موقعیت مکانی لحظه ای

چگونه لایو لوکیشن یا موقعیت مکانی لحظه ای خود را در گوگل مپس با دیگران به اشتراک بگذاریم

بخشی از تحریم های اینترنتی آمریکا برداشته شده و می‌توان از گوگل مپس استفاده کرد. چطور باید موقعیت مکانی لحظه ای خود را برای دیگری ارسال کنیم؟

گاهی در نقطه‌ای از شهر یا کشور قرار داریم و قصد داریم موقعیت مکانی خود را برای فرد دیگری ارسال کنیم تا از مکانی که در آن هستیم مطلع شود. در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم درباره نحوه فعال سازی اشتراک موقعیت مکانی لحظه‌ای یا لایو در سرویس گوگل مپس (Google Maps) توضیح دهیم.

نحوه اشتراک گذاری موقعیت مکانی لحظه ای در گوگل مپس

موقعیت مکانی لحظه ای

چند هفته پیش و همزمان با آغاز محدودیت‌های گسترده اینترنتی، وزارت خزانه‌داری آمریکا به درخواست ایلان ماسک تصمیم گرفت بخشی از تحریم‌های مرتبط با خدمات اینترنتی را بردارد و بدین ترتیب هم‌اکنون شرکت‌های خدمات‌رسانی غربی قادر هستند امکانات و خدمات بیشتری در اختیار مشتریان ایرانی بگذارند.

در حال حاضر کمپانی گوگل برای ایرانیان قابلیت Real-time Location Sharing را فعال کرده که در سرویس گوگل مپس قرار دارد. قابلیت مورد بحث به افراد مختلف امکان می‌دهد تا موقعیت کنونی خود را برای افراد دیگری که در مکان دیگری حضور دارند ارسال کنند و از موقعیت جغرافیایی دقیق یکدیگر مطلع شوند. مسئله مهم نحوه استفاده از این ویژگی است که در ادامه آموزش می‌دهیم.

برای این که موقعیت مکانی لحظه‌ای یا Real-time Location Sharing را برای فرد دیگری ارسال کنید، می‌بایست او اکانت کاربری گوگل داشته باشد. در گام بعدی باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • نشانی جیمیل فرد مورد نظر خود را در گوگل کانتکت یا مخاطبین گوگل ذخیره نمایید.
  • روی گوشی یا هر وسیله هوشمند دیگری که دارید، گوگل مپس را باز کرده و وارد حساب گوگل خود شوید.
  • روی آیکونی که مشاهده می‌کنید کلیک کرده و سپس روی گزینه Location Sharing و سپس Share Location ضربه بزنید.
  • حال باید مدت زمان اشتراک گذاری موقعیتتان برای فرد مقابل را تعیین کنید.
  • باید روی پروفایل کاربر مورد نظرتان کلیک کرده و دسترسی گوگل مپس بدهید.
  • گزینه اشتراک گذاری را انتخاب کنید.

موقعیت مکانی لحظه ای

فرض کنید مخاطبی که قصد دارید موقعیت خود را با او به اشتراک بگذارید اکانت گوگل ندارد. در این صورت باید گوگل مپس را باز کرده و وارد حساب کاربری خود شوید. در مرحله بعدی می‌بایست پروفایل خود را کلیک کنید و گزینه Location Sharing را انتخاب کرده و روی Share Location ضربه بزنید.

حال باید لینک موقعیت مکانی لحظه‌ای خود را از طریق یک پیام رسان برای مخاطب خود ارسال کنید تا وی بتواند با کلیک روی آن از موقعیت دقیق شما باخبر شود. همچنین می‌توانید در این روش مدت زمان اشتراک گذاری را نیز تعیین کنید، ولی توجه داشته باشید که نمی‌تواند بیش از 24 ساعت باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*