آیفون ۱۴ پلاس

آیفون ۱۴ پلاس خریدار ندارد؛ تولید متوقف خواهد شد!

اپل با انگیزه‌های فراوان گوشی آیفون ۱۴ پلاس – iPhone 14 Plus را وارد بازار کرد و انتظار داشت فروش خوبی را تجربه کند، اما حالا به خاطر استقبال کم ناچار به توقف تولید آن شده است!

منابع آگاه در اپل به Forbes گفته‌اند که پس از گذشت چند هفته از فروش آیفون ۱۴ پلاس، اپل به خاطر تقاضای کم می‌خواهد مجدداً تولید این محصول را ارزیابی کند و تا آن زمان قرار نیست دیگر تولید شود. این گوشی امسال جایگزین مدل‌های کوچک مینی شد که فروش خوبی نداشتند و اپل به ناچار تنها پس از ۲ سال عرضه آن‌ها را متوقف کرد. غول آمریکایی تصور می‌کرد که یک آیفون بزرگ هم اندازه آیفون ۱۴ پرو مکس با قیمتی کمتر، می‌تواند مشتریان بیشتری نسبت به یک مدل کوچک مینی داشته باشد. اما ظاهراً اشتباه فکر می‌کرده است!

به نقل از این منابع، اپل از یکی از کارخانجات تولیدکننده تحت قرارداد خودش در چین خواسته که فوراً تولید آیفون ۱۴ پلاس را تا زمان ارزیابی‌های بیشتر متوقف کند. اما شاید هم اپل این گوشی را قربانی تقاضای کم بازار برای گوشی‌های هوشمند کرده باشد. آنطور که شرکت Canalys گزارش می‌دهد،‌ سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ میلادی با کاهش فروش ۹ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است و انتظار می‌رود تا ۲ تا ۳ فصل آینده هم همین رویه منفی ادامه پیدا کند.

آیفون ۱۴ پلاس، قربانی رکود سنگین بازار موبایل در جهان می‌شود

اپل در حالی که خودش را آماده موج دوم تولید و عرضه آیفون‌های جدید به بازار می‌کرد، با توجه به کاهش تقاضا تصمیم گرفت این برنامه را لغو کرده و دستور عقب‌نشینی از تولید ۶ میلیون دستگاه گوشی‌های سری iPhone 14 برای نیمه دوم امسال را برای کارخانجات خودش صادر کرد. رویترز مدعی شده است که اپل پیش از عرضه سری جدید آیفون‌هایش به بازار، توقع فروش بالاتری را داشته است و تصمیم داشت طی هفته‌های آینده حجم تولید خود را تا ۷ درصد افزایش دهد. به نقل از رویترز، رکود سنگین در بازار چین که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای موبایل جهان است، یکی از بزرگ‌ترین مقصران عقب‌نشینی شرکت‌هایی همچون اپل برای افزایش تولید است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*