راکت لب

ماموریت جیمز باندی راکت لب را تماشا کنید؛ شکار راکت فضایی در هوا با هلیکوپتر!

دنیای شرکت‌های ریسک‌پذیر در حوزه فضا، پایان ندارد! پس از ماجراجویی‌های اسپیس ایکس و بلو اوریجین، حالا نوبت به ماموریت جیمز باندی راکت لب رسیده تا توجه‌ها را به خود جلب کند.

راکت لب یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه هوافضا است که کمتر از شرکت‌هایی مانند بلو اوریجین و اسپیس ایکس نامش را می‌شنویم. پروژه‌های این شرکت هنوز به اندازه دو رقیب بزرگش شناخته‌شده نیست اما حالا در اقدامی عجیب و البته جالب، تصمیم گرفت در یک ماموریت جیمز باندی راکت فضایی را پیش از افتادن به زمین در هوا با هلیکوپتر بگیرد.

ماهواره وارد مدار شد اما موشک راکت لب سقوط کرد

پرتاب موشک الکترون شرکت راکت لب با موفقیت در کشور نیوزلن انجام شد. ماهواره MATS که توسط این موشک حمل می‌شد، بدون هیچ مشکلی به مدار زمین رسید و وارد فاز عملیاتی شد. با این که تا به این جای کار ماموریت راکت‌لب با موفقیت در حال انجام بود اما مرحله پایانی این ماموریت که گرفتن بوستر موشک Rocket Lab‌ در هوا توسط یک هلیکوپتر بود، با موفقیت انجام نشد.

راکت لب

هلیکوپتر سیکورسکی اس ۹۲ این شرکت، قرار بود موشک چندبار مصرف را که پس از رساندن ماهواره به جو زمین با استفاده از بالن‌هایی ویژه سرعتش را کم کرده بود بگیرد اما موفق به انجام این کار نشد.

این موشک که کمتر از بیست متر اندازه دارد، برای فرود عمودی روی زمین به شدت کوچک است و یکی از راه‌های استفاده دوباره از آن، استفاده از روش‌هایی مانند گرفتنش با استفاده از هلیکوپتر است.

بقایای موشک شرکت راکت لب هم پس از سقوط، به درون اقیانوس آرام افتاد. آن طور که گزارش‌ها نشان می‌دهند، این موشک سقوط نرمی داشته و شرکت Rocket Lab می‌خواهد با بیرون آوردنش از آب، آن را بازیابی کند.

در گجت نیوز بخوانید:

شرکت راکت لب در سیاره جهنمی زهره به دنبال نشانه‌ای از حیات است!

ویدئو کامل آخرین عملیات این شرکت فعال در حوزه هوافضا را که بیش از یک ساعت است می‌توانید در یوتیوب ببینید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*