خانواده آیفون ۱۵ پرو اپل

جزئیات جذابی از خانواده آیفون ۱۵ پرو اپل؛ پورت شارژ و ظرفیت رم متفاوت!

خانواده آیفون ۱۵ پرو اپل – Apple iPhone 15 Pro پیشرفت‌های جذابی خواهند شد. سخت افزار آن‌ها و حتی پورت شارژ لایتنینگ آن‌ها نیز تغییر می‌کند!

مثل همیشه امسال آیفون‌های جدید با برخی تغییرات نسبت به نسل قبلی خود عرضه شدند. اما آیفون‌های بعدی با تغییراتی همراه خواهند شد که تاکنون در تاریخچه آیفون‌های اپل بی‌سابقه بوده است. شرکت تحقیقاتی تایوانی TrendForce می‌گوید خانواده آیفون ۱۵ پرو اپل به ۸ گیگابایت رم مجهز خواهند شد.

علاوه بر افزایش ظرفیت رم، این مدل‌ها به چیپست توانمندتر A17 نیز مجهز می‌شوند. این درحالیست که دو مدل آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس از چیپست A16 که در حال حاضر زیر قاب سری آیفون ۱۴ پرو است، قدرت می‌گیرند.

گوشی‌های سری آیفون ۱۵ با پورت USB-C عرضه می‌شوند

یکی دیگر از تغییرات جذاب این گوشی‌ها، جایگزین شدن پورت شارژ USB-C به جای پورت لایتنینگ است. حتی مدیران اپل هم این مورد را تأیید کرده‌اند تا تغییرات قطعی باشد.

بیشتر بخوانید:

تایید شد: آیفون ۱۵ را با درگاه USB C خواهیم دید، اما اپل خوشحال نیست!

این شایعات پیش از زمان عرضه آیفون ۱۴ و تصویب قانون جدید توسط اتحادیه اروپا وجود داشت، اما هیچوقت صورت نگرفت. اپل می‌خواست همچنان از پورت لایتنینگ خودش استفاده کند، ولی اتحادیه اروپا این قانون را وضع کرده و تمام شرکت‌ها موظف به رعایت آن هستند.

خانواده آیفون ۱۵ پرو

قانون جدید اتحادیه اروپا می‌گوید تمام گوشی های هوشمندی که در کشورهای عضو این اتحادیه فروخته می‌شوند، باید از پورت USB-C برای شارژ استفاده کنند. این شامل تمام تبلت‌ها نیز می‌شود. بنابراین آیپدهای اپل نیز همگی به این پورت تجهیز خواهند شد.

در حال حاضر هم به جز آیفون‌های اپل، تمام گوشی‌های هوشمند از پورت تایپ C برای شارژ شدن استفاده می‌کنند. از سال آینده و عرضه سری ۱۵ نیز، آیفون‌ها به جمع این گوشی‌ها خواهند پیوست و دیگر پورت لایتنینگ وجود خارجی نخواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*