ترسیم کنیم، ولی هولمندر با وجود گذشت سه فصل، همچنان قادر است به سادگی و در کمتر از چند ثانیه ما را شگفت‌زده کند.

هوم لندر مانند ماست!

با این که هوملندر ترسنا‌ک‌ترین و قدرتمندترین شخصیت جهان‌اش است اما از نظر ذهنی، به هیچ وجه قوی‌ترین نیست. مرور گذشته او و دیدن داستان بزرگ شدنش در یک آزمایشگاه باعث می‌شود او دیگر یک شخصیت غیرقابل‌ درک نداشته باشد. ماجراهای عاشقانه‌اش با کویین میو، مدلین و استورم‌فرانت، نشان می‌دهد او هم عشق را (با روش‌های عجیب و غریب خودش!) درک می‌کند و حتی فداکاری‌هایی در راه عاشقی انجام دهد.

هوملندر

در کنار این موارد، انتخاب اول هوملندر، شخصیت شرور بودن نیست! هر چند اقدامات او به شدت ترسناک و شرورانه هستند اما او همچنان می‌خواهد مردم دوستش داشته باشند و برایش کف بزنند. او با ترسیدن مردم از او مشکلی ندارد اما ترجیح می‌دهد تا جایی که ممکن است،‌‌ میان مردم یک شخصیت دوست‌داشتنی باشد.

هوم لندر هر چند در نگاه اول آنتاگونیست این سریال است اما در برخی قسمت‌ها، چالش‌هایی که برایش به وجود می‌آید در کنار اهمیت بالایی که در پیشبرد داستان دارند، حتی از ماجراهای بیلی بوچر و دوستانش هم جذاب‌تر هستند.

این شخصیت با وجود بی‌نقص بودنش در بسیاری از بخش‌ها، با چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کند که انسانی هستند. همین چالش‌ها، باعث می‌شوند هملندر، در مقایسه با ویلین‌هایی مانند تانوس، دارث ویدر و جافری براتیون، انسانی‌تر جلوه کند.

هوم‌لندر به خاطر بودجه محدود سریال فوق‌العاده است!

با این که همیشه از سریال The Boys دفاع کرده‌ام اما باید بگویم صحنه‌های اکشن این سریال، یک افتضاح تمام‌عیار هستند! وقتی نبرد پایانی فصل دوم سریال را می‌بینید، احتمالا این تصور به ذهن شما بیاید که این نبرد مسخره که حتی در فیلم‌های هندی هم می‌توان نمونه بهترش را می‌توان پیدا کرد، قطعا نبرد پایان فصل دوم سریال نیست اما سریال با تمام شدنش در این فصل، تمام تصورهای بیننده را از بین می‌برد.

سریال د بویز

نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم، این است که هوم‌لندر که حداقل به ظاهر آنتاگونیست اصلی داستان است، به هیچ وجه به خاطر قدرت‌های رزمی‌اش در نبرد ترسناک نیست. کم بودن صحنه‌های مبارزه در این سریال، شاید به دلیل کم بودن بودجه بوده باشد اما همین نقطه ضعف باعث شده سازندگان «پسران»، بیشتر به جنبه‌های شخصیتی کاراکترها (که در ادامه بیشتر راجع به آن‌ها صحبت می‌کنیم) بپردازند؛ موردی که این روزها حتی در بلاک‌باسترهای مارول، دی سی و جنگ ستارگان هم کمتر آن را می‌بینیم.

هوملندر همیشه به خاطر اعمالش ترسناک نیست، بلکه دیالوگ‌ها،‌تهدیدها، نگاه‌ها و لبخندهای او باعث می‌شوند با شخصیتی وحشتناک رو به رو باشیم. شاید اگر این سریال هم به ویروس بودجه بلاک باستری مبتلا می‌شد، نمی‌توانستیم چنین هوملندر جذاب و ترسناکی را داشته باشیم و تنها جنبه ترسناک او، در صحنه‌های CGI محدود می‌شد.

د بویز تک‌وجهی نیست

این مورد خیلی به شخصیت شرور دوست‌داشتنی و عجیب ما مربوط نمی‌شود اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث بهبود هوم لندر در مقایسه با کمیک The Boys شده، تک‌وجهی نبودن شخصیت‌های سریال است.

ای‌ترین فقط یک سیاه‌پوست خوشگذران نیست که به کامپاند وی اعتیاد دارد و نامزدش به او خیانت می‌کند؛ کویین میو فقط یک واندروومن خوشحال و امیدوار نیست که از کودکی مثل یک شاهزاده با او برخورد شده باشد و مدلین استیل‌ول هم فقط یک مدیر سنگ‌دل که می‌خواهد شرکتش سود بیشتری داشته باشد نیست. تمام شخصیت‌هایی که هوم‌لندر را احاطه کرده‌اند، درست مانند خود او چندوجهی هستند و برعکس برخی از فیلم‌ها و سریال‌های ابرقهرمانی مانند شی هالک، جاستیس لیگ، ثور: عشق و صاعقه و بسیاری از سریال‌های CW، هر شخصیت به سیاه یا سفید مطلق بودن محکوم نیست.

همین شخصیت‌های چندوجهی و تاثیری که هوملندر می‌تواند روی وجهه‌های دیگر زندگی آن‌ها بگذارد، باعث می‌شود حتی برای شخصیت منفوری مانند ای‌ترین، در صحنه مواجه شدنش با هوم‌لندر و خشمش، دعا کنیم!

چشمان آنتونی استار!

با منتشر شدن اولین تریلر از سریال د بویز، انتظار دیدن سریال فوق‌العاده‌ای را نداشتم. ایده سوپرمن شرور و ابرقهرمانانی که کاملا سفید نیستند به هیچ وجه تازه نبود و بارها در دنیای کمیک، فیلم و سینما استفاده شده بود اما آنتونی استار، توانست بازی را برای سریال پسران عوض کند.

نسخه کمیک‌بوکی شخصیت هوم لندر، ترسناک، غیرقابل پیشبینی و قدرتمند، ولی کاریزمای کافی برای تبدیل شدن به یکی از ترسناک‌ترین شرورهای تاریخ را نداشت. با این حال آنتونی استار، توانست جنبه‌های تازه‌ای را به شخصیت هوملندر اضافه کند که تا به امروز در دنیای کمیک‌ها وجود نداشت.

آنتونی استار

دیدن حالت چشمان آنتونی استار در سریال The Boys، لبخند وحشتناکش و نگاه‌های دیوانه‌کننده‌اش همان چیزی بود که هوملندر دنیای کمیک، در تمام این سال‌ها کم داشت. حتی هوملندر در سریال کارتونی The Boys: Diabolical (که تمام عاشقان سریال د بویز باید آن را ببینند!) هم با صدای آنتونی استار، به هیچ وجه به اندازه نسخه سریال اصلی ترسناک نیست.

با این که نویسندگان این سریال در خلق هوملندری که دوستش داریم و از دیدنش موهای تنمان سیخ می‌شود موثر بوده‌اند اما شاید یکی از مهم‌ترین دلایلی که او،‌ ترسناک‌ترین شخصیت شرور تاریخ تلویزیون است، بازی جذاب آنتونی استار باشد.

در پایان بهتر است به نکته‌ای مهم اشاره کنیم. به باور ما، هوملندر به هیچ وجه بهترین شخصیت شرور تاریخ تلوزیون نیست و با وجود شخصیت‌های شرور نابی که در سریال‌هایی مانند سوپرانوز، بازی تاج و تخت، بریکینگ بد، واکینگ دد و… دیده‌ایم، او هیچ شانسی برای بهترین بودن ندارد اما ترسناک‌ترین است.

البته در کنار هوملندر، نیگان هم می‌تواند لقب ترسناک‌ترین شرور تاریخ تلویزیون را به دوش بکشد که در آینده‌ای نزدیک در گجت نیوز، بیشتر راجع به او صحبت خواهیم کرد. همراه ما بمانید.