نسخه گو ادیشن اندروید 13

اندروید 13 (Go edition) برای گوشی های هوشمند ارزان قیمت معرفی شد

نسخه Go edition اندروید 13 با ویژگی‌های جدید و گزینه‌های شخصی‌سازی، به طور رسمی برای گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت معرفی شد.

پس از انتشار رسمی اندروید 13 در ماه آگوست، گوگل امروز از نسخه اختصاصی گو ادیشن که به طور اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت توسعه یافته، رونمایی کرد. در ادامه با نسخه Go edition اندروید 13 آشنا می‌شنویم.

تقریبا 5 سالی از آغاز توسعه مفهوم Go edition می‌گذرد. این نسخه اکنون بر روی بیش از 250 میلیون گوشی هوشمند پایین‌رده که فضای ذخیره‌سازی یا رم محدودی دارند، در حال اجرا است. نسخه گو ادیشن اندروید 13 با تمرکز بر پایداری، کارکرد موثر و گزینه‌های شخصی‌سازی عرضه شده است. به‌روزرسانی‌های سیستمی گوگل پلی نیز هم‌زمان با انتشار این نسخه برای دستگاه‌های دریافت‌کننده Go edition عرضه خواهند شد و به گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهند تا آپدیت‌های نرم‌افزاری مهم را خارج از نسخه اصلی اندروید دریافت کنند.

اندروید 13 گو ادیشن

با نصب این نسخه، فید سرویس Google Discover که می‌توان آن‌را در سمت چپ صفحه اصلی اکثر پوسته‌های اندرویدی مشاهده کرد، در دستگاه‌های سری «گو ادیشن» نیز ظاهر خواهد شد. هم‌چنین، زبان طراحی Material You که پیشتر تنها برای نسخه استاندارد Android منتشر شده بود، اکنون برای نسخه Go edition اندروید 13 نیز در دسترس قرار گرفته است.

با استفاده از این ویژگی، می‌توان رنگ طرح زمینه و تم کلی گوشی را بر اساس تصویر زمینه تغییر داد. با این حال، قابلیت مذکور خودکار نیست و پس از تنظیم والپیپیر، می‌توانید چهار طرح رنگی را برای سیستم انتخاب کنید. علاوه بر این، برخی از ویژگی‌های کلیدی معرفی شده در نسخه اصلی اندروید 13 نیز به گو ادیشن منتقل شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به مجوزهای اعلان و ترجیحات زبان برنامه اشاره کرد. به گفته گوگل، گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت جدید با تجهیز به نسخه Go edition اندروید 13، در سال 2023 وارد بازار خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*