آئودی

سیستم جدید آئودی مانند یک درخت، هوای اطراف خودرو را تصفیه می‌کند

سیستم فیلتراسیون جدید شرکت آئودی، وسیله نقلیه را قادر می‌سازد تا هوای اطراف خودروی الکتریکی را در حین رانندگی یا شارژ، به طور کامل تصفیه کند.

آلودگی ذرات معلق، امروزه به مشکلی عمده در شهرهای بزرگ و صنعتی تبدیل شده و به همین جهت، آئودی به دنبال راه‌حلی برای رفع آن است. این راهکار به خودروهای آینده اجازه می‌دهد تا هوای اطراف خود را هنگام رانندگی و شارژ تصفیه کنند. برای رسیدن به این هدف، آئودی با یکی از تامین‌کنندگان خود به نام “Mann+Hummel” که در حوزه فیلتراسیون فعالیت دارد، در حال همکاری است.

بر اساس گزارش‌ها، این سیستم تاکنون در تست‌ها عملکرد خوبی را از خود نشان داده است. آئودی اولین بار، در سال 2020 یک پروژه آزمایشی را برای تست این فناوری در دنیای واقعی راه‌اندازی کرد. این آزمایش قرار است تا سال 2024 ادامه داشته باشد. به گفته فابیان گرو، مدیر انجمن توسعه لوازم جانبی آئودی، چنین سیستمی ممکن است حتی برای خودروهای جدید، در آینده نزدیک اجباری شود.

سیستم جدید آئودی، هوا را در هنگام رانندگی یا شارژ تصفیه می‌کند

سیستم جدید آئودی

این سیستم کاملا پیشرفته است و تاکنون مورد مشابهی در صنعت خودروسازی مشاهده نشده است. خودروی هوشمند آئودی، از این طریق می‌تواند ذرات موجود در هوا را به دو روش مختلف تصفیه می‌کند و دارای فیلترهای فعالی خواهد بود که در هنگام شارژ خودرو نیز کار می‌کنند. بنابراین، در هنگام حرکت، هوا به طور طبیعی در ورودی هوا جریان می‌یابد. بدین معنا که دیگر نیازی به مکش هوا از طریق وسایل کمکی نیست.

با این حال، هنگامی‌که وسیله نقلیه ساکن است، سیستم فیلتراسیون آئودی با استفاده از یک فن، هوا را به داخل می‌کشد. فن نیز مانند یک سیستم تصفیه‌کننده هوا در خانه، آن را از فیلتر عبور می‌دهد. آئودی خاطرنشان کرده که وسیله نقلیه هنگام شارژ، هوا را پاک‌سازی می‌کند. البته هنگامی‌که خودرو در حالت ساکن قرار دارد، هوا تصفیه نمی‌شود، زیرا این امر موجب تخلیه باتری خواهد شد. به گفته این خودروساز آلمانی، سیستم جدید آئودی به قدری موثر است که بیش از خود وسیله نقلیه یا دیگر خودروها، ذرات بیشتری را تصفیه می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*