کمبود بنزین سوپر

کمبود بنزین سوپر در کشور دردسرساز شده است

کمبود بنزین سوپر و عدم اطلاع رسانی در مورد مکان و زمان پخش این سوخت مشکلات بسیاری برای صاحبان خودرو به وجود آورده است. مشکل چیست؟

بنزین با کیفیت تأثیر بسیاری روی پیشرانه و در نتیجه تجربه رانندگی می‌گذارد. استفاده از سوخت بی‌کیفیت به مرور زمان باعث می‌شود خودروی شما خراب شود و نیاز به تعمیرکار پیدا کنید. یکی از مشکلات مهم مصرف سوخت با کیفیت نظیر بنزین سوپر، هزینه‌های بالای آن است. می‌توانید به دفترچه خودروی خود نگاه کنید و نوع بنزین مناسب پیشرانه‌تان را بدانید.

مشکل کمبود بنزین سوپر در کشور

کمبود بنزین سوپر

مشکل دیگری که هنگام استفاده از بنزین سوپر به وجود می‌آید، نبود جایگاه‌های متعدد در سطح شهر است. اغلب جایگاه‌های بنزین در سراسر کشور بنزین معمولی (که از قضا بی‌کیفیت است) را دارند و متاسفانه در تولید و پخش این نوع بنزین همواره مشکلاتی به وجود می‌آید.

علاوه بر این، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی که متولی تولید و پخش بنزین سوپر است، اطلاع‌رسانی دقیقی در این رابطه ندارد و جایگاه‌های سوخت نمی‌دانند که دقیقاً چه زمانی مجهز به بنزین سوپر می‌شوند. بنابراین در سطح شهر تهران هم با مشکل کمبود این نوع بنزین مواجه هستیم و مردم باید با سوال و جواب از جایگاه‌های مختلف به مقصود خود برسند.

کمبود بنزین سوپر

می‌دانیم که اوکتان بنزین سوپر بیشتر از بنزین معمولی است (تقریباً عدد اوکتان سوپر 94 و سوخت معمولی حدود 87 است) و امروزه اغلب خودروهایی که مجهز به پیشرانه‌های توربوشارژ هستند بهتر است از بنزین سوپر استفاده کنند و در صورت عدم مصرف این نوع سوخت در میان‌مدت مشکلات جدی برای موتور به وجود خواهد آمد.

در صورت بروز هر یک از این مشکلات هزینه‌های بسیار زیادی برای صاحب خودرو ایجاد خواهد شد و از آنجایی که خودروهای امروزی (چه تولید داخل و چه خودروهای مونتاژی چینی) مجهز به سامانه‌های پرخوران توربوشارژ هستند نیاز به چنین سوختی دارند و بنزین سوپر تبدیل به یک ضرورت برای صاحبان خودرو شده است.

کمبود بنزین سوپر

طی هفته‌های اخیر بنزین سوپر به شدت کمیاب شده و در حال حاضر خودروهای بسیاری بر سر دو راهی استفاده از بنزین معمولی مانده‌اند. با این حال هم‌اکنون صاحبان اغلب خودروهای داخلی از بنزین معمولی استفاده می‌کنند، ولی این مورد نباید دلیلی برای شانه خالی کردن از زیر بار تأمین بنزین سوپر باشد.

در حال حاضر اصلی‌ترین مشکل موجود برای تأمین این نوع سوخت، عدم اطلاع‌رسانی در مورد زمان و مکان پخش بنزین سوپر است. امیدواریم طی روزهای آتی مشکل تأمین بنزین سوپر حل شود و صاحبان خودرو بتوانند سوخت مورد نیاز خودروی خود را تأمین کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*