سامسونگ و ثبت اختراع گوشی ماژولار با قابلیت تعویض دوربین

ایده ساخت یک گوشی ماژولار مدت زیادی است مطرح شده . چند کمپانی ، از جمله کمپانی بزرگ گوگل در حال کار بر روی این پروژه می باشند.هرچند که تا کنون هیچ کدام از این تلاش ها به ساخت و عرضه یک گوشی ماژولار منتهی نشده و معلوم هم نیست که در چه زمانی شاهد ارائه یک گوشی هوشمند با قابلیت تعویض قطعات مختلف آن هستیم.

سامسونگ هم به تازگی اختراعی به ثبت رسانده که یک گوشی ماژولار با قابلیت تغییر دوربین را نشان می دهد.البته لازم به ذکر است که تنها بخش قابل تعویض این گوشی ، دوربین آن می باشد.

پتنت سامسونگ در واقع مجموعه ای از تکنیک های جدید درباره دوربین یک تلفن هوشمند را نمایش می دهد. تلفن های قابل تا شدن، دوربین های ماژولار در تلفن های هوشمند و همچنین جزئیاتی از یک دستگاه با فلش دوگانه، البته نه فلش دوگانه LED، بلکه فلش دوگانه زنون!

در این دستگاه ماژولار قابلیت های متعددی به چشم می خورد. یک دوربین شبیه به سایر دوربین های به کار رفته در تلفن های هوشمند، قطعه ای که روی آن قرار می گیرد و احتمالا محل وجود امکانات مورد نیاز برای زوم اپتیکال تست و همچنین بخشی که می توان مانند دوربین های حرفه ای لنزهای متعددی روی آن قرار داد.

دستگاه اصلی که این تجهیزات بر روی آن قرار می گیرند نیز در چند شکل مختلف طراحی شده که نشان می دهد ممکن است با یک سری جدید در تلفن های این شرکت مواجه شویم که عمده ویژگی آنها، دوربین های فوق العاده و همچنین قابلیت تعویض لنز همانند دوربین های DSLR است.

علاوه بر این پتنت ، سامسونگ اختراع دیگری را به ثبت رسانده که یک تلفن/دوربین را نشان می دهد.این گجت که ضخامتی بسیار کمی دارد، به یک لنز دوربین بزرگ مجهز شده و یک کلید غلطکی در قسمت پایین خود دارد.

به هر حال، سامسونگ فعلا در مراحل ابتدایی توسعه این فناوری است و هنوز مشص نیست که واقعأ آن را در گوشی های نسل آینده خود بکار ببرد یا نه.این در حالی است که این شرکت پیش از این نیز نوآوری هایی در ساخت گوشی هایی با دوربین های متفاوت داشته که از جمله آنها می توان به سری گلکسی K zoom اشاره کرد.

منبع : gsmarena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*