فروش اطلاعات کاربران متا به هکرها

افتضاح جدید برای مارک زاکربرگ: فروش اطلاعات کاربران متا به هکرها!

کارکنان فیسبوک رسوایی تازه‌ای را برای مارک زاکربرگ رقم زدند. برخی از آن‌ها اقدام به فروش اطلاعات شخصی کاربران متا به هکرها کرده‌اند.

شنیده‌ها حکایت از این دارند که کارکنان متا در داخل مشغول فروش اطلاعات و جزئیات حساب کاربرانی بوده‌اند که دسترسی خود به حساب کاربری‌شان را از دست داده بودند یا به مشکلاتی با آن‌ها برخورده بودند. متا یا همان فیسبوک سابق هم پس از کسب اطمینان از وقوع این اتفاق، سال گذشته بیش از ده نگهبان و کارمند دیگر را اخراج کرد.

برای اطلاع از نحوه رد و بدل شدن اطلاعات شخصی کاربران بین کارمندان سابق متا و هکرها باید ابتدا ذکر کرد که این شرکت سازوکاری تحت عنوان «عملیات آنلاین» یا “Oops” مختص به اعضای تیم مارک زاکربرگ، چهره‌های معروف، شرکای متا و اعضای خانواده کارمندان را تدارک دیده است. این افراد در صورتی که با هیچ روش ارتباطی موجودی مثل ایمیل و تماس نتوانند با متا ارتباط برقرار کنند، می‌توانند از طریق این سازوکار پیگیر بازیابی حساب کاربری غیر قابل دسترسی خود شوند.

فروش اطلاعات کاربران متا به هکرها

حالا با توجه به بررسی‌ها، بعضی از نگهبانان به اطلاعات شخصی کاربران متا دستبرد زده و دست به فروش آن‌ها به هکرها زده‌اند. به طور دقیق‌تر، نگهبانان در اینترانت فیسبوک توانسته بودند به سیستم Oops دسترسی پیدا کنند و در سال 2021 یکی از متصدی‌های امنیتی به خاطر کمک به اشخاص ثالث جهت در دست گرفتن حساب‌های کاربری از متا اخراج شد. یک متصدی دیگر هم به دلیل ریست چندین حساب کاربری برای هکرها در ازای دریافت بیت کوین کنار گذاشته شد.

تأمین‌کننده نگهبانان متا شرکتی با نام «الید یونیرسال» (Allied Universal) بوده و یکی از سخنگوهای آن به وال استریت ژورنال گفته است که متا فعالانه پیگیر همه گزارش‌های مبنی بر نقض اصول کار در شرکت خود است. البته متا تنها شرکتی نیست که در آن چنین تخلفاتی از سوی برخی از کارکنان صورت گرفته است؛ همین چند وقت پیش بود که یکی از کارمندان سابق اپل به کلاهبرداری 17 میلیون دلاری خود اعتراف کرد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*