خودروهای برقی

مدیر شرکت BMW : خودروهای برقی جایی در آینده دنیای خودرو ندارند

مدیرعامل گروه بی ام و با اعلام این که خودروهای برقی جایی در آینده دنیای خودرو ندارند، گفت هیدروژن به بهترین منبع قدرت پیشرانه خودروها تبدیل خواهند شد.

شرکت بی ام و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان همانند سایر رقبای خود روی الکتریکی‌سازی محصولات خود تمرکز دارد و تا سال 2030 میلادی نیمی از محصولات این گروه به شکل برقی تولید و روانه بازار خواهند شد، اما مدیرعامل گروه بی ام اعلام کرد هیدروژن به جای باتری می‌تواند بهترین منبع برای تامین قدرت سیستم محرکه خودروها باشد.

خودروهای هیدروژنی آماده رقابت با خودروهای برقی

خودروهای برقی

الیور زیپس، مدیرعامل گروه بی ام و به تازگی عنوان کرد هرچند خودروهای هیدروژنی نتوانستند همانند خودروهای برقی مورد استقبال قرار بگیرند، اما طی سال‌های آینده خودروهای هیدروژنی با سرعت بیشتری توسعه می‌یابند و برندهای زیرمجموعه بی ام و نیز از توسعه این خودروها استقبال خواهند کرد.

خودروهای برقی

مدیرعامل گروه بی ام و در ادامه تاکید کرد خودروهای برقی طی دهه گذشته به میزان چشمگیری رشد پیدا کرده و توانستند نگاه بسیاری را در بازارهای مختلف به خود جلب کنند، اما خودروهای هیدروژنی آماده رقابت هستند. در واقع خودروهای هیدروژنی برای رانندگی هیجان بیشتری را به همراه دارند و همین موضوع می‌تواند نگاه مشتریان را به خود جلب کند.

خودروهای برقی

گفتنی است بی ام و جزو چند خودروساز بزرگ محسوب می‌شود که طی 20 سال اخیر روی توسعه خودروهای هیدروژنی تمرکز داشته و حتی محصول iX۵ را به عنوان مدل هیدروژنی بی ام و ایکس 5 معرفی کرده است که تولید آن تا پایان سال 2022 آغاز خواهد شد. همچنین علاوه بر بی ام و، خودروسازان بزرگی چون تویوتا، هوندا و مرسدس بنز نیز روی توسعه خودروهای هیدروژنی تمرکز دارند.

BMW iX5 Hydrogen

توسعه خودروهای هیدروژنی فقط به محصولات تحت برند بی ام و محدود نخواهد شد و سایر زیرمجموعه‌های این خودروساز بزرگ نیز از این ایده استقبال می‌کنند. در همین راستا تورستن مولر اوتووس، مدیرعامل برند لوکس رولزرویس اخیرا اعلام کرد ایده تولید رولزرویس هیدروژنی کاملا قابل اجرا است.

BMW iX5 Hydrogen

مدیرعامل بی ام و در بخش دیگری از گفته‌های خود بیان کرد خودروهای الکتریکی در مناطق شهری در کشورهای توسعه پیدا کرده که به زیرساخت‌های شارژر دسترسی دارند، گزینه مناسبی محسوب می‌شوند؛ اما در برخی شرایط هیدروژن می‌تواند بهترین سوخت باشد. وی تاکید کرد اگر تا سال 2030 در بریتانیا و تا سال 2035 در سراسر اتحادیه اروپا فقط یک نوع موتور برای خودرو در دسترس باشد، اقدام خطرناکی برای صنعت، اشتغال، آب‌وهوا و سایر بخش‌ها خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*