نمد فرش

نمد فرش سنتی و بررسی مشخصات فنی آن

از لحاظ قیمت نسبت به محصولات دیگری مانند فرش و گلیم، نمد فرش‌ها بسیار مناسب‌تر و به‌صرفه‌تر می‌باشند.

با توجه به فواید و خاصیت‌های بسیار عالی و خوبی که از نمدها ذکر شد، فروش نمد سنتی این روزها از بازار خوبی برخوردار می‌باشد و افراد زیادی اقدام به خرید و فروش آن می‌کنند. حتی برخی از تاجران نیز آنها را به منظور صادرات خریداری می‌نمایند. اگر شما نیز مایل به انجام یک خرید مناسب و خوب هستید می‌توانید به سایت ما مراجعه کرده و پس از انتخاب مدل مد نظرتان نسبت به سفارش آن اقدام نمائید.

همچنین با سفارش این محصول به صورت عمده و کلی علاوه بر بهره‌مندی از مدل‌های زیبا و کیفیت عالی می‌توانید از قیمت فروش نمد سنتی خوب و مقرون‌به‌صرفه‌ی آنها نیز برخوردار شوید. زیرا در این نوع خرید واسطه‌ها حذف گردیده‌اند و محصولات به صورت مستقیم از تولید کننده به شما عرضه خواهند شد. در گذشته مردم نمد را از پشم گوسفند و بز تهیه می‌کردند و در آن هیچ‌گونه عمل بافتی انجام نمی‌شد، بلکه با وارد کردن رطوبت، فشار و حرارت الیاف پشمی در یکدیگر فرو می‌کردند.

برخی از افراد هنگامی که پشم‌های بهاره و بلند گوسفندان را جدا می‌کردند از تخم مرغ و صابون نیز برای چسبندگی بیش‌تر و کیفیت کار بالاتر نیز بهره می‌بردند.

نمد سنتی گیلان

دامپروری در بسیاری از شهرهای کشور رونقی بسیار دارد و در استان گیلان نیز می‌توان این صنعت را همچنان زنده دید. تولید کننده گیلانی با استفاده از پشم گوسفندان اقدام به تولید نمد سنتی گیلان درجه یک نموده و انواع این محصول پر طرفدار را با قیمت بسیار مناسب در تمام بازارها در سراسر کشور توزیع کرده است.

نمد فرش

تشک و نمد سنتی گیلان توسط روستاییان و در نقش‌های بسیار زیبا و به صورت سنتی و حتی نقش‌های جدید در انواع رنگ و طرح با سایزهای متنوع تولید و در بازارهای سراسر کشور توزیع می‌شود. تولیدکنندگان گیلانی با استفاده از بهترین و مرغوب‌ترین نوع پشم اقدام به تولید انواع نمد در سایزهای متنوع کرده و نمد را با قیمت‌هایی متفاوت در اختیار مشتریان گذاشته‌اند. بنابراین تمام مصرف‌کنندگان می‌توانند از نمونه‌های مختلف نمد با قیمت‌های مختلف استفاده کنند. تولیدات گیلانی را می‌توان در تمام مراکز فروش در تمام شهرها مشاهده نمود یا این که از انواع نمد تولید شده در این شهر به صورت آنلاین و اینترنتی دیدن کرد و در صورت تمایل و نیاز نمد سنتی را به صورت تک یا در تعداد در سایت مخصوص سفارش داد. تولیدکننده بهترین نمد را از پشم گوسفندانی که گاه خود پرورش می‌دهد و در ابعاد و اندازه‌های مختلف و به شکل دایره، مستطیل و بیضی تولید کرده است. مردمان روستا و عشایر معمولا و به دلیل گرمای مطبوع نمد از این زیرانداز بسیار استفاده می‌کنند.

نمد فرش سنتی

با وجود پیشرفت ساخت تجهیزات مختلف، انواع نمد فرش سنتی همچنان یکی از محصولات پر فروش و‌ پر متقاضی در بازارهای داخلی و خارجی می‌باشد. همین امر باعث شده است تا تولیدکنندگان توجه خاصی به تولید مدل‌های مختلف این محصولات داشته باشند. همان‌طور‌ که گفتیم انواع نمد شامل دو دسته کلی سنتی و ‌مدرن می‌باشد. مدل‌های سنتی که شامل نمدهای قدیمی می‌باشد و‌ هیچ ترکیب یا مواد جدیدی در آنها به کار نمی‌‌رود، اما نمدهای مدرن ظاهری زیباتر دارند و از آنها در مواد گوناگونی ‌استفاده می‌شود. این نمدها تحت عنوان نمد ‌فرش مطرح هستند و بسیاری از ویژگی‌های فرش‌های مدرن ‌امروزی را دارند. طرح و‌ رنگ نمدهای مدرن‌ نیز تفاوت‌هایی با نمدهای قدیمی و‌ سنتی دارد؛ به همین دلیل علاقه مندان زیادی پیدا کرده است.

نمد فرش

در دهه گذشته صادرات انواع نمد فرش سنتی و مدرن رونق بالایی پیدا کرده است که سالانه بخش عمده‌ای از تولیدات این‌ محصولات به صادرات آنها اختصاص پیدا می‌کند. البته در صادرات هر‌ محصولی باید نکاتی رعایت شود تا بازدهی مناسبی را بتوان از ‌آن به دست آورد. نمد نیز به‌ دلیل این ‌که یک محصول سنتی و‌ نماد فرهنگ و‌ سنت گذشته به حساب می‌آید لذا خریداران خاصی دارد و این موارد باید مورد توجه قرار‌ گرفته شود. یکی از خواص جالبی که نمدهای سنتی و حتی مدرن دارند این است که مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارند.

این مطلب توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*