پروژه آبرسانی

پروژه آبرسانی روستای بنده و شهرک شهید سلیمانی خوزستان با مشارکت همراه اول به بهره‌برداری رسید

پروژه آبرسانی روستای بنده و شهرک شهید سلیمانی استان خوزستان با مشارکت همراه اول در روز دوشنبه 23 آبان 1401 به بهره‌برداری رسید.

روز دوشنبه 23 آبان 1401 آیین بهره‌برداری از پروژه آبرسانی روستای بنده و شهرک شهید سلیمان همزمان با سالروز شکست حصر سوسنگرد برگزار شد. در این مراسم سیلاوی فرماندار، نیسی مدیر آب و فاضلاب و سرهنگ طرفی فرمانده سپاه شهرستان دشت آزادگان استان خوزستان، اهالی روستا و نمایندگانی از اپراتور اول تلفن همراه کشور حضور داشتند.

مشارکت همراه اول در پروژه آبرسانی خوزستان

تعداد بسیاری از روستاهای استان خوزستان طی سیل سال 1398 با مشکل آب‌گرفتگی مواجه شده و به همین دلیل ساکنان آنها محل زندگی خود را ترک کردند که روستای بنده نیز یکی از همین روستا‌ها محسوب می‌شود. در واقع بارش‌های متوالی روزهای ابتدای سال 1398 و سرریز شدن آب سدهای استان خوزستان باعث شدند تا شدت سیلاب افزایش پیدا کند و آب تا پشت بام برخی از منازل مسکونی نیز برسد.

در همین رابطه اپراتور همراه اول در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و برای تحقق اهداف راهبردی در پروژه‌های بازسازی این روستا با 150 خانوار و حدود 800 نفر جمعیت مشارکت کرده است. همچنین در سال قبل نیز با حمایت مالی همراه اول و همکاری گروه‌های جهادی پروژه آبرسانی روستای جلیعه شهرستان دشت آزادگان استان خوزستان به سرانجام رسیده است.

از آنجایی که استان خوزستان 26 درصد از آب‌های دائمی و شیرین کشور را در اختیار دارد و به عنوان پر آب ترین منطقه در ایران محسوب می‌شود، اما کماکان تنش آبی در نقاط مختلف و در حوزه‌های خانگی و کشاورزی آن وجود دارد. از این رو همراه اول رفع بخشی از این چالش را وظیفه خود می‌داند.

اپراتور همراه اول برای برطرف مشکل تامین آب شرب در شهرستان آبادان نیز اقدامات مشابه‌ای چون تامین هزینه خرید تجهیزات آب شیرین کن را به انجام رسانده است. آبرسانی به 7 روستای آذربایجان شرقی نیز یکی از پروژه‌های در دست اقدام همراه اول به شمار می‌رود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*