بررسی فنی CPU Cooler ETD-T60-VD

 

اگر شما اخبار کامپیوتر را دنبال می‌کنید به طور حتم Enermax را با منبع تغذیه‌هایش می‌شناسید. Enermax به طور گسترده‌ای با منبع تغذیه‌های سری «Pro»، «Modu» و»Revolution» شناخته شده است. اما صبر کنید؛ ما نمی‌خواهیم یک منبع تغذیه را بررسی کنیم…

اگر شما اخبار کامپیوتر را دنبال می‌کنید به طور حتم Enermax  را با منبع تغذیه‌هایش می‌شناسید. Enermax  به طور گسترده‌ای با منبع تغذیه‌های سری «Pro»، «Modu» و»Revolution» شناخته شده است. اما صبر کنید؛ ما نمی‌خواهیم یک منبع تغذیه را بررسی کنیم! چند وقت پیش Enermax  شروع به ساخت CPU Cooler  کرد و مدل ETS-T40  را وارد بازار کرد. مدل ETS-T40 حالت برجی داشت. اما محصول جدید Enermax حالتی موازی با مادر‌بورد دارد تا فن‌دستگاه بتواند روی مادربورد، موسفت‌ها و چیپست بورد هم بدمد. امروز نگاهی به ETD-T60-VD محصول Enermax مي‌اندازیم. این محصول یکی از دو کولری است که وارد بازار شده است. یک کولر دیگر هم با نام  ETD-T60-TB تولید می‌شود. تفاوت این دو کولر در نحوه‌ی آرایش فن روی کولر است. فن مدل VD دارای LED‌های رنگی است در صورتی که فن TB ساده است. کولرهای Enermax ETD-T60 دارای 55 باله هستند که 6 لوله‌ی گرمایی اصلی 6 میلی‌متری کولر را احاطه کرده‌اند. این باله‌ها از دو طرف بسته شده‌اند تا به عبور جریان هوا کمک کنند. بالای باله‌ها الگوی دندانه‌ای دارد که به فن اجازه می‌دهد تا فضا داشته باشد و جریان هوا را برای بهره‌وری بهتر بهم بزند.جنس باله‌های کولز از آلمینیوم و جنس لوله‌های گرمایی آن از مس آبکاری شده با نیکل است. فن این کولر نیز نمونه‌ای با طول و عرض 12 میلی‌متر است و توسط یک کانکتور 4 پینی به مادر‌بورد متصل می‌شود و سرعت آن به طور خودکار توسط مادربورد تنظیم می‌شود.
 


مدل ETD-T60-VD دارای پوشش پلاستیکی فن‌، LED و یک کلید برای تغییر در بین 7 حالت نور افشانی است. ETD-T60 فقط151 میلی‌متر عرض و 131 میلی‌متر عمق دارد. کولر فقط 85 میلی‌متر بلندی دارد، اما وقتی فن را روی آن قرار می‌دهیم ارتفاعش تا 115 میلی‌متر افزایش پیدا می‌کند. زیر کولر 35 میلی‌متر فضای خالی وجود دارد تا بتوان از هیت سینک‌های بلند و مموری‌های با اندازه معمولی بدون محدودیت استفاده کرد. هنوز گفته نشده که آیا می‌توان کولر را روی سوکت LGA2011 نصب کرد یا نه، اما Enermax از تمام سوکت‌های جدید و بيشتر سوکت‌هاي قدیمی پشتیبانی می‌کند. وسایل همراه کولر کامل هستند و یک بار که به بسته‌بندی سر بزنید از همه چیز سر در می‌آورید. همراه با چسب حرارتی پایه‌هاي مخصوص نصب روی پردازنده‌هاي مختلف و چند نوع پیچ ومهره و آچار مخصوص برای نصب در بسته‌بندی موجود است.

 نتیجه‌گیری
دستوالعمل نصب کولر بسیار ابتدایی است و چگونگی نصب کولر روی سوکت‌هاي مختلف را آموزش‌داده است. نصب غیر معمول دستگاه ممکن است شما را اذیت کند. اما با یک بار دیدن تصاویر کتابچه راهنما نحوه نصب را یاد می‌گیرید و به سادگی می‌توانید کولر را نصب کنید.در مجموع عملکرد ETD-T60 قابل ستایش است. به عنوان یک خنک‌کننده‌ی افقی Enermax ETD-T60-VD یک محصول فوق العاده با عملکرد خنک‌کنندگی عالی است.این بسیار عالی است که خنک‌کننده‌هاي افقی با عملکرد خوب را ببینیم. در حالی که بیشتر خنک‌کننده‌هاي برجی نزدیک به 160 میلی‌متر ارتفاع دارند ETD-T60-VD تنها 115 میلی‌متر ارتفاع دارد. حالا کاربران با کیس‌هاي باریک هم یک انتخاب با کارایی خوب دارند.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*