ولوو EX90

ولوو EX90 ، شاسی بلند برقی پرقدرت و مدرن سوئدی معرفی شد

ولوو EX90 در قالب یک شاسی بلند برقی پرقدرت و مدرن معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند پرچمدار ولوو آشنا خواهیم شد.

شرکت ولوو از شاسی بلند برقی پرچمدار خود با نام EX90 پرده برداشت. این شاسی بلند برقی که بر پایه پلتفرم جدید ولوو توسعه پیدا کرده از بردی چشمگیر و رانندگی خودران سطح سه بهره می‌برد. گفتنی است ولوو مدتی قبل اعلام کرد قصد دارد در قالب یک طرح ویژه هر سال یک خودرو الکتریکی معرفی کند تا سرانجام در سال 2030 به یک برند تمام برقی تبدیل شود؛ از این رو ولوو EX90 اولین محصول از این طرح محسوب می‌شود.

مشخصات ولوو EX90 

ولوو EX90

شرکت وولو به برندی که محصولاتی با ایمنی بالا تولید می‌کند مشهور بوده و به همین دلیل برای پرچمدار جدید خود تکنولوژی لیدار را در نظر گرفته است؛ این تکنولوژی قادر به تشخیص عابران پیاده از فاصله 250 متری خواهد بود. همچنین ولوو EX90 با تکنولوژی لیدار و سنسور نصب شده در بالای شیشه جلو می‌تواند از رانندگی خودران سطح سه نیز پشتیبانی کند. این شاسی بلند برقی از رادار داخلی نیز بهره می‌برد که مانع جا ماندن کودکان یا حیوانات در خودرو خواهد شد.

ولوو EX90

شرکت ولوو قصد دارد شاسی بلند پرچمدار برقی خود را در ابتدا در دو مدل به بازار عرضه کند که هر دو نسخه از باتری‌های 107 کیلووات ساعتی بهره می‌برند. این باتری‌ها از شارژرهای سریع 250 کیلوواتی DC پشتیبانی می‌کنند که ظرف مدت 30 دقیقه می‌توان از 10 تا 80 درصد باتری‌ها را شارژ کرد. ضمن این که این خودرو با هر بار شارژ مسافتی برابر با 600 کیلومتر را می‌پیماید.

ولوو EX90

هر دو خودرو از قوای محرکه دو موتور چهار چرخ بهره می‌برند؛ مدل پایه این خودرو قدرتی برابر با 414 اسب بخار و گشتاور 770 نیوتن‌متر را به همراه خواهد داشت. نسخه پرفورمنس این خودرو نیز می‌تواند قدرتی برابر با 517 اسب بخار و گشتاور 910 نیوتن‌متر را ارائه دهد. این نسخه با وزن 2818 کیلوگرمی خود ظرف مدت 4.9 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا خواهد کرد.

ولوو EX90

هرچند ولوو EX90 از لحاظ ظاهری اندکی به ولوو XC90 شباهت دارد، اما طراحان آن را با الهام از خودرو مفهومی ریشارژ 2021 طراحی کرده‌اند. با وجود این که این شاسی بلند برقی از ظاهری جعبه‌ای‌شکل بهره می‌برد، اما ضریب درگ آن 0.29 Cd اعلام شده که رقم مناسبی محسوب می‌شود.

Volvo

هنگام ورود به کابین این خودرو یک نمایشگر لمسی بزرگ 14.5 اینچی که در وسط کنسول مرکزی به شکل عمودی نصب شده جلب توجه می‌کند. در کابین این خودرو دکمه‌های فیزیکی اندکی وجود دارد و می‌توان بسیاری از عملکردهای خودرو را با این نمایشگر بزرگ تنظیم کرد. همچنین این نمایشگر که به سیستم عامل اندروید اتوموتیو گوگل مجهز شده از قابلیت به‌روزرسانی از راه دور پشتیبانی می‌کند و به فرمان‌های صوتی نیز به خوبی پاسخ می‌دهد.

Volvo

از سایر ویژگی‌های کابین می‌توان به نمایشگر افقی باریک برای صفحه آمپر، استفاده از متریال پایدار مانند پارچه‌های پشمی و پلاستیک‌های بازیافتی از بطری‌ها اشاره کرد. ضمن این که راننده این خودرو می‌تواند از گوشی خود برای روشن کردن خودرو، باز و بسته کردن درها و همچنین تنظیم سیستم تهویه و صندلی‌ها استفاده کند.

Volvo

هرچند طرح پیش‌خرید EX90 در بازار آمریکا آغاز شده، اما ولوو هنوز از قیمت مدل‌های مختلف این خودرو جزئیاتی را اعلام نکرده است. البته مدل فول آپشن این خودرو با قیمت کمتر از 80 هزار دلار روانه بازار خواهد شد. این خودرو در ابتدای سال 2024 به دست مشتریان خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*