گجت دوچرخه برقی

گجت پیکابوست، هر دوچرخه ای را برقی می‌کند

گجت جدیدی به نام پیکابوست قادر است با حداقل هزینه ممکن دوچرخه شما را به یک دوچرخه برقی تبدیل کند. این دستگاه همچنین به یک چراغ LED و درگاه USB هم مجهز است.

بدون شک دوچرخه های برقی را باید مهم‌ترین پیشرفت صنعت دوچرخه‌سازی از ابتدای حیات آن تا به امروز دانست. البته پیش از این، مکانیزم‌های مختلفی برای دوچرخه‌ها طراحی شده و پیشرفت‌های بسیاری در این صنعت رخ داده است؛ اما ظهور پدیده دوچرخه برقی باعث ایجاد تنوع فراوان در این محصولات و تولید آن‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف با کاربردهای باورنکردنی شد.

البته باید توجه داشت که خرید یک دوچرخه برقی پریمیوم با قابلیت‌های تکنولوژیک پیشرفته و طراحی به‌روز احتمالا هزینه‌ای بیش از خرید یک اتومبیل را به کاربران تحمیل خواهد کرد. با این وجود روش‌های دیگری نیز وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توان با بودجه‌ای بسیار محدودتر تجربه کار با e-bike ها را به دست آورد.

یکی از تکنولوژی‌های جذابی که با قیمتی بسیار مناسب در اختیار علاقمندان قرار دارد، کیت برقی سازی دوچرخه پیکابوست است که تنها 600 دلار قیمت دارد. به کمک این گجت می‌توانید هر دوچرخه ای را به یک e-bike تبدیل کنید. برای این کار تنها کافی‌ست آن را به صندلی راننده متصل کنید.

گجت پیکابوست چگونه دوچرخه را برقی می‌کند؟

PikaBoost توسط کمپانی آمریکای لیوال طراحی شده و نزدیک‌ترین تجربه به یک دوچرخه تماما برقی را برای دوچرخه سواران فراهم می‌کند. البته با در نظر گرفتن این که PikaBoost عملا یک شبیه‌ساز تجربه دوچرخه‌های برقی به شمار می‌رود، نمی‌توانید انتظار داشته باشید تمامی قابلیت‌های یک e-bike در اختیارتان قرار گیرد. با این وجود، این گجت برای کسانی که تمایل دارند بخش اعظم عملکرد یک دوچرخه برقی را با حداقل هزینه در اختیار داشته باشند، کاملا ایده‌آل است.

البته به جز قیمت بسیار وسوسه‌کننده، پیکابوست قابلیت‌های جذاب متعددی هم دارد که آن را به گجتی ارزشمند تبدیل می‌کند. مثلا شرایطی را در نظر بگیرید که در آن قصد دارید به همراه دوستانتان به یک سفر کوهستانی با دوچرخه بروید. در این شرایط می‌توانید با وصل کردن پیکابوست به چرخ دوچرخه خود برای سواری در سربالایی از آن کمک بگیرید و این مسیر شیب‌دار را به سادگی طی کنید!

این دستگاه قادر است با هر بار شارژ مسافتی حدود 30 کیلومتر را بپیماید که با در نظر گرفتن ابعاد و قیمت آن عددی بسیار مناسب به شمار می‌رود. همچنین وزن آن تنها سه کیلوگرم است که باعث می‌شود به سادگی بتوانید آن را در کیف یا کوله پشتی خود جا دهید.

گجت دوچرخه برقی

شارژ کردن پیکابوست حدودا سه ساعت زمان خواهد برد. بعلاوه، یک نور LED و یک درگاه یو اس بی هم در قسمت‌های جلو و کنار این گجت تعبیه شده‌اند تا بتوانید به کمک آن در حین رکاب زدن، گوشی خود را هم شارژ کنید. البته شارژ کردن گوشی به کمک PikaBoost طبیعتا باعث می‌شود مسافت قابل پیمایش دستگاه کاهش پیدا کند؛ اما در مواقع اضطراری قابلیتی فوق‌العاده کاربردی به نظر خواهد رسید. این گجت همچنین از سه مد مختلف Hold، Roll و Sport برای تبدیل دوچرخه شما به یک دوچرخه برقی استفاده می‌کند که هریک، عملکرد خاصی را برای شرایط مختلفی ارائه می‌دهند.

معایب گجت PikaBoost

با این که ممکن است پیکابوست روی کاغذ گجتی ایده‌آل به نظر برسد و تجربه سواری یک دوچرخه الکتریکی را با ارزان‌ترین قیمت ممکن در اختیارتان قرار دهد، اما بدون شک این محصول چندان بدون عیب هم نیست!

طبیعتا با در نظر گرفتن کلاس قیمتی این گجت و توجه به این نکته که پیکابوست در حقیقت یک ابزار خارجی است؛ نمی‌توانید انتظار داشته باشید که این محصول عملکردی هم‌سطح با دوچرخه‌های برقی واقعی را برایتان ایجاد کند. همانند بسیاری گجت‌های خارجی دیگر، مطمئنا موتور داخلی این دستگاه نمی‌تواند در حد و اندازه‌های موتور به کار رفته در یک e-bike ظاهر شود.

گجت دوچرخه برقی

علاوه بر این، در صورت استفاده از پیکابوست، باید هر از گاهی توقف کنید و اتصال گجت به چرخ دوچرخه را چک کنید تا مطمئن شوید عملکرد آن دقیقا با چرخ عقب تراز است. این دستگاه همچنین تنها بر روی دوچرخه‌های کمک فنر دار قابل استفاده است و ارتعاشات چرخ عقب عملکرد آن را مختل خواهد کرد.

جمع‌بندی

با وجود همه آنچه در بالا گفته شد، قیمت جذاب این محصول در کنار قابلیت‌هایی که به کاربران ارائه می‌دهد، آن را به گجتی ایده‌آل تبدیل می‌کنند که برای ورود به دنیای e-bike ها بسیار جذاب به شمار می‌رود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. 600دلار کجاش ارزونه…این بیاد تو ایران قیمتش از ۱۵ ملیون هم بیشتر میشه با پول این دستگاه بی مصرف میشه یه موتور هوندا تر تمیز گرفت…این بدرد جاده ها ایران نمیخوره قبلا دوچرخه داشتم از بس جاده ها چاله دارن ماهی یبار باید رینگ رو تاب گیری کنی..