پایانی بر آموزش حضوری رانندگی

پایانی بر آموزش و آزمون حضوری گواهینامه رانندگی

طبق اعلام معاون فنی و مهندسی و خدمات ترافیکی فراجا مجازی شدن آزمون تئوری گواهینامه، پایانی بر آموزش حضوری رانندگی خواهد بود.

رانندگی و به دست گرفتن کنترل یک خودرو می‌تواند برای هر کسی جذاب باشد و اغلب جوانان به محض این که به سن 18 سالگی می‌رسند، به آموزشگاه‌های رانندگی مراجعه کرده و گواهینامه می‌گیرند. روند فعلی گرفتن تصدیق یا همان گواهینامه بدین صورت است که آزمون کتبی راهنمایی رانندگی را قبول می‌شوید و سپس برای آزمون با افسر باید اقدام کنید.

پایانی بر آموزش حضوری رانندگی

به تازگی سرهنگ محمدعلی زارعی اعلام کرده خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی در حوزه آموزش، آزمون و صدور انواع گواهینامه رانندگی به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. به گفته معاون فنی و مهندسی و خدمات ترافیکی فراجا، در راستای هوشمندسازی خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی تمام فرآیند آموزش و برگزاری آزمون تئوری به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. وی افزود:

در دوران کرونا آموزش‌های رانندگی به صورت غیر حضوری برگزار می‌شد که در آینده نیز این آزمون‌ها تکمیل و به استثنای آزمون عملی رانندگی، بقیه مراحل الکترونیکی انجام خواهد شد.

پایانی بر آموزش حضوری رانندگی

بنا بر گفته‌های علی زارع، قبلا که گواهینامه‌ها به صورت دستی صادر می‌شد، نظارتی بر فرآیند اخذ آزمون و مراحل آموزش صورت نمی‌گرفت، ولی با راه‌اندازی خدمات مجازی و تشکیل پرونده‌های آنلاین رفتار کارآموزان و متقاضیان دریافت گواهینامه با دقت بررسی می‌شود. وی تأکید کرد که قرار است گواهینامه‌ها نیز به صورت هوشمند صادر شوند. زارع افزود:

در حوزه خدمات صدور گواهینامه در 6 ماهه اول امسال 7 میلیون و 589 هزار و 55 فقره خدمت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به مردم ارائه شده است.

تاکنون 61 میلیون خدمت انجام شده است

به ادعای معاون فنی و مهندسی و خدمات ترافیکی فراجا، اداره راهنمایی و رانندگی امر خدمت‌رسانی به مردم را به صورت شبانه‌روزی ادامه می‌دهد و در این مسیر تعطیلی معنا ندارد. به گفته وی از سال گذشته تا به امروز حدود 61 میلیون و 645 هزار خدمت به مردم ارائه شده است.

پایانی بر آموزش حضوری رانندگی

زارع همچنین خاطرنشان کرد که در 6 ماهه نخست امسال نیز 39 میلیون خدمت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی انجام شده است. این خدمات شامل حوزه‌های مختلفی نظیر شماره گذاری خودرو، نقل و انتقال خودرو، تعویض پلاک، خودروهای نو شماره، اسقاط پلاک، آموزش رانندگی، صدور گواهینامه و ترسیم کروکی تصادفات می‌شود. زارع ادامه داد:

در حوزه‌های شماره گذاری خودرو، نقل و انتقال خودرو، تعویض پلاک و خودروهای نو شماره روزانه 20 هزار خدمت در حال انجام است. پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای هوشمندسازی خدمات خود مراحل انجام شماره گذاری و نقل و انتقال و تعویض پلاک را الکترونیکی کرده و در حال حاضر در شهرهای تهران، اصفهان، مشهد و کرج 80 درصد امور به صورت غیر حضوری انجام می‌شود و در تلاشیم دامنه خدمات گسترده‌تر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*