سیستم تشخیص تصادف آیفون 14

سیستم تشخیص تصادف آیفون 14 چگونه کار می‌کند؟

سیستم تشخیص تصادف آیفون 14 از طریق چه سنسورها و الگوریتمی به کار می‌افتد و عملکرد این فناوری تا چه حد قابل اطمینان و دقیق است؟

پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر فعال شدن اشتباه سیستم تشخیص تصادف آیفون 14 در ترن‌های هوایی، اپل درباره نحوه کارکرد این ویژگی جدید توضیحات بیشتری را ارائه داده است. در این باره، دو مدیر ارشد شرکت گفته‌اند که تشخیص مطمئن تصادف خودرو، فرآیندی پیچیده است. غول فناوری آمریکایی عنوان کرده که از طیف گسترده‌ای از سرنخ‌ها برای تشخیص تصادف استفاده می‌کند، از جمله مواردی مانند سیگنال‌های وای‌فای که در نگاه اول غیرمرتبط به نظر می‌رسند.

سیستم تشخیص تصادف یکی از ویژگی‌های جدید سری آیفون 14 و آخرین نسل اپل واچ است. این فناوری به گونه‌ای طراحی شده تا پس از تصادف رانندگی، از شخص حاضر در حادثه می‌پرسد که آیا به کمک‌های اضطراری نیاز دارد یا خیر. در صورتی‌که پاسخی دریافت نشود، دستگاه به طور خودکار با فوریت‌های اورژانسی تماس گرفته و محل تصادف را گزارش می‌دهد.

تشخیص تصادف آیفون 14

این فناوری، ویژگی‌های متنوعی را در تست‌های تصادف انجام شده توسط آزمایش‌کنندگان نشان داده است. با این حال، یکی از مشکلات آشکار این سیستم، فعال شدن ناخواسته آن در هنگام سوار شدن بر روی ترن هوایی است.

نحوه عملکرد سیستم تشخیص تصادف آیفون 14

در این زمینه، TechCrunch با اون هوانگ، معاون اتصال و هم‌چنین کایان درانس، معاون بازاریابی جهانی محصولات آیفون گفتگو کرد. آنها تاکید داشتند که نیروی گرانش بالا، بزرگ‌ترین سرنخ برای تشخیص تصادف کاربر است و علت فعال شدن آن در سواری‌های ترن هوایی نیز به دلیل نیروی بالای گرانشی است.

درانس گفت:

این فناوری بیشتر بر تشخیص نیروی گرانش متکی است و می‌تواند تا نیروی 256 Gs را شناسایی کند. این یکی از تفاوت‌های کلیدی در شتاب‌سنج‌های جدید موجود در آیفون 14 و اپل واچ سری 8 است.

به گفته شرکت، محدوده محاسباتی این فناوری، فرآیندی پیچیده است و از یک شاخص واحد و قابل اطمینان پیروی نمی‌کند. در عوض، اپل طیف متنوعی از سیگنال‌ها را برای شناسایی تصادف با یکدیگر ادغام کرده است. در واقع، ژیروسکوپ و شتاب‌سنج، تنها دو قطعه از پازل سنسورها و ابزارهای تشخیص تصادف هستند. در این فناوری، از GPS برای تعیین سرعت حرکت کاربر، میکروفون برای نظارت بر صداهای ایجاد شده در حین تصادف و فشارسنج برای تغییر فشار در هنگام باز شدن کیسه هوا نیز استفاده می‌شود.

تست تشخیص تصادف

هوانگ گفت:

سیستم تشخیص تصادف آیفون 14 از هیچ معیار ثابتی تبعیت نمی‌کند. به دلیل آنکه هر تصادف منحصر به فرد است. بنابراین تشخیص اینکه هر بار چه تعداد از این سنسورها فعال می‌شوند، دشوار است. این فناوری، بسته به اینکه سرعت پیمایش چقدر سریع بوده، تعیین می‌کند که چه سیگنال‌هایی را باید در قدم بعدی مشاهده کنیم. تغییر سرعت شما، همراه با نیروی ضربه و تغییر فشار، علاوه بر سطح صدا، باعث ایجاد الگوریتمی بسیار پویا می‌شوند.

بلوتوث و سرویس Carplay اپل نیز برای تشخیص حضور کاربر در خودرو کاربرد دارند، اگرچه هیچ‌یک لزوما برای سیستم تشخیص تصادف آیفون 14 ضروری نیستند. هوانگ افزود:

علاوه بر این، سیگنال‌های بیشتری را نیز اضافه کردیم. چه صدای جاده باشد یا موتور، ما می‌توانیم هر یک را تشخیص دهیم و تغییرات پی در پی روترهای وای‌فای را سریع‌تر از زمانی‌که در حال پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری هستید، رصد کنیم.

فناوری تشخیص تصادف می‌تواند به طور خودکار از تماس SOS ماهواره‌ای استفاده کند

به گفته اپل، این سیستم راه‌های متعددی برای مسیریابی تماس‌های اضطراری دارد که ممکن است در مناطق دورافتاده مورد نیاز باشند. این شامل ویژگی تماس خودکار SOS ماهواره‌ای است. درست مانند فوریت‌های اورژانسی، این سیستم در ابتدا سعی دارد که از طریق شبکه کاربر اقدام به شماره‌گیری کند. درصورتی که شبکه در دسترس نباشد، شرکت‌های مخابراتی موجود در منطقه مسیریابی خواهند شد، حتی اگر ارائه‌دهنده آن منطقه با سیم‌کارت شما مرتبط نباشند.

در نهایت، در صورتی که هیچ پوششی وجود نداشته باشد، از طریق ویژگی ماهواره‌ای، تماس اضطراری برقرار می‌شود. اگر به چنین حادثه‌ای دچار شوید و در جایی باشید که هیچ پوششی وجود نداشته باشد، سیستم تشخیص تصادف آیفون 14 هم‌چنان تلاش خواهد کرد تا از طریق قابلیت تماس اضطراری از طریق ماهواره، اتصال برقرار کند. جابجایی و امتحان سایر اپراتورها در میان دیگر گوشی‌های هوشمند نیز برای یافتن هر شبکه‌ای که تماس اضطراری را می‌پذیرد، امری رایج است؛ با این حال، گزینه تماس ماهواره‌ای آیفون 14 یک ویژگی منحصر به فرد محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*