قطعات چینی ارزان قیمت و جاسوسی

رئیس سازمان جاسوسی انگلیس: گول قیمت کم قطعات چینی را نخورید!

رئیس سازمان جاسوسی انگلیس در مصاحبه‌ای عمیقاً نسبت به قطعات چینی ارزان قیمت بازار ابراز نگرانی کرده و توصیه می‌کند که از آن‌ها استفاده نکنید!

به گفته رئیس سازمان جاسوسی GCHQ انگلیس، دولت چین می‌خواهد با شکل دادن به استفاده از فناوری در جهان، از این هدف استراتژیک استفاده‌های کثیفی کند. سر جرمی فلمینگ می‌گوید حزب کمونیست چین با صادرات فناوری‌های مورد استفاده در همه جا از دستگاه‌های اینترنت اشیاء که در شهرهای هوشمند استفاده می‌شوند گرفته تا ابزارهای نوآورانه‌ای که توسط کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد، به دنبال نفوذ به کشورهای جهان است. این قطعات چینی به خاطر قیمت کمی که دارند می‌توانند جذاب باشند، اما هزینه‌های پنهانی دارند که می‌تواند امنیت و حریم خصوصی شما را به خطر بیاندازد.

قطعات چینی ارزان قیمت، گول زننده هستند!

فلمینگ می‌گوید مثل هر منطقه‌ای، نوآوری‌های فناورانه یکی از کلیدی‌ترین عوامل رشد چین است. و به همین خاطر هم هست که روی برقراری ارتباط، تجار، کار و زندگی ما تأثیرگذار است. او می‌گوید بریتانیا می‌خواهد با این چین قدرتمند رقابت کند، اما سوال مهم اینجاست که چگونه حزب کمونیست چین از این محصولات ارزان قیمت استفاده یا بهتر است بگوییم سوء استفاده می‌کند و چگونه باید چلوی این مشکل فزاینده را گرفت؟

قطعات چینی ارزان قیمت و جاسوسی

به گفته فلمینگ، چین با صبر و حوصله و عمدی با شکل دادن به اکوسیستم فناوری جهانی در حال پیاده‌سازی استراتژی‌های خودش است. بنابراین باید این سوال را از خودمان بپرسیم که آیا با این موضوع مشکلی نداریم؟

در نتیجه پیاده‌سازی این استراتژی، مفهوم امنیت ملی مفهوم گسترده‌تری به خودش گرفته است. تکنولوژی دیگر تنها فضایی برای رقابت و همکاری نیست، بلکه به میدان نبردی برای کنترل و نفوذ تبدیل شده است. چین این استراتژی را با تعیین استانداردهایی برای استفاده از فناوری و یا ارائه محصولاتش به کشورهای کوچک‌تر به صورت قسطی پیاده‌سازی می‌کند و این می‌تواند زمینه‌ساز نگرانی باشد. رئیس سازمان جاسوسی بریتانیا معتقد است که فناوری‌های جدیدی مثل شهرهای هوشمند، می‌تواند نظارت چین روی داده‌ها را گسترده‌تر از پیش کند. در نتیجه، در یک آینده بحران‌زده، پکن می‌تواند از اطلاعاتی که به طور مخفیانه از مشتریان تجاری و دولت‌ها کسب کرده استفاده کند.

قطعات چینی ارزان قیمت و جاسوسی

رئیس سازمان جاسوسی انگلیس می‌گوید:

آینده‌نگری با خرید قطعات چینی ارزان قیمت شاید در کوتاه مدت جذاب به نظر برسد، به خصوص برای کشورهایی که استرس کمبود مواد غذایی و افزایش قیمت انرژی حاصل از جنگ روسیه و اوکراین را دارند. بنابراین باید راهکارهای جایگزینی را ارائه کنیم که مقرون به صرفه هستند و با حمایت مالی بین‌المللی یا حمایت از سوی سرمایه‌گذاران با قیمت مناسبی در بازار به دست مشتریان می‌رسند. اگر این کار را انجام ندهیم، در دراز مدت هزینه‌های پنهان استفاده از فناوری‌های ارزان قیمت چینی خودشان را نشان خواهند داد!

او تأکید می‌کند که فقط کشورهای کوچک و در حال توسعه نیستند که باید مراقب تهدیدهای پنهان ناشی از گسترش فناوری‌های چینی باشند. کسب و کارها و دانشگاه‌های سراسر جهان نیز باید خطرات معامله با شرکت‌های فناوری چینی و استفاده از خدمات آن‌ها را درک کنند. فلمینگ توصیه می‌کند که باید مراقب فناوری‌های چینی که در اتاق‌های جلسات، آزمایشگاه‌ها و همه جای شرکت شما هستند باشید. از سیستم‌ها و IP خود هم مراقبت کنید. چرا که تمام قطعات چینی می‌توانند نقش یک پل ارتباطی بین اطلاعات شما و دولت چین را ایفا کنند.