عکاسی نجومی گلکسی S22

قابلیت عکاسی نجومی به دوربین گلکسی S22 اضافه شد

سامسونگ قابلیت عکاسی نجومی را با اپلیکیشن Expert RAW به دوربین گوشی‌های گلکسی S22 آورد. به زودی دیگر گوشی‌ها هم سامسونگ آن را دریافت می‌کنند.

گوشی‌های سری گلکسی S22 سامسونگ، به خصوص مدل اس ۲۲ اولترا، در حال حاضر جزو بهترین گوشی‌ها از نظر دوربین هستند. سال گذشته کمپانی سامسونگ اپلیکیشن جدیدی به نام Export RAW را منتشر کرد که کنترل عمیق‌تر روی تصاویر را به ارمغان میاورد. حالا این اپلیکیشن دو حالت جدید Astrophoto و Multiple Exposure را دریافت کرده است که به جذابیت این برنامه خواهند افزود.

دو قابلیت Astrophoto و Multiple Exposure در اختیار کاربران سری اس ۲۲

خانواده گلکسی اس ۲۲ به سنسورهای دوربین رزولوشن بالا مجهز هستند و در حالی که اپلیکیشن دوربین پیش‌فرض آن‌ها برای کاربران عادی کافی است، اما علاقه‌مندان به عکاسی به امکانات بیشتری احتیاج دارند. اینجاست که اپلیکیشن Export RAW به عنوان یک گزینه جذاب در اختیار کاربران حرفه‌ای قرار می‌گیرد و حالا از امروز صاحبان گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ که One UI 5.0 مبتنی بر اندروید ۱۳ را دریافت کرده‌اند، می‌توانند از دو ویژگی جذاب و جدید در این اپلیکیشن استفاده کنند.

عکاسی نجومی یا Astronomy Photography برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹ و توسط گوگل رونمایی شد که به کاربران اجازه می‌دهد از آسمان شب عکاسی کنند. این روش با ثبت عکس‌های چنداکسپوژری و ترکیب آن‌ها با یکدیگر کار می‌کند. اگر حالت اختصاصی برای عکاسی نجومی وجود نداشته باشد، شما باید تنظیمات عکاسی را بلد باشید و از مهارت بالایی برای ویرایش تصاویر برخوردار باشید تا بتوانید از آسمان شب عکاسی کنید.

عکاسی نجومی گلکسی S22

گرچه گوشی‌های سری گلکسی S22 سامسونگ دارای حالت شب هستند، اما برای عکاسی نجومی و عکس گرفتن از آسمان پرستاره شب کافی نیست. اکنون سامسونگ با آپدیت اپلیکیشن Expert RAW به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌های شفاف و جذابی را از ستارگان، سحابی‌ها و اجرام آسمانی بگیرند.

تمام کاری که باید بکنید، این است که راهنمای آسمان را روشن کنید تا از مکان صورت‌های فلکی، منظومه‌های خورشیدی، ستارگان و سحابی‌ها مطلع شوید و سپس دوربین گوشی با فناوری تقسیم‌بندی پیشرفته هوش مصنوعی و پردازش چند فریمی بتواند از آن‌ها در یک دوره زمانی عکاسی کند. برای این کار باید گوشی خود را روی یک سه‌پایه قرار داده و یک دوره زمانی را برای فرآیند عکاسی مشخص کنید.

برای عاشقان هنر هم یک ویژگی جدید اکسپوژر چندگانه اضافه شده که اجازه می‌دهد روی چند عکس را به طور همزمان لمس کنید و سپس آن‌ها را ادغام کنید. اکسپوژر، در واقع مقدار نوری است که به سنسور دوربین می‌رسد و با استفاده از تکنیک اکسپوژر چندگانه، چند نور مختلف روی عکس اعمال می‌شود و تصویر نهایی هنری را به وجود خواهد آورد.

عکاسی نجومی گلکسی S22

برای دسترسی به این دو ویژگی جدید، وارد اپلیکیشن Expert RAW شده و به منوی Special Photo بگردید. در اینجا دو گزینه جدید Astrophoto و Multiple Exposure را خواهید دید.

اما در کنار این‌ها سامسونگ از یک اپلیکیشن مخصوص دوربین دیگر به نام Camera Assistant را نیز رونمایی کرده است که در ادامه بیشتر با‌ آن آشنا خواهی شد.

معرفی اپلیکیشن Camera Assistant سامسونگ

اپلیکیشن Camera Assistant سامسونگ

اپلیکیشن Camera Assistant از طریق Galaxy Store سامسونگ یا اپلیکیشن Good Lock  قابل دریافت است. این برنامه به شما اجازه می‌دهد از تنظیمات خودکار دوربین مثل HDR خودکار، تعویض لنز خودکار و غیره بهره‌مند شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*