جذاب ترین خودروها

جذاب ترین خودروهایی که طی سال‌های گذشته به ایران وارد شدند

خودروهای خاص و اسپرت خودروسازان بزرگ در دوره قبلی واردات به ایران راه پیدا کردند. در همین راستا قصد داریم شما را با جذاب ترین خودروهایی که طی سال‌های گذشته وارد بازار ایران شدند آشنا کنیم.

طرح واردات خودرو به زودی آغاز می‌شود و طبق آن قرار است خودروهای با سقف 20 هزار دلار وارد بازار ایران شوند. در واقع طبق این طرح فقط واردات خودروهای اقتصادی در دستور کار قرار خواهد گرفت و دیگر شاهد ورود خودروهای خاص خودروسازان بزرگ به ایران نخواهیم بود.

این در حالی است که در دوره قبلی واردات بین سال‌های 1383 تا 1397 خودروهای خاص و اسپرت متعددی وارد بازار ایران شدند. در همین راستا قصد داریم شما را با جذاب ترین خودروها در بازار ایران آشنا کنیم.

جذاب ترین خودروهایی که وارد ایران شدند

بی ام و i8

بی ام و در نمایشگاه خودرو پاریس سال 2010 از یک خودروی مفهومی با نام Vision Efficient Dynamics پرده برداشت که از یک موتور پلاگین هیبرید کم مصرف و عملکرد بالا بهره می‌برد. با توجه به این که این خودرو از طراحی آینده‌نگرانه‌ای برخوردار بود، بسیاری تولید آن را بعید می‌دانستند، اما بی ام و این خودرو را در سال 2014 با نام i8 تولید و به بازار عرضه کرد.

جذاب ترین خودروها

در سال 1394 تصاویری از ورود بی ام و i8 در گمرک ایران منتشر شد و علاقه‌مندان به محصولات بی ام و را هیجان‌زده کرده بود. هرچند احتمال ورود این خودرو به سرزمین اصلی به دلیل قیمت زیاد و تکنولوژی‌های سطح بالا بعید به نظر می‌رسید، اما سرانجام حدود 50 دستگاه از این خودرو خاص در مدل‌های 2015 و 2016 با دریافت مجوز ترخیص از گمرک و دریافت پلاک ملی به بازار عرضه شدند تا به یکی از جذاب ترین خودروها در بازار کشورمان تبدیل شوند.

جذاب ترین خودروها

بی ام و i8 به دلیل طراحی خاص و آینده‌نگرانه خود در بازار ایران لقب سفینه فضایی را دریافت کرد. قوای محرکه پلاگین هیبریدی این خودرو یک موتور 1.5 لیتری 3 سیلندر توربو در عقب و یک موتور برقی در جلوی خودرو را شامل می‌شود. این دو پیشرانه باعث شده تا این محصول به سیستم چهار چرخ محرک نیز مجهز شود.

جذاب ترین خودروها

موتور بنزینی و برقی بی ام و i8 در مجموع قدرتی برابر با 362 اسب بخار و گشتاور 570 نیوتن‌متر را تولید می‌کنند. قدرت تولید شده از این پیشرانه‌ها نیز توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این محصول بی ام و ظرف مدت 4.4 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز 250 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

این خودرو پلاگین هیبریدی در شرایط استاندارد به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت 2.1 لیتری را به همراه دارد. البته از آنجایی که شرایط استاندارد این خودرو در ایران فراهم نیست، مصرف سوخت آن در سطح یک هاچ بک کوچک شهری خواهد بود.

لوتوس الیزه

جذاب ترین خودروها

شرکت ایلیا موتور در دوره قبلی واردات خودرو به عنوان نمایند شرکت لوتوس در ایران فعالیت می‌کرد و توانست تعداد محدودی از نسل سوم لوتوس الیزه را در مدل 2016 به بازار ایران عرضه کند. لوتوس الیزه در دو تیپ الیزه اس و الیزه 220 کاپ در بازار ایران حضور دارد که از معدود تفاوت‌های آنها نیز می‌توان به مجهز بودن مدل الیزه 220 کاپ به کیت اسپرت اشاره کرد.

جذاب ترین خودروها

لوتوس الیزه به یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 217 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. هرچند این پیشرانه کم حجم بوده، اما توانسته با وزن 924 کیلوگرمی این خودرو هماهنگ شود.

لوتوس الیزه ظرف مدت 4.2 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت این خودرو نیز 234 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. با وجود این که لوتوس الیزه از امکانات رفاهی خاصی بهره نمی‌برد و رانندگی با آن نیز آسان نیست، اما این خودرو در قالب یک خودرو اسپرت و جذاب طراحی شده و در بازار ایران طرفداران خاص خود را دارد.

آلفارومئو 4C

جذاب ترین خودروها

در سال 1393 قانون ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی به تصویب رسید و پس از آن نیز آمار واردات خودروهای اسپرت به ایران به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد؛ اما در چنین شرایطی نیز برخی از واردکنندگان توانستند خودروهای اسپرت سبک با موتورهای کم حجم نظیر آلفارومئو 4C را به ایران بیاورند و آنها را به یکی از جذاب ترین خودروها در بازار کشورمان تبدیل کنند.

جذاب ترین خودروها

آلفارومئو 4C در مدل 2015 با تعداد محدودی به بازار ایران راه پیدا کرد. این خودرو به یک موتور 4 سیلندر توربو 1.7 لیتری مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 240 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت از پیشرانه به چرخ‌های عقب را بر عهده دارد.

این خودرو اسپرت ایتالیایی ظرف مدت 4.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز 258 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. آلفارومئو 4C که از ساختاری مشابه لوتوس الیزه بهره می‌برد می‌تواند رانندگی لذت‌بخشی را ارائه دهد.

مرسدس بنز CLA45 AMG

جذاب ترین خودروها

تعداد محدودی از مرسدس بنز CLA45 AMG در مدل‌های 2016 و 2017 با تیونر مک دیزاین به بازار ایران راه پیدا کردند که از موتور 2 لیتری توربو بهره می‌برند. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 375 اسب بخار و گشتاور 475 نیوتن‌متر را به تولید برساند که در زمان خود لقب قدرتمندترین موتور 4 سیلندر تولید انبوه جهان را به خود اختصاص داده بود. قدرت تولید شده از این پیشرانه توسط گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه و سیستم دو دیفرانسیل هوشمند 4MATIC به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود.

جذاب ترین خودروها

چنین پیشرانه و گیربکسی باعث شده مرسدس بنز CLA45 AMG ظرف مدت 4.2 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز 250 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. از این رو باید مرسدس بنز CLA45 AMG را یکی از خاص‌ترین و یکی از سریع‌ترین سدان‌های بازار ایران دانست؛ چرا که خودروهای اندکی می‌توانند در این کلاس چنین عملکرد فنی را ارائه دهند.

مرسدس بنز GLA45 AMG

جذاب ترین خودروها

مرسدس بنز GLA45 AMG که در ردیف کراس اوورهای کوچک شهری جای می‌گیرد در تعداد محدودی وارد بازار ایران شد. این خودرو از لحاظ فنی کاملا مشابه نسخه سدان خود یعنی GLA45 AMG است. در واقع این خودرو از همان موتور 2 لیتری توربو با قدرت 375 اسب بخار بهره می‌برد.

جذاب ترین خودروها

یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه طی همکاری با سیستم دو دیفرانسیل 4MATIC نیز قدرت تولیدی از پیشرانه را به چرخ‌ها می‌رسانند. البته شتاب صفر تا 100 این خودرو به دلیل وزن بالاتر 4.4 ثانیه است. از این رو نسخه کراس اوور را باید 0.2 ثانیه کندتر از نسخه سدان آن دانست.

بی ام و M6

جذاب ترین خودروها

طی دوره قبل واردات تعداد اندکی از بی ام و سری ام پاور به بازار ایران عرضه شدند که نسل سوم بی ام و سری 6 جزو معروف‌ترین آنها محسوب می‌شود. در واقع در آن زمان تعداد محدودی از بی ام و M6 مدل 2013 به همراه برادران ضعیف‌تر خود یعنی مدل‌های 640i و 650i به بازار ایران راه پیدا کردند.

جذاب ترین خودروها

بی ام و M6 به یک پیشرانه 4.4 لیتر توربو 8 سیلندر مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 560 اسب بخار و گشتاور 678 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 7 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این خودرو ظرف مدت 4.3 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و حداکثر سرعت آن نیز 250 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

مرسدس بنز SLS AMG

Mercedes Benz SLS AMG

شش دستگاه از مدل‌های مختلف مرسدس بنز SLS AMG در سال‌های 2011 تا 2015 با پلاک ملی به ایران راه پیدا کردند تا به یکی از جذاب ترین خودروها در بازار کشورمان تبدیل شوند. دو نسخه از این 6 دستگاه به عنوان مدل عادی از موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برند که این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 571 اسب بخار و گشتاور 651 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

Mercedes Benz SLS AMG

قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. این خودرو ظرف مدت 3.8 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز 317 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. یک دستگاه دیگر نیز در نسخه Final Edition می‌تواند قدرتی برابر با 591 اسب بخار را ارائه دهد. این نسخه با کاپوت و بال عقب فیبرکربنی خود با نسخه عادی متمایز شده است.

سه نسخه دیگر نیز به عنوان قدرتمندترین نسخه مرسدس بنز SLS AMG در مدل بلک سریز به موتوری با قدرت 631 اسب بخار و گشتاور 635 نیوتن‌متر مجهز شدند. به واسطه این پیشرانه قدرتمند مرسدس بنز SLS AMG می‌تواند ظرف مدت 6.3 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مرسدس بنز SLS AMG را باید یکی از خاص‌ترین خودروهای وارداتی در ایران دانست که با طراحی ویژه درها و عملکرد فنی فوق‌العاده خود می‌تواند رانندگان را به وجد بیاورد.

پورشه 911 توربو S

porsche 911 turbo

پورشه 911 جزو خودروهای خاص وارداتی بازار ایران به شمار می‌رود. واردکنندگان تعداد محدودی از نسخه کررا 4 در نسل ششم و کررا اس در نسل هفتم را به ایران آوردند؛ اما پورشه 99 توربو اس یک نسخه بسیار خاص بوده که فقط 2 دستگاه از آن در نسل هفتم به بازار ایران راه پیدا کردند. این نسخه به یک موتور 6 سیلندر تخت باکسر 3.8 لیتری مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 560 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

porsche 911 turbo

قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. پورشه 911 توربو S می‌تواند ظرف مدت 3.1 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز 320 کیلومتر بر ساعت اعلام شده که چنین ارقامی آن را به یک سوپر اسپرت ویژه در بازار ایران تبدیل می‌کند. همچنین این خودرو لقب پرشتاب‌ترین خودرو بازار ایران را نیز به خود اختصاص داده است.

فراری 458 ایتالیا

Ferrari 458 Italia

فراری 458 ایتالیا یکی دیگر از جذاب ترین خودروها در ایران محسوب می‌شود. یک دستگاه فراری 458 ایتالیا مدل 2012 در سال 1393 با مجوز خاص ورزشکاری و پلاک ملی به بازار ایران راه پیدا کرد. این سوپر اسپرت ایتالیایی با طراحی خاص خود با گذشت چندین سال نیز همچنان خاص به نظر می‌رسد.

Ferrari 458 Italia

فراری 458 ایتالیا به یک موتور 4.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 570 اسب بخار و گشتاور 540 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 7 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو ظرف مدت 3.4 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز 325 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*