گوشی تاشو جدید موتورولا

گوشی تاشو جدید موتورولا هیچ شباهتی به هم نوعان خود ندارد

این گوشی تاشو جدید موتورولا، سایز 6.5 اینچی دارد؛ اما می‌تواند جمع شود و به شکل یک گوشی کامپکت 5 اینچی درآید.

موتورولا در رویداد Lenovo Tech World از یک گوشی تاشو مفهومی با طراحی جدید رونمایی کرد. این دستگاه، از مکانیسم رولی برخوردار است و با فشردن یک دکمه، کشیده یا جمع می‌شود.

در حالت جمع‌ شده، یک گوشی 5 اینچی را در اختیار خواهید داشت؛ یعنی حتی کوچک‌تر از آیفون 13 مینی! اما وقتی که صفحه نمایش آن کش بیاید و به حداکثر اندازه خود برسد، سایزش به 6.5 اینچ افزایش می‌یابد؛ تقریبا هم‌اندازه با آیفون 14 پرو مکس! این گیف، مکانیسم حرکتی آن را بهتر نشان می‌دهد.

پیش‌تر مدل‌های کانسپت دیگری را از کمپانی‌هایی مانند سامسونگ و TCL دیده بودیم که صفحه نمایش آن‌ها به طور افقی جمع یا کشیده می‌شد؛ اما در گوشی موتورولا، این مکانیسم حرکتی به صورت عمودی است و همین هم آن را متمایز جلوه می‌دهد. البته فعلا فقط با یک نمونه کانسپت روبه‌رو هستیم و لنوو برنامه‌ای برای عرضه‌ی آن ندارد.

با وجود این، تحلیلگر برجسته «راس یانگ» معتقد است که گوشی‌های رول شونده، می‌توانند کاستی‌های گوشی‌های منعطف بزرگ، نظیر سری گلکسی زد فولد را جبران کنند:

من فکر می‌کنم مدل‌های کانسپت رولی، پتانسیل بالایی برای گرفتن جای دستگاه‌هایی با مکانیسم کتابی دارند؛ چرا که بسیار باریک‌تر و سبک‌تر هستند.

ناگفته نماند با وجود اقبال عمومی نسبت به نخستین گوشی منعطف موتورولا (ریزر مدل 2019)، سامسونگ حرف اول را در صنعت گوشی‌های منعطف می‌زند. کمپانی کره‌ای، 62 درصد از این بازار را در دست دارد و هواوی با سهم 16 درصدی، دوم است.

بر اساس گزارش تحلیلی کانترپوینت، بازار گوشی‌های منعطف در سال 2022 رشد 73 درصدی را تجربه می‌کند و نمایشگرهای تاشو، مقبولیت بیشتری نزد مشتریان پیدا کرده‌اند. اخیرا نسل سوم موتورولا Razr هم وارد بازار شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*