گلکسی واچ سامسونگ

بررسی تغییر عادات خواب کاربران در دوران همه‌گیری کرونا با گلکسی واچ سامسونگ

محققان با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده اپلیکیشن Samsung Health در گلکسی واچ سامسونگ توانستند تغییر عادات خواب کاربران در دوران همه‌گیری کرونا را بررسی کنند.

بسیاری از مردم در سراسر جهان پس از شروع همه‌گیری کرونا بیش از پیش به سلامتی و تندرسی خود اهمیت می‌دهند. در این میان آگاهی از فواید خواب و تاثیر آن بر سلامتی نیز مورد توجه مردم قرار گرفته است. خواب در حقیقت یک سیستم بازنشانی موثر برای بدن و ذهن محسوب می‌شود که می‌تواند سلامت فیزیکی و روانی مردم را تقویت کند. همچنین مردم با داشتن خواب خوب می‌توانند کارهایی که نیازمند تمرکز بالا هستند را به خوبی انجام دهند.

در همین راستا با توجه به این که کرونا روی عادات روزانه زندگی مردم تاثیری زیادی گذاشته است، بررسی تاثیر همه‌گیری کرونا روی عادت خوابیدن نیز بسیار حائز اهمیت است. در همین راستا محققان با اپلیکیشن Samsung Health و گلکسی واچ سامسونگ روی الگوی خواب کاربران مطالعه‌ای را انجام دادند که به واسطه آن مدت زمان و بازدهی خواب افراد از زمان شروع همه‌گیری کرونا مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه جزئیات این مطالعه را بررسی خواهیم کرد.

طولانی‌تر بودن خواب ارتباط مستقیمی با کیفیت بهتر خواب ندارد؛ در واقع باید زمان خواب و بازدهی خواب نیز مورد توجه قرار بگیرد. مدت زمان خواب به میزان زمانی که سعی می‌کنید به خواب بروید و بازدهی خواب نیز به درصدی از زمان که در خواب هستید اشاره دارد. البته بین مدت زمان و بازدهی خواب ارتباطی مستقیمی وجود ندارد.

گلکسی واچ سامسونگ

در حقیقت با وجود این که جمعیت بسیاری از کشورها قبل از شیوع ویروس کرونا به شکل متوسط مدت زمان خواب طولانی‌تری داشتند، اما پس از کرونا بازدهی خواب آنها کاهش پیدا کرده است. ضمن این که این آمار برای زن‌ها و مردها متفاوت است.

در شرایطی که هم مردان و هم زنان نسبت به قبل از همه‌گیری کرونا زمان بیشتری را برای استراحت صرف می‌کردند، بررسی‌ها نشان می‌دهد مدت زمان خواب مردان افزایش پیدا کرده است، اما بازدهی خواب آنها نسبت به زنان کاهش چشمگیری داشته است.

گلکسی واچ سامسونگ

سن در تغییر نتایج نیز تاثیرگذار است. با وجود این که همه‌گیری کرونا باعث شده مدت زمان خواب در تمام گروه‌های سنی افزایش پیدا کند، اما افزایش سن باعث کاهش بازدهی خواب شده است. البته افراد بین 29 تا 30 سال در این مدت جهش بازدهی خواب را تجربه کردند که یک استثنا محسوب می‌شود. این گروه سنی تنها گروهی محسوب می‌شود که هم از لحاظ مدت زمان و هم از لحاظ بازدهی افزایش چشمگیری را تجربه کرده است.

بررسی تغییر عادات خواب در کشورهای مختلف

گلکسی واچ سامسونگ

محققان در این مطالعه داده‌های کاربران در 16 کشور که بیشترین استفاده از اپلیکیشن Samsung Health داشتند را مورد بررسی قرار دادند تا نحوه تغییر روند عادات خواب در هر منطقه را درک کنند. با وجود این که در هر 16 کشور طول مدت خواب افزایش پیدا کرده، اما بازدهی خواب آنها متفاوت بوده است. در ادامه نحوه تغییرات را در این کشورها مشاهده می‌کنید:

  • کاربران در فرانسه با وجود این که در قبل و بعد از همه‌‌گیری کرونا نسبت به سایر کشورها دارای طولانی‌ترین مدت زمان خواب بودند، اما بازدهی یا کارایی خواب آنها کاهش پیدا کرده است.
  • کاربران در کره جنوبی در بخش مدت زمان خواب و کارایی در دوران همه‌گیری کرونا بیشترین افزایش‌ها را تجربه کردند، اما کماکان در زیر متوسط جهانی قرار دارند.
  • کاربران در کشور آمریکا بیشترین کاهش بازدهی خواب را نسبت به سایر 16 کشور تجربه کردند.
  • کاربران آلمانی نیز قبل از شیوع کرونا بیشترین امتیاز در بازدهی خواب را به خود اختصاص داده بودند، اما پس از کرونا بازدهی خواب آنها نسبت به سایر کشورها بیشترین کاهش را داشته است.
  • کاربران در آرژانتین بعد از شیروع کرونا بالاترین بازدهی را ثبت کردند.
  • اندونزی پیش از همه‌گیری کرونا کشوری با کمترین بازدهی خواب محسوب می‌شد، اما اکنون این عنوان به ویتنام اختصاص پیدا کرده است. ضمن این که از بین این 16 کشور بیشترین افزایش بازدهی خواب نسبت به پیش از همه‌گیری کرونا به اندونزی اختصاص دارد.
  • اندونزی پس از آغاز همه‌گیری کرونا به شکل متوسط 11 دقیقه تاخیر در زمان بیدار شدن را به ثبت رسانده بود. البته اندونزی قبل از کرونا اولین زمان‌های بیدار شدن را ثبت کرده بود و پس از همه‌گیری کرونا نیز در این حوزه کماکان در رتبه نخست جای دارد.
  • بیشترین تغییر در زمان بیدار شدن و خواب به مکزیک تعلق دارد. زمان به تخت‌خواب رفتن به شکل متوسط 11 دقیقه در مکزیک تغییر پیدا کرد و در بخش زمان بیدار شدن نیز کاربران در مکزیک 17 دقیقه تاخیر را به ثبت رساندند.

افزایش کیفیت خواب با گلکسی واچ سامسونگ

Galaxy Watch

بنیاد ملی خواب برای بزرگسالان به شکل متوسط 7 تا 9 ساعت خواب سالم را توصیه کرده است؛ اما طبق نتایجی که از این مطالعه حاصل شد کیفیت خواب نیز عامل مهمی بوده و باید به آن توجه کرد.

ساعت های هوشمند گلکسی واچ 4 و 5 سامسونگ از حسگر BioActive و قابلیت‌هایی چون محاسبه ضربان قلب، سطح اکسیژن و سطح استرس بهره می‌برند. همچنین گلکسی واچ 5 که مدتی قبل معرفی شده دارای حسگر دما بوده که با استفاده از فناوری مادون قرمز می‌تواند دمای محیط را نیز محاسبه کند. از این رو استفاده کاربران از این گجت‌ها باعث شده تا کاربران بتوانند از وضعیت سلامت خود به ویژه در حوزه خواب به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنند.

سری گلکسی واچ سامسونگ با قابلیت نظارت امکانی را فراهم کردند تا کاربران بتوانند الگوهای خواب خود را بهتر درک کرده و از میزان کیفیت خواب خود مطلع شوند. تی‌ام‌رو، مدیرعامل بخش تجربه موبایل سامسونگ در زمان معرفی سری جدید گلکسی واچ 5 عنوان کرد سامسونگ امکانی را فراهم کرده تا کاربران گلکسی واچ به ابزارها، داده‌ها و منابع مورد نیاز برای درک و نظارت بر میزان سلامتی خود دسترسی پیدا کنند.

طبق بررسی‌ها 50 درصد از کاربران گلکسی واچ سامسونگ حداقل یک بار در هفته خواب خود را از طریق ویژگی‌های متعدد این ساعت های هوشمند مورد بررسی قرار می‌دهند. از این میزان نیز حدود 40 درصد این فرایند را بیش از 3 بار در هفته انجام می‌دهد. برای این که بتوانید مدیریت خواب خود را به درستی انجام دهید باید برخی نکات را رعایت کنید تا مطمئن شوید خواب شبانه شما کاملا آرام است.

نظارت روی الگوی خواب

کاربران با ویژگی Sleep Score می‌توانند به اطلاعاتی دقیقی در خصوص زمان ورود به خواب عمیق، خواب REM و نحوه تغییر زمان خواب و بیداری دست پیدا کنند.

درک بهتر کیفیت خواب

برای این که به اطلاعات مناسبی در خصوص الگوهای خواب و سلامت کلی دسترسی پیدا کنید باید روی سطح اکسیژن خون و تشخیص خروپف خود نظارت داشته باشید.

استفاده از یک برنامه تمرین خواب

ویژگی Sleep Coaching یک برنامه راهنمایی مناسب را طبق عادات واقعی خود کاربران ارائه می‌دهد که استفاده از آنها باعث درک و بهبود خواب خواهد شد.

تنظیم یک محیط خواب ایده‌آل

محل خواب نیز روی کیفیت خواب تاثیر زیادی دارد. از این رو باید برای خانه یک تنظیم خودکار برای کنترل دما و نور در نظر بگیرید. ضمن این که قابلیت تشخیص سقوط سری 5 گلگسی واچ امکانی را فراهم می‌کند تا اگر از تخت‌خواب افتادید، با شماره فوریت‌هایی که تعیین کردید تماس بگیرد.

گفتنی است گلکسی واچ 5 و واچ پرو به عنوان جدیدترین مدل از ساعت های هوشمند سامسونگ محسوب می‌شود که می‌توانند عادات سلامتی و تندرستی را با قابلیت‌های پیشرفته و ویژگی‌های قدرتمند خود به وجود آورند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*