دارکو دراگون

هایپر شاسی بلند برقی دارکو دراگون با 2 هزار اسب بخار قدرت و طراحی شگفت انگیز معرفی شد

دارکو دراگون به عنوان یک هایپر شاسی بلند برقی معرفی شد. این خودرو از قوای محرکه‌ای با 2 هزار اسب بخار قدرت و طراحی جذابی بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا خواهیم شد.

شرکت دارکو که در کالیفرنیا مستقر است از دومین محصول خود با نام دراگون پرده برداشت. این هایپر شاسی بلند برقی دارای ظاهری بسیار جذابی بوده و از قوای محرکه‌ای با قدرت 2 هزار اسب بخار بهره می‌برد. در ادامه با جزئیات طراحی و مشخصات فنی این خودرو آشنا خواهیم شد.

مشخصات دارکو دراگون

دارکو دراگون

طول این هایپر شاسی بلند به 5.054 میلی‌متر، عرض آن به 2.057 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز به 1.600 میلی‌متر می‌رسد. دارکو دراگون از طراحی ظاهری جذابی بهره می‌برد و از ویژگی‌های طراحی آن می‌توان به ورودی هوای بزرگ در جلو، رینگ‌های 23 اینچی، سقف کوپه و دو در بزرگ گالوینگ اشاره کرد.

دارکو دراگون

در کابین دارکو دراگون 5 سرنشین جای می‌گیرند و طراحان نیز برای کابین آن از مواردی چون دو تبلت بزرگ برای سرنشینان عقب، دو نمایشگر برای دوربین آینه‌های جانبی، صفحه‌آمپر دیجیتالی و همچنین یک نمایشگر بزرگ لمسی 17.1 اینچی برای سیستم اطلاعاتی و سرگرمی در نظر گرفتند.

دارکو دراگون

دارکو دراگون به 4 موتور برقی مجهز شده که در مجموع می‌توانند قدرتی برابر با 2 هزار اسب بخار را به تولید برسانند. این هایپر شاسی بلند برقی با چنین قوای محرکه‌ای می‌تواند ظرف مدت 1.9 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و ظرف مدت 9 ثانیه مسافتی حدود 400 متر را طی کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز 320 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است که چنین ارقامی آن را به سریع‌ترین و پرشتاب‌ترین خودروی فوق لوکس تولیدی در تاریخ تبدیل خواهد کرد.

دارکو دراگون

طراحان این هایپر شاسی بلند برقی را روی ساختاری تمام فیبرکربنی توسعه دادند که باعث شده وزن آن حدود 50 درصد کاهش پیدا کند و همچنین استحکام آن نسبت به شاسی بلندهای معمولی به دو برابر افزایش یابد. دارکو مدعی است که دراگون به عنوان اولین شاسی بلندی محسوب می‌شود که به چنین ساختاری مجهز شده است.

دارکو دراگون

دارکو دراگون به دلیل استفاده از ساختار تمام فیبرکربنی حدود 2254 کیلوگرم وزن دارد که البته بخش زیادی از این وزن به باتری‌ها مربوط می‌شود. همچنین دراگون از تسلا مدل ایکس پلاد نیز سبکتر است. دارکو اعلام کرد این خودرو با باتری‌های ویژه خود می‌تواند با یک بار شارژ مسافتی حدود 675 کیلومتر را بپیماید و از شارژ 500 کیلوواتی نیز پشتیبانی کند. همچنین حدود 80 درصد ظرفیت این باتری‌ها را می‌توان با شارژرهای سریع ظرف مدت فقط 10 دقیقه شارژ کرد.

drako dragon

دارکو دراگون به سیستم تعلیق تطبیقی مجهز شد که امکان تغییر ارتفاع خودرو از زمین در حالت‌های مختلف را فراهم می‌کند. در واقع با این سیستم فاصله خودرو از زمین در حالت اوورلند به 315 میلی‌متر، در حالت کروز به 213 میلی‌متر و در حالت ترمک به 163 میلی‌متر می‌رسد. ترمزهای کربن سرامیکی با دیسک‌های 420 میلی‌متری و کالیپرهای 10 پیستونه در جلو و دیسک‌های 410 میلی‌متری و کالیپرهای 6 پیستونه در عقب نیز وظیفه متوقف کردن این هایپر شاسی بلند الکتریکی را بر عهده دارند.

drako dragon

شرکت دارکو برای این خودرو قیمت 290 هزار دلار را در نظر گرفته است که باید آن را مناسب دانست؛ چرا که GTE به عنوان محصول قبلی این شرکت حدود 1.25 میلیون دلار قیمت داشت. ضمن این که سفارش خرید این خودرو نیز اخیرا با پرداخت 500 دلار شروع شده است.

drako dragon

البته شرکت دارکو این خودرو را در یک نسخه خاص فرست ادیشن و در تعداد 99 دستگاه به تولید می‌رساند که متقاضیان با پرداخت 5 هزار دلار می‌توانند آن را برای خرید رزرو کنند. دارکو دراگون قرار است سالانه در تعداد 5 هزار دستگاه به تولید برسد که البته مشتریان در سال 2026 می‌توانند آن را تحویل بگیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*