ایلان ماسک

شکایت کارمندان توییتر از ایلان ماسک؛ چرا ما را اخراج می‌کنی؟

کارمندان اخراجی توییتر با تنظیم شکایت جمعی علیه ایلان ماسک، تصمیم او مبنی بر تعدیل نیمی از نیروهای شرکت را خلاف قانون کار آمریکا می‌دانند.

به دنبال تصمیم ایلان ماسک مبنی بر تعدیل نیمی از نیروهای توییتر، وی اکنون با شکایت جمعی از کارمندان اخراجی این پلتفرم مواجه شده است. به گزارش بلومبرگ، کارمندان اخراج شده توییتر یک شکایت دسته‌جمعی را علیه این شرکت در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو تنظیم کردند و این استدلال را مطرح کردند که اقدامات اخیر توییتر با قانون اعلان تنظیم و بازآموزی کارگران ایالات متحده (WARN) مغایرت دارد. طبق این قانون کار، شرکت‌هایی که دارای 100 کارمند یا بیشتر هستند، موظفند 60 روز پیش از اخراج‌های دسته‌جمعی، به کارمندان خود اطلاع دهند.

نیویورک تایمز پیشتر با انتشار گزارشی، از قصد توییتر و ایلان ماسک برای اخراج نیمی از کارمندان شرکت خبر داده بود. هم‌چنین واشنگتن پست نیز ایمیلی از توییتر را مشاهده کرده که در آن گفته شده برای اطمینان از موفقیت شرکت در حرکت رو به جلو، متاسفانه تعدیل نیروها ضروری است. این شرکت هم‌چنین روز گذشته به کارمندان خود گفته بود که در خانه بمانند و منتظر یک ایمیل باشند. در صورتی‌که آنها ایمیلی را دریافت کنند، این بدان معنی است که شرکت به ادامه همکاری با آنها خاتمه داده است.

لوگوی توییتر

اکنون برخی از کارمندان در حساب‌ها‌ی خود گزارش داده‌اند که دسترسی آنها به ایمیل‌های کاری خود در توییتر قطع شده و از حساب مرکزی Slack شرکت نیز حذف شده‌اند. شاکیان از دادگاه خواسته‌اند تا با صدور حکمی، توییتر را مجبور به اطاعت از قوانین WARN کند. آنها هم‌چنین از دادگاه تقاضا کردند که توییتر و ماسک را از تحمیل امضای انصراف از حق دعوی قضایی نیز منع کند. شانون لیس ریوردان، وکیل مدافع شاکیان گفت که آنها این شکایت را به منظور پیگیری حقوق قانونی خود ثبت کرده‌اند.

این وکیل‌ مدافع هم‌چنین در ماه ژوئن نیز وظیفه رسیدگی به شکایت علیه تسلا به دلیل اخراج 10 درصد از نیروی خود را برعهده داشت. مشابه با این شکایت، شاکیان تسلا نیز در آن زمان استدلال کردند که این شرکت قانون WARN را نقض کرده است. ایلان ماسک، رئیس شرکت که از هفته پیش مدیریت توییتر را نیز در دست گرفته است، در گفتگو با جان میکلتویت، سردبیر بلومبرگ، این شکایت را بی‌اهمیت خواند. در نهایت، نظر دادگاه نیز با تسلا همسو بود و حکم داد که کارمندان باید مشکلات خود با شرکت را پشت درب‌های بسته حل و فصل کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*