کپی ویندوز بازی

با این ترفند جذاب، فرایند خسته کننده کپی فایل در ویندوز را به بازی تبدیل کنید

توسعه‌دهنده‌ای خلاق یک بازی را طراحی کرده که جایگزین نوار پیشرفت کپی در ویندوز شده و در حین انتقال اطلاعات شما را سرگرم کند.

حتما برای بسیاری از ما پیش آمده که قصد داشته باشیم حجم بالایی از اطلاعات را از یک مکان به مکانی دیگر در حافظه کامپیوتر خود انتقال دهیم. این فرآیند عموما طولانی و خسته‌کننده است و اگر این فایل‌های انتقالی مربوط به یک بازی مهم یا مجموعه تصاویر مورد علاقه‌مان باشند بی‌صبرانه منتظر اتمام انتقال هستیم و نمی‌توانیم چشم از روی نمودار پیشروی انتقال برداریم!

در صورتی که شما هم نمی‌توانید بی‌خیال نوار پیشرفت کپی شوید و تا به پایان رسیدن فرآیند انتقال به آن خیره هستید، امروز قصد داریم برنامه‌ای جالب را به شما پیشنهاد کنیم که فرآیند کپی فایل در ویندوز را به یک بازی تبدیل می‌کند!

اگر ویندوز ایکس پی یا نسخه‌های پیشین آن را تجربه کرده باشید حتما با انیمیشن‌های مربوط به کپی کردن فایل در این سیستم عامل آشنا هستید. اگر حافظه‌تان یاری نمی‌کند؛ در نظر بگیرید که در این نسخه‌های ویندوز نوار پیشرفت با انیمیشن‌هایی از فایل‌هایی که در حال انتقال از یک پوشه به پوشه دیگر بودند، همراه می‌شد.

مایکروسافت در ویندوز ویستا فلسفه طراحی خود را تغییر داد و در نتیجه این انیمیشن‌های مربوط به کپی جای خود را به طراحی انیمیشنی جدیدی دادند که اطلاعات بیشتری از جزئیات فرآیند انتقال را در اختیار کاربر قرار می‌داد. همچنین ویندوز 8، این سیستم نمایش پیشرفت انتقال را نیز با گرافی جدید جایگزین کرد که تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است.

البته همین انیمیشن به ظاهر ساده ویندوز XP و نسخه‌های پیشین آن نقش بسیار مهمی در آگاه‌سازی کاربر در خصوص پیشرفت پروسه انتقال داده‌ها داشتند. فراموش نکنید که در خصوص دوره‌ای صحبت می‌کنیم که کامپیوترها به هیچ عنوان پایداری امروز را نداشتند و ممکن بود در هر لحظه کرش کنند!

در هنگام کپی کردن فایل‌ها در ویندوز بازی کنید!

کپی ویندوز بازی

توسعه‌دهنده‌ای خلاق و ناشناس که در گیت هاب با نام Sanakan8472 شناخته می‌شود، توانسته نوار پیشرفت کپی در ویندوز را به یک مینی گیم تبدیل کند که می‌توانید در هنگام کپی کردن فایل‌های حجیم بازی کنید تا حوصله‌تان سر نرود! این بازی به طور رسمی Copy Dialog Lunar Lander نامگذاری شده  و گیم پلی آن حول یک سفینه که قصد فرود آمدن روی سطح ماه را دارد در جریان است.

این بازی بر روی نوار پیشرفت کپی قرار می‌گیرد و می‌توانید در آن به کمک ماوس یا کلیدهای جهت‌دار سفینه را کنترل کنید. همان طور که می‌توانید حدس بزنید، وظیفه شما این است که سفینه را با موفقیت بر روی سطوح ناصافی که بر اثر تغییر نرخ کپی ویندوز تشکیل شده‌اند، فرود آورید! همچنین سرعت و میزان سوخت این سفینه هم در قسمت بالا و سمت چپ صفحه کپی قابل مشاهده هستند.

در Copy Dialog Lunar Lander، سوختتان محدود است و باید با این سوخت اندک سفینه را به طور صاف بر روی یک سطح بنشانید! برای نشستن مطمئن، سرعت سفینه باید به کمتر از 10 متر بر ثانیه برسد؛ والا شاهد انفجار آن خواهیم بود.

سیاره‌های مختلف؛ تم‌های مختلف برای نمودار پیشرفت کپی ویندوز

کپی ویندوز بازی

نکته جالب در خصوص بازی Copy Dialog Lunar Lander این است که می‌توانید به کمک آیکون برنامه که در System Tray ویندوز حاضر است، سطح سختی مختلفی را برای آن تعیین کنید. آنچه این بازی را جذاب‌تر می‌کند، مشخص نبودن سرعت دقیق انتقال اطلاعات و در نتیجه غیرقابل پیش بینی بودن سطحی‌ست که باید سفینه را روی آن فرود بیاورید.

در درجه سختی آسان (Easy) برای فرود سفینه نیاز است سرعت آن را به کمتر از 10 ثانیه برسانید؛ در حالی که این سرعت برای درجه سخت (Hard) به کمتر از 5 متر بر ثانیه می‌رسد.

Sanakan8472 همچنین به علاقمندان به این بازی توصیه می‌کند که سایر سیارات این بازی را نیز تجربه کنند. برای تغییر مراحل بازی نیاز است که کاربران تم ویندوز را از بخش تنظیمات تغییر دهند و از تم‌های با کنتراست بالا استفاده کنند.

بازی Copy Dialog Lunar Lander برای اجرا حداقل به ویندوز 10 نیاز خواهد داشت. با این حال مشخص نیست که آیا نسخه‌های جدیدتر ویندوز 11 قادر به اجرای آن خواهند بود یا خیر.

چگونه بازی Copy Dialog Lunar Lander را بر روی ویندوز نصب کنیم؟

کپی ویندوز بازی

در صورتی که به این بازی جالب در حین کپی کردن در ویندوز علاقمند شدید، بد نیست روش نصب آن را نیز فرا بگیرید. نصب این بازی نیازمند شناخت متوسط تا حرفه‌ای از ویندوز است و ممکن است برای برخی کاربران بیش از حد سخت به نظر برسد. با این وجود تا زمانی که مراحل نصب را به طور دقیق انجام دهید، خطری سیستم شما را تهدید نخواهد کرد.

به منظور دانلود، نصب و راه‌اندازی این بازی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برای شروع کلاینت گیت هاب برای ویندوز (Git for Windows) را دانلود کرده و نصب کنید. پس از انجام این کار به ابزاری تحت نام Git Bash دسترسی خواهید داشت که یک ویرایشگر دستور متنی مانند Command Prompt ویندوز، اما حرفه‌ای‌تر از آن است. اگر سیستم شما خیلی قدیمی نیست، توصیه می‌کنیم نسخه x64 این کلاینت را دریافت کنید.
در صورتی که مطمئن نیستید سیستم کامپیوتر شما 32 بیتی است یا 64 بیتی، می‌توانید از راهنمای رسمی ویندوز برای تشخیص این امر استفاده کنید.
  • یک پوشه در مکانی دلخواه بسازید تا فایل‌های نصب اپلیکیشن در آن‌جا ذخیره شوند.
  • بر روی این پوشه راست کلیک کرده و گزینه Git Bash Here را انتخاب کنید
  • به محض انتخاب گزینه بالا، صفحه Git Bash باز خواهد شد. در این پنجره، پس از علامت $ عبارات زیر را وارد کرده و پس از هریک، کلید اینتر را فشار دهید:

git clone https://github.com/Sanakan8472/copy-dialog-lunar-lander.git

git submodule init

git submodule update

  • پس از وارد کردن کدهای بالا، فایل‌های مربوط به نصب برنامه در پوشه‌ای که قبلا ساختید قرار خواهند گرفت. در این مرحله، مایکروسافت ویژوال استودیو را دانلود و نصب کنید.
  • فایل Copy Dialog Lunar Lander.sln از پوشه‌ای که قبلا ساخته بودید را توسط ویژوال استودیو باز کنید. در این مرحله مطمئن شوید که کدی که در باکس ویرایش ظاهر می‌شود را تغییر ندهید.
  • در ابزار منو (Menu) بر روی Build کلیک کرده و سپس Build Solution را انتخاب کنید. این کار با فشردن همزمان کلیدهای کنترل، شیفت و B هم امکان‌پذیر است.
  • برای اجرای کد ساخته شده بر روی Debug و سپس Start Without Debugging کلیک کنید.
  • با انجام مراحل بالا، بازی Copy Dialog Lunar Lander بر روی نوار کپی ویندوزتان ظاهر می‌شود و می‌توانید از این بازی در حین کپی کردن اطلاعات ویندوز لذت ببرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*