گلکسی اس 22 اولترا

دوربین سامسونگ گلکسی S23 ؛ هرآنچه تا امروز می‌دانیم

در اینجا به بررسی هرآنچه که تاکنون در مورد دوربین سامسونگ گلکسی S23 می‌دانیم خواهیم پرداخت. گلکسی اس ۲۳ پرچمدار بعدی سامسونگ است.

سامسونگ مدت‌هاست که جایگاه خود را از لحاظ کیفیت دوربین در میان سازندگان برتر گوشی‌های هوشمند تثبیت کرده است. بنابراین طبیعی است که برخی از علاقه‌مندان از حالا در مورد دوربین پرچم‌دار بعدی سامسونگ، یعنی سری گلکسی S23، کنجکاو باشند. سال گذشته، سری گلکسی S22 با برخی سنسورهای دوربین جدید در مدل‌های معمولی و چند بهبود جزئی در سری اولترا همراه شد که به ارتقای عکاسی در نور کم کمک کردند. امسال نیز شایعات حاکی از آن هستند که پیشرفت‌های احتمالی، بر روی دوربین‌های اصلی سری گلکسی S23 متمرکز خواهند بود که آنها را قدرتمندتر از قبل خواهند کرد.

تغییرات دوربین سری گلکسی S23؛ هر آنچه انتظار داریم

دوربین Galaxy S23 Ultra

رندر گلکسی اس 23 اولترا

بر اساس گمانه‌زنی‌ها، گلکسی اس 23 اولترا از یکی از سنسورهای 200 مگاپیکسلی ساخت سامسونگ برای دوربین اصلی استفاده خواهد کرد. به طور خاص، پرچم‌دار آینده این شرکت احتمالا از حسگر ICOCELL HPX برخوردار خواهد شد. این سنسور با ابعاد 1/1.3 اینچ، دیافراگم بزرگ‌تر از قبل (f/1.7) که به معنای جذب نور بیشتر است و اندازه پیکسل 0.6 میکرومتری همراه خواهد بود.

این حسگر جدید با وضوح فوق‌العاده بالای خود به گلکسی اس 23 اولترا اجازه می‌دهد تا تصاویر دقیقی را در ابعاد کامل 200 مگاپیکسلی خود با شرایط نوری بسیار روشن ثبت کند. هم‌چنین با تبدیل خودکار پیکسل‌ها به نمونه‌های بزرگ‌تر، این سنسور می‌تواند نور بیشتری را در شرایط تاریک به خود جذب کند. بنابراین، در محیط‌هایی با نور متوسط، عکس‌هایی با وضوح 50 مگاپیکسل و در شرایط کم‌نور نیز تصاویر با رزولوشن 12.5 مگاپیکسل ثبت خواهند شد.

در بخش فیلم‌برداری، بر اساس گزارش‌ها، حسگر ISOCELL HPX قادر به فیلم‌برداری در وضوح 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه و HDR دوگانه در حین تصویربرداری 4K و فول‌ اچ‌دی است. این بدان معنا است که این گوشی هوشمند می‌تواند تصاویر بسیار بهتری را با شرایط پایدار و یکنواخت نوری ضبط کند.

ایزوسل hpx

علاوه بر این، به نقل از یکی از کارشناسان، سامسونگ احتمالا در حال کار بر روی یک ویژگی جدید لرزشگیر تصویر (Ultra Stabilization) بر روی گلکسی اس 23 اولترا است تا بتواند با قابلیت اکشن مود اپل که با سری آیفون 14 عرضه شد، رقابت کند. هر چند سامسونگ در سری گلکسی S22 اولترا در زمینه لرزشگیر تصویر به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دست یافته بود، اما قرار است در نسل جدید، یک نسخه تقویت‌شده را برای موقعیت‌های فوق متزلزل ارائه کند.

به نظر می‌رسد که دیگر بخش‌های دوربین سری گلکسی S23 اولترا بدون تغییر نسبت به نسل گذشته باقی بمانند. بنابراین احتمالا در این سری نیز یک دوربین 10 مگاپیکسلی تله‌فوتو 10x و یک سنسور تله‌فوتو با بزرگنمایی 3 برابری و یک لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی قرار خواهند داشت. هنوز اطلاعاتی در مورد دوربین جلوی این گوشی منتشر نشده است.

دوربین‌های سری گلکسی S23 معمولی و پلاس

در این میان، اطلاعات لو رفته در ارتباط با دوربین‌ های سری معمولی و پلاس گلکسی S23 در مقایسه با نسخه گران‌قیمت‌تر اولترا محدودتر است. با این حال، انتظار می‌رود که هر دو مدل از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی که در حال حاضر بر روی سری گلکسی اس 22 اولترا قرار دارد، استفاده کنند.

حتی با فرض عدم تغییر دیگر دوربین‌های گلکسی اس 23 معمولی و پلاس نیز، ارتقای دوربین اصلی در این سری کاملا قابل توجه خواهد بود. سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی گلکسی S22 Ultra با دیافراگم f/1.8 و پیکسل‌های 0.8 میکرومتری همراه هستند.

به بیان ساده، در صورتی‌که دو مدل گلکسی اس 23 استاندارد و پلاس، دوربین اصلی سری Galaxy S22 Ultra را دریافت کنند، می‌توانیم انتظار بهبود عکاسی در شرایط کم‌نور و افزایش جزئیات را در کنار کیفیت بهتر فیلم‌برداری داشته باشیم. هم‌چنین بر اساس یک گزارش فاش شده، احتمالا دوربین جلو در دو نسخه استاندارد و پلاس گلکسی اس 23 با ارتقا نسبت به نسل گذشته و سنسور جدید 12 مگاپیکسلی همراه خواهد شد.

گلکسی اس 23 چند سنسور خواهد داشت؟

سامسونگ به احتمال زیاد، از تعداد دوربین‌ های یکسانی در هر سه مدل گلکسی S23، در مقایسه با نسل گذشته استفاده خواهد کرد. با این فرض، احتمالا در سری گلکسی اس 23 اولترا، مجموعه‌ای از 4 دوربین شامل سنسور اصلی، حسگر تله‌فوتو 10x پریسکوپ، تله‌فوتو با زوم 3 برابر و فوق‌عریض ارائه خواهد شد. دو نسخه گلکسی اس 23 معمولی و پلاس نیز علاوه بر سنسور اصلی، به لنز تله‌فوتو با زوم 3 برابر و سنسور فوق‌عریض مجهز می‌شوند.

دوربین‌های سری Galaxy S23 چند مگاپیکسلی خواهد بود؟

ابعاد ایزوسل hpx

در جدول زیر مگاپیکسل مورد انتظار برای هر دوربین در سری گلکسی S23 قابل مشاهده است:

دوربینگلکسی اس 23 اولتراگلکسی اس 23 پلاسگلکسی اس 23
سنسور اصلی200 مگاپیکسل108 مگاپیکسل108 مگاپیکسل
سنسور فوق‌عریض12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
سنسور تله‌فوتو 3x10 مگاپیکسل10 مگاپیکسل10 مگاپیکسل
سنسور تله‌فوتو 10x10 مگاپیکسلمشخص نیستمشخص نیست

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*