سامسونگ بر روی دستیار صوتی جدیدی کار می کند

سالها پیش زمانی که اپل دستیار هوشمند صوتی خود موسوم به سیری ( Siri ) را عرضه کرد ، سامسونگ هم برای عقب نماندن از رقیب ، دستیار صوتی خود را با نام S Voice بر روی اسمارت فونهایش ارائه کرد.بعد از آن هم گوگل با Google Now و مایکروسافت با کورتانا به رقابت با سیری اپل پرداختند.اما S Voice سامسونگ هیچگاه نتوانست به موفقیت سیری و سایر رقبا دست پیدا کند و اکنون پس از گذشت چند سال دستیار صوتی سامسونگ هنوز رشد چندانی نداشته است.اما حالا خبر رسیده که سامسونگ در پی ارائه یک دستیار صوتی هوشمند جدید است که توان قابت با نرم افزارهای رقیب را داراست.

بر اساس توئیتی که به‌تازگی از سوی @sleaknow در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده است، به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد دستیار صوتی جدیدی را عرضه کند. در این توییت آمده که سامسونگ روی تولید و توسعه یک دستیار صوتی مجازی برای دستگاه‌هایش کار می‌کند و این دستیار جدید می‌تواند روی همان پروژه S Voice بوده که از یک موتور جستجوی بهتر و ناتیفیکشین‌های واضح‌تر و هوشمندانه‌تر برخوردار خواهد بود. با این تفاسیر به نظر می‌رسد که غول کره‌ای تبار هنوز روی دستیار صوتی S Voice خود حساب می‌کند و قصد دارد تا جایگاه بهتری را برای آن دست و پا کند.

متأسفانه به غیر از کلیت وجودی این دستیار جدید و بهبود موتور جستجوگر آن اطلاعات دیگری در مورد ویژگی‌های آن منتشر نشده و بر همین اساس هم مشخص نیست که این دستیار صوتی به سخت‌افزار وابسته خواهد بود که تنها دستگاه‌های جدید این شرکت آن دریافت خواهند کرد و یا این دستیار تنها از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای تمام دستگاه‌های سامسونگ اعم از قدیمی یا جدید منتشر خواهد شد.

گفتنی است که دستیار صوتی سیری اپل در بدو عرضه خود به سخت‌افزار وابسته بود به نحوی که تنها کاربران آیفون ۴ اس از آن بهره برده و کاربران آیفون‌های قدیمی‌تر نمی‌توانستند از آن استفاده کنند. به هر حال اگر شایعات منتشر شده پیرامون دستیار صوتی جدید سامسونگ حقیقت داشته‌ باشند، می‌توان انتظار داشت که این نرم‌افزار جدید به همراه پرچم‌دار آینده این شرکت یعنی گلکسی اس ۷ که گفته می‌شود در اسفندماه معرفی خواهد شد، عرضه گردد.

منبع: ubergizmo