قیمت لوازم خانگی

افزایش قیمت وحشتناک لوازم خانگی در بازار ایران

این روزها که قیمت همه‌چیز به شکل عجیب و سرسام‌آوری بالا رفته، لوازم خانگی هم از دست گرانی‌ها در امان نمانده و قیمت این کالاها در بازار ایران به طرز وحشتناک و غیر قابل باوری افزایش پیدا کرده است.

به تازگی خبری مبنی بر بازگشت ژاپن به بازار لوازم خانگی ایران به گوش می‌رسد؛ خبری که می‌تواند برای دوست‌داران برندهای مختلف لوازم خانگی خوشحال‌کننده باشد. اما اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، این خبر را تکذیب کرد و اعلام نمود اکثر تولیدکنندگان ایرانی با وارد کردن قطعات مختلف از شرکت‌های ژاپنی و مونتاژ آن‌ها، کالاها را به نام تولید داخل و همراه با خدمات پس از فروش راهی بازار می‌کنند. به گفته وی، اگر قطعات وارداتی از کشورهای ثالث وارد کشور نشوند، ایران امکان تولید را از دست خواهد داد.

طبق گفته‌های پازوکی، تولیدکنندگان داخلی 60 تا 70 درصد قطعات مورد نیاز را وارد می‌کنند و برخی کشورهای اروپایی در شرایط تحریم در ایران دست به سرمایه‌گذاری زدند. اکبر پازوکی درباره وضعیت واردات این صنف گفت:

همانطور که احتمالا خیلی‌ها می‌دانند، واردات لوازم خانگی از تاریخ 1 فروردین 1397 ممنوع شد. در این میان برندهای بزرگ و معتبری مجبور شدند نام‌شان را تغیر دهند. به عنوان مثال برند ال جی به جی پلاس تغییر نام داده و با ضمانت گلدیران به مشتریان خود خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد و سامسونگ نیز با نام برند سام اقدام به تولید می‌کند. سایر اجناس و کالاهای موجود در بازار بدون ضمانت‌نامه رسمی همگی قاچاق هستند؛ از جمله برندهای سونی، پاناسونیک و…

مردم توان خرید لوازم خانگی را ندارند؛ آن هم با این قیمت‌های سرسام‌آور!

لوازم خانگی

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان این حوزه، بازاریان همگی در شرایط بدی قرار دارند، زیرا درآمد مردم تنها کفاف نیازهای اولیه و ضروری آن‌ها را می‌دهد؛ بنابراین مردم توان خرید لوازم خانگی را ندارند، فروش‌ها به تهیه جهیزیه محدود شده است و رکود عجیبی بر این بازار حکمرانی می‌کند. اکبر پازوکی ابراز امیدواری کرد که سازمان امور مالیاتی در سال جاری این موضوع را لحاظ کند.

پازوکی درباره افزایش شدید قیمت کالاها گفت: «لوازم خانگی بین 200 تا 250 درصد گران شده است، اما آیا به همان میزان شاهد تغییر معافیت‌های مالیاتی بوده‌ایم؟ در شیوه مدنظر سازمان امور مالیاتی (تراکنش‌های مالیاتی) هزینه‌های فروشندگان در نظر گرفته نمی‌شود و این افزایش نرخ‌ها فروشندگان را به مرز نابودی کشانده است. در نهایت انتظار داریم دولت از ما حمایت کند.»

با توجه به شرایط فعلی، هیچ بعید نیست که تا پایان سال جاری همچنان شاهد افزایش قیمت در این بازار باشیم؛ افزایش قیمت وحشتناکی که هم توان خرید را از مردم گرفته و هم به فروشندگان ضربه زده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*