واردات مستقیم خودرو از ژاپن

آیا امکان واردات مستقیم خودرو از ژاپن به ایران وجود دارد؟

خودروهای خارجی از جمله خودروهای ژاپنی به زودی وارد ایران خواهند شد؛ اما آیا امکان واردات مستقیم خودرو از ژاپن به ایران وجود دارد؟

بهرام شکوری، رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و ژاپن عنوان کرد شرکت تویوتا در سال بیش از 10 میلیون خودرو به تولید می‌رساند که بیش از 75 درصد از آنها در بازارهای جهانی عرضه می‌شوند. کشورهای اروپایی و آمریکا جزو کشورهای تولیدکننده خودرو به شمار می‌روند، اما با توجه به این که قیمت و کیفیت خودروهای آسیایی از جمله ژاپنی در سطح بسیار مناسبی قرار دارند، در بازار کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیاری از مشتریان خواهان خرید خودروی ژاپنی هستند.

امکان واردات مستقیم خودرو از ژاپن وجود ندارد

رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و ژاپن با اعلام این که خودروسازان ژاپنی خواهان سرمایه‌گذاری و صادرات محصولات خود به ایران هستند، گفت این امر زمانی تحقق پیدا خواهد کرد که تعامل ما با دنیا بهبود پیدا کند. از این رو اصلاح مناسبات باعث توسعه روابط تجاری ایران با ژاپن خواهد شد، اما در شرایط فعلی امکان واردات مستقیم خودرو از ژاپن به ایران وجود ندارد.

شکوری در خصوص این که یکی از بندهای وزارت صمت در آیین‌نامه واردات خودرو الزام ایجاد نمایندگی در ایران است و با توجه به این که در شرایط فعلی خودروسازان خارجی نمی‌توانند در شرایط تحریمی در ایران نمایندگی ایجاد کنند، گفت گنجاندن این بند در آیین‌نامه نشان می‌دهد که واردکنندگان باید فقط از چین و روسیه واردات خودرو را انجام دهند که چنین موضوعی رضایت مردم را جلب نخواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*