رندر گلکسی s23 اولترا

اولین نمونه تصویر از دوربین گلکسی S23 اولترا، خبر از یک شاهکار می‌دهد!

انتشار تصویری منتسب به دوربین 200 مگاپیکسلی گلکسی S23 اولترا از سوی یک افشاگر مطرح، از پیشرفت‌هایی قابل توجه در مقایسه با نسل قبلی خبر می‌دهد.

اپل و گوگل با عرضه گوشی‌های هوشمند جدید خود در سال جاری، سرانجام به استفاده از دوربین‌هایی با رزولوشن بالاتر روی آوردند و تلویحا اذعان کردند که قابلیت عکاسی محاسباتی با وجود مزایای فراوان، نمی‌تواند به طور کامل خلا مگاپیکسل پایین را پر کند. در این میان، انتظار می‌رود که سامسونگ نیز امسال برای اولین بار از سنسور 200 مگاپیکسلی خود در گوشی مورد انتظار گلکسی اس 23 اولترا استفاده کند. اخیرا نمونه‌ تصویری از دوربین گلکسی S23 اولترا فاش شده که نشان می‌دهد این سنسور جدید، رقیبی بالقوه برای دو غول عکاسی یعنی آیفون 14 پرو و پیکسل 7 پرو خواهد بود.

پیشتر، سامسونگ از یک سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی در سری گلکسی اس 22 اولترا استفاده کرده بود که با عملکرد مناسب خود، در میان برترین دوربین‌های گوشی هوشمند سال جاری قرار گرفت. اما با وجود عملکرد خوب، سامسونگ هم‌چنان دست از کار نکشیده و شایعاتی مبنی بر جایگزینی سنسور 108 مگاپیکسلی اس 22 اولترا با دوربین 200 مگاپیکسلی جدید در سری گلکسی S23 اولترا به گوش می‌رسد.

رندر گلکسی اس 23 اولترا

اگرچه برخی از سازندگان پیشتر از سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کرده‌اند، اما نمونه‌ای که غول کره‌ای قرار است در پرچم‌دار خود استفاده کند، نسخه جدیدتری از این حسگر خواهد بود.

بر اساس شایعات منتشر شده از سوی Ice Universe، این سنسور از قدرت تحلیلی بی‌نظیری برخوردار خواهد بود و از دیگر نمونه‌ سنسورهای 200 مگاپیکسلی که تا به امروز دیده‌ایم، عملکرد بهتری دارد. آنطور که از شواهد پیداست، گلکسی S23 اولترا با استفاده از این دوربین، قادر است عکس‌های بسیار بهتری را در شب ثبت کند و هم‌چنین عملکرد ضبط ویدیو نیز به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

سنسور 200 مگاپیکسلی S23 اولترا، بزرگ‌ترین پیشرفت پنج سال اخیر در دوربین سری گلکسی

براساس شایعات قبلی، این سنسور تنها کمی بزرگ‌تر از نمونه 108 مگاپیکسلی خواهد بود و از دیافراگم بزرگ‌تری نیز برای جذب نور برخوردار است. حساب Ice Universe در ادامه اشاره کرد که این بزرگ‌ترین پیشرفت در دوربین سری گلکسی طی پنج سال اخیر خواهد بود و برای تایید ادعای خود، از یک نمونه عکس منتسب به دوربین گلکسی S23 اولترا رونمایی کرد.

اگرچه این افشاگر به صراحت عکس منتشر شده را به دوربین 200 مگاپیکسلی گلکسی S23 Ultra نسبت نداده، اما با توجه به مقایسه آن با تصویر دیگری که با سنسور 108 مگاپیکسلی گلکسی اس 22 اولترا ثبت شده، می‌توان دریافت که سعی داشته تا تفاوت‌های دو سنسور را به ما نشان دهد.

نمونه عکس دوربین اس 23 اولترا

نمونه عکس‌های ثبت شده با دوربین گلکسی اس 23 اولترا (سمت چپ) و گلکسی اس 22 اولترا (سمت راست)

تصویر منتشر شده حاکی از آن است که سنسور 200 مگاپیکسلی گلکسی اس 23 اولترا به طور قابل توجهی در ثبت پیچیده‌ترین جزئیات، عملکرد بهتری دارد. با اینکه هر دو عکس یک سوژه مشترک را هدف قرار داده‌اند، اما تفاوت بسیار فاحش به نظر می‌رسد.

سامسونگ هم‌چنین به طور ویژه در حال کار بر روی بخش محاسباتی دوربین‌های خود است و اخیرا حالتی به نام «عکاسی نجومی» را به گلکسی اس 22 اولترا اضافه کرده است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که سری S23 اولترا با نرم‌افزاری هوشمندتر ارائه خواهد شد.

این افشاگر هم‌چنین اشاره کرده که اگرچه دوربین گلکسی S23 اولترا در مقایسه با اس 22 اولترا، زوم بیشتری نخواهد داشت، اما دو لنز 10x و 3x تله‌فوتو در مقایسه با نسل پیشین، از پیشرفت‌های دیگری مانند بازتولید بهتر رنگ برخوردار خواهد بود.

انتظار می‌رود که گلکسی S23 Ultra به نمایشگر 6.8 اینچی و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شود. پرچم‌دار آینده سامسونگ احتمالا از طراحی مشابهی با نسل پیشین برخوردار خواهد بود و طبق شایعات، از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می‌کند. سری گلکسی اس 23 در اوایل سال آینده و احتمالا طی ماه ژانویه عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*