اسید نیتریک

فروش اسید نیتریک تیزاب همدان

نکته‌ای که لازم است بدانید این است که درصد غلظت اسید نیتریک و حلال جوهر نمک در پارت‌های مختلف فروش کاملاً با یکدیگر متفاوت می‌باشد و همین درصدهای مختلف می‌تواند انواع اسید نیتریک را دسته‌بندی کند و آنها را از یکدیگر متمایز سازد.

طبیعتا فعالیتی که برای اسید نیتریک با درصد خلوص 86 درصد در نظر گرفته می‌شود با انواع دیگر کاملا متفاوت است. امروزه اسید نیتریک‌های موجود در بازار در درجه غلظت 86 تا 95 درصد تولید و توزیع می‌گردند.

بالاترین حد خلوص جهت فروش اسید نیتریک، در عدد ۹۵ در نظر گرفته شده و در واقع خورنده‌ترین نوع اسید نیتریک، این نوع می‌باشد. تولیدکنندگان اسید نیتریک معمولاً از یک واکنش مشخص برای تولید این محصول استفاده می‌کنند و عمدتا از طریق واکنش دی اکسید نیتروژن با آب، این محصول تولید می‌شود. لازم به ذکر است که در مرحله بعدی اسید به وجود آمده با کمی اکسیژن ترکیب شده تا یک محصول با خلوص بیشتر تولید گردد. با کسب آگاهی درست و اصولی از درصد خلوص مختلف اسید نیتریک و همچنین با آگاه شدن از مشخصات نوع با کیفیت این محصول قطعا امر خرید برای شما بسیار راحت‌تر خواهد شد. پس پیشنهاد می‌شود که اگر تمایل دارید تخصص خود را به بهترین شکل ممکن به کار بگیرید و صنایع خود را به شکل مطلوب پیش ببرید، حتما با کارشناسان ما در تماس باشید تا بتوانید اطلاعات درست در این رابطه را کسب کنید. ما افتخار داشته‌ایم که در سالیان گذشته بهترین محصولات تخصصی را در اختیار صنعت‌گران قرار دهیم و به پیشرفت صنایع مختلف در کشورمان کمک ویژه‌ای کنیم.

اسید نیتریک همدان

در سال‌های اخیر، ایران در زمینه صنعت شیمیایی و تولید محصولات وابسته به آن پیشرفت چشمگیری داشته و به خودکفایی رسیده است و در واقع اسید نیتریک همدان یکی از این نمونه محصولات شیمیایی است که توانسته طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد. اما در خصوص کار با اسید نیتریک باید نکات ایمنی و حفاظتی را در نظر گرفت تا افراد دچار مشکلات پوستی و تنفسی نگردند، چرا که در اثر تماس این ماده شیمیایی با پوست، لکه‌های زرد رنگی به وجود می‌آید. از این رو در اثر برخورد با پوست، باید محل تماس به خوبی با آب شست‌وشو داده شود.

اسید نیتریک

از سویی دیگر بخارات ناشی از اسید نیتریک همدان می‌تواند سیستم تنفسی را تحریک کند و اگر غلظت بالای آن استشاق شود، فرد بیمار باید به بیمارستان انتقال یابد، چرا که تاخیر در درمان منجر به ورم ریه و در نهایت مرگ او می‌شود. از این رو توصیه می‌شود که در زمان کار با اسید نیتریک تجهیزاتی نظیر عینک جدید محافظ مواد شیمیایی، سپر صورت و پیش بند استفاده نمود تا فرد در زمان کار با غلظت‌های بالای اسید نیتریک و حجم زیاد آن دچار سانحه نگردد و همچنین در زمان ذخیره‌سازی اسید نیتریک باید آن را از بازها و مواد آلی دور نگه داشت.

اسید نیتریک تیزاب

این ماده شیمایی کاربردهای بسیار زیادی دارد، یکی از کاربردهای اسید نیتریک تیزاب به منظور تشخیص اصالت طلا می‌باشد. برای این کار فلز مشکوک به طلا را روی سنگ محک می‌کشند و بعد از آن یک قطره از این اسید تیزاب را روی آن می‌ریزند، اگر اتفاقی نیفتاد یعنی فلز طلا با همان معیار تیزاب است، اگر خط کم رنگ شد یعنی عیار فلز طلا از عیار تیزاب کمتر است، اگر خط ناپدید شد یعنی فلز مشکوک طلا نیست و یا مقدار خیلی کمی طلا دارد. با توجه به گسترده بودن موارد مصرف این ماده، باید آن را یکی از پرمصرف‌ترین اسیدهای موجود دانست، کاربرد اسید نیتریک در صنایع غذایی، کشاورزی و غیره سبب شده تا ارزش این محصول بسیار بالا باشد؛ اسید تیزاب از ترکیب دو اسید قوی با نام‌های اسید نیتریک و اسید کلریدریک تشکیل می‌شود. این ترکیب به قدری قدرتمند است که می‌تواند در حل کردن فلزات نجیب به کار آید، تیزاب که آن را با نام تیزاب سلطانی هم می‌شناسند.

اسید نیتریک

اسید نیتریک تیزاب قدمتی بسیار طولانی دارد و می‌توان از آن در اسیدشویی، تمیزکاری و غیره بهره جست. قدرت بالای این ماده سبب شده تا در صنعت استخراج طلا از آن بهره‌های فراوانی گرفته شود و صنعت، بزرگ‌ترین مصرف کننده تیزاب می‌باشد. از سویی تیزاب ماده‌ای خورنده و بسیار خطرناک است و کسانی که با آن سر و کار دارند، باید به خوبی از نکات ایمنی کار با اسید تیزاب به منظور حفظ سلامت خود و محیط آگاه باشند. برای سوخت موشک نیز از اسید نیتریک استفاده می‌شود، از این نوع از مواد شیمیایی صنعتی برای تهیه مواد شستشو استفاده می‌شود.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*