قفل صفحه آیفون

چگونه قفل صفحه آیفون را هنگام فراموشی رمز باز کنیم؟

اگر رمز قفل صفحه آیفون خود را فراموش کرده‌اید با ما همراه باشید تا روش باز کردن آن بدون پاک کردن اطلاعات روی گوشی را به شما عزیزان آموزش بدهیم.

کمتر کسی پیدا می‌شود که برای گوشی‌اش رمزی را قرار داده باشد و پس از چند ساعت آن را به کلی فراموش نکرده باشد. در اکثر اوقات رمز فراموش شده را می‌توانیم پس از تلاش‌های فراوان به یاد بیاوریم. حتی گاهی اوقات در گوشی‌های اندرویدی مجبور می‌شویم با ورود به حساب کاربری گوگل، رمزمان را بازیابی کنیم اما این موضوع برای دارندگان آیفون کاملا متفاوت خواهد بود.

اپل برای دارندگان دیوایس‌هایش قابلیتی جهت بازیابی رمز با استفاده از اپل استور را قرار نداده و اگر رمز قفل صفحه گوشی یا تبلتتان را فراموش کرده باشید، اولین گزینه پیشنهادی تعمیرکاران برای شما ریست کردن دستگاه خواهد بود. اما اگر به تعمیرکاران دسترسی ندارید، چاره‌ای به جز باز کردن قفل دیوایس با کامپیوترتان نخواهید داشت.

در ادامه به طور مفصل به نحوه دور زدن قفل صفحه آیفون و آیپد خواهیم پرداخت و همچنین نحوه باز کردن رمزهای دیگری مانند قفل فعال‌سازی iCloud، رمز اپل آی‌دی، خاموش کردن Find My iPhone، رمز Screen Time و رمز مدیریت دیوایس آن هم بدون از دست دادن اطلاعات را نیز مورد بحث قرار می‌دهیم. با گجت نیوز همراه باشید.

برنامه iToolab UnlockGo

جهت باز کردن قفل صفحه آی‌دیوایس‌ها و سایر قفل‌هایی که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم از برنامه iToolab UnlockGo استفاده خواهیم کرد. این برنامه با رابط کاربری ساده و عملکرد سریعش می‌تواند به سادگی هرچه بیشتر مشکلات شما را برطرف کند. امکان دانلود این برنامه برای هر دو پلتفرم ویندوز و مک وجود دارد و می‌توانید از طریق لینک‌های زیر نسبت به دانلود و نصب برنامه اقدام کنید.

باز کردن قفل صفحه آیفون و آیپد

برای برداشتن رمز قفل صفحه آیفون و آیپد می‌توانید از از ویدیوی زیر و مراحلش پیروی کنید.

گام اول: مطمئن شوید که دیوایس به کامپیوتر متصل است.

به محض اتصال آیفون یا آیپدتان به کامپیوتر، برنامه UnlockGo به سرعت دیوایس شما را شناسایی می‌کند. سپس در پنجره باز شده گزینه «Unlock Screen Passcode» را انتخاب کنید.

قفل صفحه آیفون

اگر گوشی یا تبلتتان توسطط کامپیوتر شناسایی نمی‌شود بایستی آن را در حالت Recovery یا «DFU Mode» قرار بدهید. جهت این کار تصویر زیر را تماشا کنید.

گام دوم: جدیدترین فرم‌ور را دانلود کنید.

حالا باید جدیدترین نسخه سیستم عامل دیوایس‌تان دانلود شود. پس از دانلود، آن را انتخاب کرده و به برنامه Import کنید.

فایل سیستم عامل گاهی اوقات بسیار حجیم است و طبیعتا دانلود کردنش زمان‌بر خواهد بود. پرواضح است هرچه اینترنت با کیفیت‌تری داشته باشید این پروسه زودتر انجام می‌پذیرد.

قفل صفحه آیفون

گام سوم: پروسه حذف رمز قفل صفحه آیفون را آغاز کنید.

پس از دانلود کامل فرم‌ور، با کلیک روی گزینه «Start Unlock» فرایند برداشته شدن رمز قفل صفحه آیفون شروع می‌شود.

قفل صفحه آیفون

فراموش نکنید که حین این پروسه دیوایس شما باید همچنان متصل به کامپیوتر باقی بماند. باز شدن قفل دیوایس ممکن است چند دقیقه زمان ببرد.

قفل صفحه آیفون

پس از آنکه قفل صفحه آیپد یا آیفونتان باز شد، می‌توانید برای دستگاه یک پسورد، تاچ آی‌دی یا فیس آی‌دی جدیدی را تعریف کنید. همچنین امکان بازیابی اطلاعاتی که پیش از این روی دیوایس داشته‌اید با استفاده از بک‌آپ آی‌تونز (که باید از قبل آن را تهیه می‌کردید) وجود خواهد داشت.

قفل صفحه آیفون

باز کردن قفل فعال‌سازی iCloud

برای این کار می‌توانید همانند مورد قبلی به تماشای ویدیو بپردازید که در زیر آن را قرار داده‌ایم.

گام اول: آیفون یا آیپدتان را به کامپیوتر متصل کنید.

پس از اتصال با کابل USB و شناسایی دستگاهتان توسط کامپیوتر، گزینه «Remove iCloud Activation Lock» را انتخاب کرده و روی «Start» کلیک کنید.

قفل صفحه آیفون

گام دوم: دیوایس را جیلبریک کنید.

برای دور زدن فعال‌سازی آی‌کلود، بایستی دستگاه جیلبریک شود. خود برنامه UnlockGo پکیج جیلبریک مناسب برای گوشی یا تبلت شما را به طور خودکار دانلود می‌کند.

قفل صفحه آیفون

پس از اتمام دانلود پکیج جیلبریک، روی دکمه «Jailbreak» کلیک کنید. با پیروی از دستوراتی که به نمایش در می‌آید، گوشی را در حالت DFU Mode قرار بدهید و صبر کنید تا پروسه جیلبریک کامل شود.

قفل صفحه آیفون

گام سوم: قفل فعال‌سازی آی‌کلود را بردارید.

هنگامی که فرایند جیلبریک با اتمام رسید، بایستی از انتخاب دیوایس صحیح برای برداشتن قفل آی‌کلود اطمینان حاصل کنید. سپس آیفون یا آیپدتان را انتخاب کرده و «Remove» را بزنید. بدین ترتیب برنامه UnlockGo مراحل برداشتن قفل فعال‌سازی آی‌کلود را آغاز می‌کند.

قفل صفحه آیفون

باز کردن این قفل تنها چند ثانیه طول خواهد کشید و سپس می‌توانید به اپل آی‌دی جدیدتان وارد شده و از طریق آن اپلیکیشن دانلود کنید.

قفل صفحه آیفون

نکته: بعد از برداشتن این قفل، ویژگی‌هایی مانند برقراری تماس، اینترنت سیم‌کارت و آی‌کلود اپل آی‌دی جدیدتان غیرفعال خواهند بود.

باز کردن قفل اپل آی‌دی بدون پسورد

همانند سایر مواردی که تا به اینجای کار آموزش دادیم، می‌توانید نحوه باز کردن قفل اپل آی‌دی بدون داشتن پسورد را در ویدیوی زیر تماشا کنید.

گام اول: برنامه iToolab UnlockGo را اجرا کنید.

پس از اجرا کردن برنامه UnlockGo، به قسمت «Unlock Apple ID» بروید و همزمان روی آیفون یا آیپدتان گزینه «Trust» که روی صفحه به نمایش در آمده را لمس کنید.

قفل صفحه آیفون

گام دوم: اپل آی‌دی را دور بزنید.

برای حذف اپل آی‌دی و اکانت آی‌کلود روی دیوایس، به تب «Unlock Now» بروید.

نکته: قسمت باز کردن قفل اپل آی‌دی در حال حاضر فقط با دیوایس‌هایی که iOS 11.4 و جدیدتر را دارند سازگار بوده و همچنین بایستی احراز هویت دو عاملی (Two-Factor Authentications) فعال باشد.

قفل صفحه آیفون

سپس باید در برنامه تایید کنید که قفل دیوایس و 2FA‌ روی گوشی شما فعال شده است.

قفل صفحه آیفون

برای مطمئن شدن از فعال بودن 2FA‌ بایستی به تنظیمات دیوایس بروید و در قسمت Apple ID و سپس Password & Security آن را بررسی کنید. اگر این ویژگی فعال بود روی کامپیوتر گزینه «Yes» را انتخاب کنید.

قفل صفحه آیفون

حالا باید فرم‌ور دانلود شود. خوشبختانه مدل دیوایس به طور اتوماتیک توسط UnlockGo شناسایی می‌شود. سپس باید فرم‌ور مناسبتان را انتخاب و دانلود کنید. این فرایند ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

قفل صفحه آیفون

پس از اتمام دانلود فرم‌ور، روی «Unlock Now» کلیک کنید تا باز کردن قفل اپل آی‌دی آغاز شود.

قفل صفحه آیفون

پروسه باز کردن قفل ممکن است چند دقیقه زمان ببرد اما به خاطر داشته باشید در همین مدت باید گوشی یا تبلتتان به کامپیوتر متصل باقی بماند.

قفل صفحه آیفون

گام سوم: دیوایس را راه‌اندازی کنید.

در پایان اپل آی‌دی با موفقیت برداشته می‌شود. از دستورات روی صفحه پیروی کنید تا بتوانید مجددا دستگاه را راه‌اندازی کنید.

بعد از ریستارت کردن باید تنظیمات جدیدی را روی گوشی اعمال کنید. گزینه «Unlock with Password» را انتخاب کرده و سپس با انتخاب «Use Device Passcode» پسورد قفل دستگاه را وارد کنید.

در نهایت می‌توانید یک اپل آی‌دی جدید بسازید و از تمامی ویژگی‌هایش لذت ببرید.

قفل صفحه آیفون

خاموش کردن Find My iPhone بدون پسورد

شما می‌توانید ویژگی Find My iPhone را غیرفعال کرده و اپل آی‌دیتان را به طور کامل از روی گوشی حذف کنید؛ آن هم بدون اینکه پسورد آن را داشته باشید. این کار با استفاده از برنامه UnlockGo امکان‌پذیر خواهد بود و پس از آن می‌توانید با یک اپل آی‌دی جدید وارد دستگاه شوید.

گام اول: گزینه «Turn Off FMI» را انتخاب کنید.

قفل صفحه آیفون

UnlockGo را اجرا کرده و سپس گزینه «Turn Off FMI» را انتخاب کنید.

قفل صفحه آیفون

حالا دیوایس را به کامپیوتر متصل کنید. از حالت «Trust» دیوایس در برابر کامپیوتر مطمئن شوید و سپس روی «Start» کلیک کنید.

قفل صفحه آیفون

گام دوم: دیوایس را جیلبریک کنید.

در این گام باید دیوایس جیلبریک شود.

قفل صفحه آیفون

از دستورات روی صفحه پیروی کنید تا بتوانید دستگاه را جیلبریک کنید. روی گزینه «Next» کلیک کنید تا پروسه به جریان بیفتد.

قفل صفحه آیفون

گام سوم: Find My iPhone را خاموش کنید.

پس از کامل شدن جیلبریک، UnlockGo شروع به غیرفعال کردن Find My iPhone خواهد کرد. در همین حین گوشی یا تبلتتان را به کامپیوتر متصل نگه دارید.

اطلاعات دیوایس را تایید کرده و برای ادامه «Remove» را انتخاب کنید.

قفل صفحه آیفون

نکته: حالت Airplane Mode باید روی دیوایس فعال شود وگرنه با ارور زیر مواجه خواهید شد:

قفل صفحه آیفون

حالا UnlockGo خاموش کردن Find My iPhone را آغاز می‌کند. این پروسه کمی زمان‌بر خواهد بود.

قفل صفحه آیفون

پس از آنکه پروسه تکمیل شد، باید وضعیت Find My iPhone را با استفاده از دستورات روی صفحه بررسی کنید. روی «here» کلیک کنید تا به یک وبسایت هدایت شوید. سریال نامبر دیوایس‌تان که در برنامه UnlockGo نیز وجود دارد را در وبسایت وارد کنید تا به طور آنلاین وضعیت Find My iPhone بررسی شود.

حالا به UnlockGo برگردید و وضعیتتان را تایید کرده و روی «Confirm» کلیک کنید.

نکته: برای خاموش کردن کامل Find My iPhone باید دیوایس را یک بار ریستارت کنید. بنابراین روی «Reset» کلیک کنید تا فرایند ادامه پیدا کند.

قفل صفحه آیفون

پس از کامل شدن پروسه می‌توانید از گوشی یا تبلتتان مجددا استفاده کنید؛ درست همانند دستگاهی که به تازگی آن را از جعبه خارج کرده‌اید!

قفل صفحه آیفون

دور زدن پسورد Screen Time

همانطور که می‌دانید اگر قابلیت Screen Time را در آیفونتان فعال کرده باشید، برای استفاده از برنامه‌های مختلف با محدودیت‌هایی مواجه خواهید شد. اوضاع زمانی به هم می‌ریزد که پسورد اسکرین تایم‌تان را فراموش کرده باشید و همزمان به استفاده از یک برنامه مشخص نیاز پیدا کنید. اینجاست که UnlockGo به کار شما خواهد آمد.

گام اول: دیوایس‌تان را به کامپیوتر متصل کنید.

پس از اتصال گوشی به کامپیوتر، برنامه iToolab UnlockGo‌ را اجرا کرده و با مراجعه به قسمت «Unlock Screen Time Passcode»، گزینه «Unlock Now» را انتخاب کنید.

گام دوم: پسورد را وارد کنید تا دیوایس با کامپیوتر ارتباط برقرار کند.

بایستی قفل گوشی را باز کنید و روی دکمه «Trust» بزنید تا امکان تبادل اطلاعات میان دیوایس و کامپیوتر فراهم شود.

قفل صفحه آیفون

گام سوم: قفل Screen Time را باز کنید.

حالا UnlockGo تنها در عرض چند ثانیه رمز قفل اسکرین تایم را باز خواهد کرد. پس از اتمام پروسه با پیغام «Successfully Removed» روبرو می‌شوید.

دور زدن مدیریت دیوایس بدون از دست دادن اطلاعات

اگر قفل مدیریت دیوایس یا همان MDM شما را از کنترل کامل دیوایس منع می‌کند، UnlockGo می‌تواند وضعیت دیوایستان را به حالت عادی برگرداند.

گام اول: دستگاه را متصل کنید.

برنامه iToolab UnlockGo را اجرا کرده و پس از انتخاب «Bypass MDM»، روی «Start» کلیک کنید.

گام دوم: کامپیوتر را Trust کنید.

در اینجا باید روی «Trust» تپ کنید تا به کامپیوتر اجازه دسترسی به اطلاعات گوشی داده شود.

قفل صفحه آیفون

نکته: اگر حتی پس از دوباره متصل کردن گوشی به کامپیوتر باز هم گزینه «Trust» نمایش داده نمی‌شود، پیشنهاد می‌کنیم به مرحله شماره 1 برگردید، فرم‌ور را دوباره دانلود کرده و گوشی را ریست کنید.

گام سوم: MDM را دور بزنید.

پس از Trust کردن کامپیوتر و شروع پروسه دور زدن قفل MDM، باید چند دقیقه صبر پیشه کنید تا قفل به طور کامل برداشته شود.

جهت استفاده از تمامی امکانات برنامه iToolab UnlockGo بایستی نسخه پریمیوم آن را خریداری کنید. خبر خوش آنکه شما می‌توانید با وارد کردن کد تخفیف «LABR8F» از 20 درصد تخفیف حین خرید برنامه استفاده کرده و هزینه کمتری بپردازید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*