گواهینامه های رانندگی

گواهینامه های رانندگی رنگبندی می‌شوند

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور فراجا از طرح رنگبندی گواهینامه های رانندگی خبر داد و گفت گواهینامه‌ها در سه رنگ و رده طبق میزان تخلف رانندگان رنگبندی خواهند شد.

سرهنگ محسن صوفی، رئیس اداره حقوقی پلیس راهور فراجا با اعلام این که پلیس راهور طرح رنگبندی گواهینامه های رانندگی را در دستور کار خود داده است، گفت اگر این پیشنهاد پلیس پس از تصویب به اجرا برسد، گواهینامه‌ها در سه رنگ و رده رنگبندی خواهند شد و به تناسب عدم تخلف رانندگان رنگ گواهینامه نیز ارتقا پیدا خواهد کرد.

جزئیات رنگبندی گواهینامه های رانندگی

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور فراجا در ادامه گفته‌های خود بیان کرد اجرای طرح رنگبندی گواهینامه ها باعث تشویق رانندگان برای ارتقا به رده و رنگ بالاتر خواهد شد که نتیجه آن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و عدم تخلف خواهد بود.

صوفی تاکید کرد پلیس راهور در تصویب جریمه‌های رانندگی و رانندگی نقشی نداشته و تنها نقش آن پیشنهاد جریمه‌ها است. وی افزود طبق ماده 21 و 22 قانونی رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی میزان جریمه‌ها توسط هیئت دولت تصویب می‌شود و هر سه سال یک بار نیز امکان تعدیل جریمه‌ها وجود خواهد شد. البته طی 7 سال اخیر به دلایل مختلفی از جمله مسائل اقتصادی جامعه، نرخ جریمه‌ها تغییر پیدا نکرده است.

صوفی در ادامه بیان کرد از آنجایی که پلیس راهور وظیفه ارائه پیشنهاد را بر عهده دارد، طرح افزایش میزان جرایم را با تمرکز بر تخلف‌های حادثه‌ساز پیشنهاد کرده که البته هیئت وزیران باید آن را تصویب کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*