گوشی های موبایل

گوشی های موبایل، گنج‌های با ارزشی که زیر خاک مدفون می‌شوند

انجمن بین‌المللی زباله‌های الکتریکی و الکترونیکی با اعلام این که گوشی های موبایل گنج‌های با ارزشی هستند هشدار داد فقط طی سال 2022 حدود 5.3 میلیارد موبایل در زیر خاک دفن خواهند شد.

انجمن بین‌المللی زباله‌های الکتریکی و الکترونیکی (WEEE) اعلام کرد فقط در سال 2022 حدود 5.3 میلیارد موبایل در زیر خاک دفن خواهند شد که این موضوع جهان را با یک چالش جدی در حوزه زباله‌های الکترونیکی مواجه خواهد کرد.

لزوم بازیافت گوشی های موبایل

دفن حدود 5.3 میلیارد موبایل در زیر خاک باعث خواهد شد که نتوان مقدار زیادی از فلزات گران‌بها نظیر مس در سیم‌ها یا کبالت در باتری‌های قابل شارژ را بازیافت کرد. پاسکال لیروی در این خصوص عنوان کرد مردم نمی‌دانند مس و کبالت به چه میزان با ارزش هستند و 5.3 میلیارد موبایل حجم زیادی از این مواد را شامل می‌شود که در صورت عدم بازیافت باید آنها را از معادن استخراج کرد.

انجمن بین المللی زباله‌های الکتریکی و الکترونیکی تعداد گوشی های موبایل در جهان را حدود 16 میلیارد موبایل برآورد کرد که البته حدود یک سوم آنها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. طبق پیش‌بینی‌ها این میزان از گوشی های موبایل همراه زباله‌های الکتریکی و الکترونیکی منابع دیگر تا سال 2030 میلادی به سالانه 74 میلیارد تن افزایش پیدا خواهد کرد.

مگدالن شاریتانویس از انجمن WEEE عنوان کرد این دستگاه‌هایی که در زمین‌های دفن زباله رها می‌شوند از منابع مهمی بهره می‌برند که می‌توان از آنها برای تولید دستگاه‌های الکترونیک یا سایر تجهیزات نظیر باتری خودروهای برقی، توربین‌های بادی و پنل‌های خورشیدی استفاده کرد؛ دستگاه‌هایی که برای توسعه جوامع حفاظت محیط زیست بسیار حائز اهمیت هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*