هواوی میت 50 پرو

دوربین هواوی میت 50 پرو ، اکنون سلطان بدون رقیب در دگزومارک است

دوربین هواوی میت 50 پرو – Mate 50 Pro با پشت سر گذاشتن رقبای قدری مانند پیکسل 7 پرو در آزمایش دگزومارگ، جایگاه اول را به خود اختصاص داد.

در حالی که دوربین پیکسل 7 پرو گوگل در مدت کوتاهی پس از عرضه، موفق به کسب بالاترین امتیاز در آزمون وب‌سایت دگزومارک شده بود و عنوان بهترین دوربین گوشی‌ هوشمند را به طور مشترک با آنر مجیک 4 اولتیمیت، تقسیم کرد؛ با این حال، هر دو دستگاه اکنون توسط هواوی میت 50 پرو که سرانجام وارد بازارهای جهانی شده است، به زیر کشیده شدند.

میت 50 پرو به لطف سیستم دوربین سه‌گانه جدید شامل سه سنسور 50 + 64 + 13 مگاپیکسلی با ویژگی‌هایی نظیر OIS، زوم اپتیکال 3.5 برابر و فناوری دیافراگم متغیر بهبود یافته، توانست در تست دوربین گوشی‌های هوشمند که توسط دگزومارک انجام شد، 149 امتیاز را کسب کند و بالاتر از گوگل پیکسل 7 پرو و آنر مجیک 4 اولتیمیت، در رتبه اول این فهرست قرار گیرد.

میت 50 پرو دگزومارک

به نقل از DxOMark، دوربین هواوی میت 50 پرو در بخش بازتولید رنگ و بوکه، عملکرد مناسبی را ثبت کرده و جزئیات حتی در بزرگنمایی حداکثری نیز خوب ارزیابی می‌شوند. هم‌چنین فوکوس خودکار کارآمد بوده و ضبط ویدیو از سوژه متحرک نیز به خوبی کنترل شده است. سیستم دوربین این گوشی هم‌چنین به دلیل وجود محدوده دینامیکی گسترده در هر دو حالت عکس و فیلم نیز مورد ستایش قرار گرفته است.

این آزمایش هم‌چنین حاکی از آن است که دوربین میت 50 پرو دارای نقص‌هایی جزئی در برقراری تعادل رنگ سفید است و در برخی شرایط، پردازش جدید تصویر XMAGE AI، در ثبت صحنه کمی کندتر از حد انتظار عمل می‌کند. با این وجود، مشکلات گزارش شده باعث نشد تا این گوشی به امتیازی کم‌تر از 149 بسنده کند.

علی‌رغم محدودیت‌هایی نظیر فقدان خدمات گوگل پلی و 5G، دوربین فوق‌العاده میت 50 پرو، به پرچم‌دار جدید هواوی ارزشی افزوده می‌بخشد. اگرچه برچسب قیمت 1199 یورویی آن، به طور قابل توجهی بالاتر از پیکسل 7 پرو و آنر مجیک 4 اولتیمیت بوده و برای بسیاری توجیه‌پذیر نیست.