آیفون 14

آیفون 15 پرو احتمالا فاقد دکمه‌های فیزیکی باشد!

بر اساس گزارش‌های جدید، اپل قصد دارد به جای کلیدهای مکانیکی و فیزیکی از دکمه‌های حالت جامد در آیفون 15 پرو استفاده کند.

در حالی‌که اپل با عرضه سری آیفون 14 در سال جاری، تنها به بهبود‌های جزئی اکتفا کرده بود، ممکن است در سال آینده شاهد تغییراتی اساسی در سری آیفون 15 از جمله نسخه پرو باشیم. این شرکت اخیرا تایید کرده که پورت لایتنینگ را از مدل‌های آینده آیفون حذف خواهد کرد. بنابراین به احتمال زیاد iPhone 15 اولین سری از گوشی‌های هوشمند اپل خواهد بود که با پورت‌های USB-C عرضه می‌شوند.

به نقل از مینگ چی‌کو، از تحلیل‌گران باسابقه اپل، این غول کوپرتینویی هم‌چنین ممکن است دکمه‌های فیزیکی پاور و تنظیم صدا را نیز در آیفون 15 پرو و پرو مکس حذف کند. کو مدعی شده که اپل احتمالا دکمه حالت جامد مشابه با نمونه استفاده شده در آیفون‌های 7/8/SE2 و SE3 را در دو مدل رده‌بالای آیفون 15 قرار خواهد داد.

طبق گزارش‌ها، دکمه‌های حالت جامد جدید با بهره‌گیری از موتورهای Taptic اضافی برای ارائه بازخورد لمسی در حین کلیک بر روی دکمه‌ها، عملکردی مانند ترک‌پد فورس‌تاچ در مک‌بوک‌های جدید را ارائه خواهند داد. بر این اساس، تعداد موتورهای Taptic مورد استفاده در هر آیفون، از یک به سه عدد افزایش خواهد داشت.

دکمه های آیفون

کو هم‌چنین گفته که سازندگان اندرویدی احتمالا پس از اعلام رسمی اپل مبنی بر حذف دکمه‌های فیزیکی در آیفون 15 پرو، احتمالا رویکرد مشابهی را در پرچم‌داران خود اتخاذ خواهند کرد. با این حال، لازم به ذکر است که اپل اولین شرکتی نخواهد بود که دکمه‌های فیزیکی گوشی‌های هوشمند خود را با نمونه‌های دیگر جایگزین می‌کند.

ال‌جی قبل از مرگ نابهنگام خود، در حال کار بر روی دو گوشی هوشمند قابل رول و ولوت 2 پرو بود که هر دو فاقد دکمه‌های فیزیکی بودند. هر دو دستگاه هم‌چنین به جای دکمه‌های فیزیکی از پدهای حساس به فشار برای کنترل صدا و روشن یا خاموش کردن نمایشگر استفاده می‌کردند. هم‌چنین شرکت HTC نیز در سال 2018 با عرضه U12 Plus رویکرد مشابهی را در پیش گرفت و به جای کلیدهای فیزیکی پاور و تنظیم صدا، از دکمه‌های حساس به فشار استفاده کرد.

با این حال، مشکلاتی در پیاده‌سازی این طرح و جایگزینی دکمه‌های فیزیکی HTC وارد بود و کاربران گزارش دادند که با مشکلاتی در مورد حساسیت دکمه روبرو هستند. بنابراین انتظار می‌رود که در صورت استفاده از این ایده بر روی سری آیفون 15 پرو، اپل از راهکار بهتری استفاده کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*