زاکانی

شهردار تهران: ناسا همه چیزش دروغ است!

شهردار تهران به اخبار ناسا مبنی بر تشکیل توده ابر متان بر فراز آسمان پایتخت واکنش نشان داده و ضمن تکذیب آن اعلام کرده، همه چیز ناسا دروغ است!

به تازگی اخباری منتشر شده مبنی بر این که در آسمان جنوب تهران، توده‌ای از گاز متان دیده شده است. ناسا این ادعا را تأیید کرده است و شهردار تهران ضمن کذب خواندن این قضیه، تأکید کرده که ناسا هر چه می‌گوید دروغی بیش نیست. ماجرای توده ابر متان بر فراز آسمان تهران از اوایل آبان ماه آغاز شده و تا به امروز واکنش‌هایی در پی داشته است.

همه چیز ناسا دروغ است!

زاکانی

سازمان فضایی ناسا بر اساس تصاویر هوانوردی که از آسمان تهران ثبت کرده، خاطرنشان می‌کند که طول این ابر 5 کیلومتر است و ناشی از زباله‌هایی است که در جنوب پایتخت دپو شده است. علیرضا زاکانی اخیرا به این ادعای ناسا واکنش نشان داده و آن را از اساس دروغ خوانده است.

به گفته زاکانی، هنوز از سوی دستگاه‌های بالادستی چیزی به ما اعلام نشده است و البته ناسا همه چیزش دروغ است و این هم دروغی بیش نیست.

علاوه بر شهردار تهران، معاون پردازش و دفع سازمان پسماند شهرداری تهران، حسین حیدریان، اعلام کرده بود که هیچ‌گونه ابر متانی بر فراز آسمان تهران مشاهده نشده و علت چنین چیزی نیز دپوی زباله نیست. به اعتقاد او اگر علت این حادثه دپوی زباله باشد، طی شش دهه اخیر هم می‌بایست چنین چیزی دیده می‌شد.

گاز متان - همه چیز ناسا دروغ است

البته نظر معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست چیز دیگری است. وی به دفع گاز متان از مراکز دفن زباله قدیمی اشاره کرده و گفته است:

محل دفن زباله‌های ما قدیمی هستند، به طوری که 60 تا 70 سال از زمان احداث آنها گذشته است و تأسیسات لازم برای استحصال گاز از آنها وجود ندارد. ما از دو سال گذشته دستور کار طراحی محل دفن زباله را به این شیوه ابلاغ کردیم که باید محل دفن زباله‌های جدید و بر اساس ضوابط و دستورالعمل ابلاغی سازمان محیط زیست ساخته شوند. به عبارتی لوله‌گذاری‌هایی برای خروج گاز متان و استحصال انرژی از متان صورت بگیرد. اگر این کار انجام شود، چنین مواردی رخ نمی‌دهد.