محصولات سامسونگ

محصولات سامسونگ 46 جایزه نوآوری را در CES 2023 دریافت کردند

محصولات سامسونگ 46 جایزه نوآوری را در CES 2023 از انجمن فناوری مصرف‌کننده CTA دریافت کردند. در ادامه با محصولات نوآورانه سامسونگ آشنا خواهیم شد.

46 محصول و سرویس جدید سامسونگ توانستند در CES 2023 جوایز نوآوری شامل سه نشان بخش بهترین نوآوری را از انجمن فناوری مصرف‌کننده (CTA) دریافت کنند. گفتنی است این برنامه به شکل سالانه برگزار می‌شود و در آن پس از بررسی طراحی و مهندسی محصولات حوزه تکنولوژی از برجسته‌ترین محصولات تقدیر به عمل می‌آید.

کسب 46 جایزه نوآوری توسط سامسونگ در CES 2023

محصولات سامسونگ

محصولات سامسونگ در بخش‌های نرم‌افزارها و برنامه‌های موبایل، قطعات و لوازم جانبی وسایل صوتی و تصویری خانگی، فناوری‌های پوشیدنی و نمایشگرهای ویدیویی، سلامت دیجیتال، بازی، گوشی‌های موبایل و لوازم جانبی آنها و همچنین تصویربرداری دیجیتال به عنوان برندگان جوایز نوآوری مورد تقدیر قرار گرفتند.

علاوه بر این، چند مورد از برندگان جوایز نوآوری از جمله گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 از ویژگی‌های سازگار با محیط زیست بهره می‌برند. سامسونگ در ساخت این دستگاه‌ها از تورهای ماهگیری تغییر کاربری داده شده استفاده کرده و بسته‌بندی تمام محصولات پرچمدار نیز از کاغذ بازیافتی است. همچنین سامسونگ جایزه بهترین نوآوری در دستگاه‌ها و لوازم جانبی کامپیوتر، نمایشگرهای ویدیویی، امنیت سایبری و دسته‌های حریم خصوصی شخصی را نیز دریافت کرده است.

گفتنی است حمایت انجمن فناوری مصرف‌کننده (CTA) که به عنوان میزبان و برگزارکننده نمایشگاه CES شناخت می‌شود این جوایز را اهدا می‌کند. نمایشگاه CES 2023 قرار است از 15 تا 18 دی 1401 در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار شود. همچنین این نمایشگاه روی حفظ محیط زیست تمرکز خواهد داشت.

جوایز شاخص بهترین نوآوری

تراشه امنیتی سامسونگ S3B512C در حوزه امنیت سایبری و حریم خصوصی توانست عنوان برگزیده بهترین نوآوری را از آن خود کند. کارت بیومتریک سامسونگ S3B512C از امنیت پیشرفته، پردازنده ایمنی (SP) روی فقط یک تراشه، عنصر امنیتی (SE) و حسگر اثر انگشت بهره می‌برد.

این نخستین تراشه امنیتی یکپارچه در صنعت امنیت سایبری محسوب می‌شود که می‌تواند اطلاعات بیومتریک را از طریق اثرانگشت بخواند، داده‌های رمزگذاری شده را به روشی غیر قابل دستکاری ذخیره سازد، احراز هویت را انجام داده و همچنین داده‌ها را به شکلی ایمن پردازش کند.

برگزیدگان برجسته جوایز نوآوری

گلکسی زد فلیپ 4 و گلکسی زد فلیپ نسخه Bespoke Edition

محصولات سامسونگ

این گوشی‌ها به عنوان نسل چهارم گوشی های تاشو زد فلیپ سامسونگ از نوآورانه‌های متعددی در دوربین، باتری بزرگتر و حتی امکانات بیشتر برای سفارشی‌سازی نسبت به نسل قبلی خود بهره می‌برند. این دو گوشی توانستند در دسته‌های تصویربرداری دیجیتال، دستگاه‌ها و لوازم جانبی موبایل عنوان برگزیدگان برجسته جوایز نوآوری را دریافت کنند.

فرم فکتور گلکسی زد فلیپ 4 باعث فعال‌سازی عملکرد خاص دوربین نظیر FlexCam خواهد شد و امکانی را فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند تصاویر و فیلم‌های خود را بدون دخالت مستقیم دست در شبکه اجتماعی خود ثبت کرده و به اشتراک بگذارند.

ضمن این که می‌توان با استفاده از Quick Shot بدون باز کردن گوشی با استفاده از صفحه نمایش خارجی تصاویر را به ثبت رساند. گلکسی زد فلیپ نسخه Bespoke Edition نیز سطحی از سفارشی‌سازی با رنگ‌های شیشه و گزینه‌های قاب شامل 75 ترکیب خاص را به همراه دارد.

گلکسی زد فولد 4

محصولات سامسونگ

گلکسی زد فولد 4 نیز به عنوان نسل چهارم گوشی های تاشو زد فولد سامسونگ توانست در دو بخش تصویربرداری دیجیتال، دستگاه‌های موبایل و لوازم جانبی برگزیده شود. این گوشی با عملکرد برتر، دوربین ارتقا پیدا کرده و طراحی نوآورانه مورد استقبال کارشناسان قرار گرفته است.

گلکسی واچ 5 و گلکسی واج 5 پرو

v

ساعت گلکسی واچ 5 و گلکسی واج 5 پرو در بخش دسته‌بندی سلامت دیجیتال و فناوری پوشیدنی خوش درخشیدند. این ساعت‌ها با قابلیت بالای شارژ، افزایش دوام و پایش پیشرفته سلامت به عنوان پرآپشن‌ترین ساعت سامسونگ تا به امروز محسوب می‌شوند.

گلکسی واچ 5 پرو از ویژگی‌هایی بر پایه جی پی اس، طولانی‌ترین عمر باتری در سری گلکسی واچ و نمایشگر توسعه پیدا کرده سوپر امولد که کریستال یاقوت کبود پیشرفته از آن محافظت می‌کند، بهره می‌برد. کاربران سری گلکسی واچ 5 با حسگر مدرن BioActive می‌توانند داده‌های مرتبط با سلامتی خود را به خوبی درک کنند.

سامسونگ Wallet

محصولات سامسونگ

کیف پول سامسونگ نیز در قالب یک برنامه همه کاره و نامحدود در دسته نرم‌افزار و برنامه‌های موبایل مورد تقدیر قرار گرفت. این اپلیکیشن با ترکیب Samsung Pass و Samsung Pay برای کاربران گلکسی روشی جدید و ساده‌ای را برای امن نگه داشتن تمام لوازم دیجیتالی نظیر شناسه‌های دانشجویی، گواهینامه‌های رانندگی، کارت‌های مسافرتی، کلیدهای دیجیتالی و کارت‌های بانکی را ارائه می‌دهد.

این برنامه با ادغام پلتفرم‌های نظیر SmartThings و سامسونگ Knox به یک رابط امن و پیشرفته تبدیل شده و باعث می‌شود تا کاربران به اطلاعات دیجیتال خود دسترسی یکپارچه‌ای را داشته باشند.

ماشین لباسشویی Bespoke AI

Samsung

ماشین لباسشویی Bespoke AI با AI OptiWash در دسته‌بندی خانه هوشمند خشک کن Bespoke AI با AI Optimal Dry در دسته لوازم خانگی توانستند عنوان برگزیده نوآوری را از آن خود کنند. ماشین لباسشویی Bespoke AI قادر به شناسایی انواع پارچه و سطوح کثیف به شکل خودکار بوده و طبق آن عملکرد دستگاه را بهینه خواهد کرد. همچنین امکان کنترل دفعات شستشو با SmartThings نیز وجود دارد.

خشک‌کن Bespoke AI به حسگرها و الگوریتم‌های ویژه برای اندازه‌گیری میزان رطوبت لباس‌ها مجهز شده و از این طریق می‌تواند زمان و دما را برای بهینه‌سازی چرخه‌های خشک کردن یکپارچه استفاده کند. ماشین لباسشویی Bespoke AI به خوبی به عادات مختلف شستشوی هر کاربر پاسخ می‌دهد و همچنین با ارائه طیف رنگی متعدد امکان شخصی‌سازی بهتر را فراهم ساخته است.

برنامه SmartThings Energy

این برنامه که در رده نرم افزار و برنامه‌های تلفن همراه قرار دارد برای کاهش مصرف انرژی خانه یک راه‌حل بی‌دردسر محسوب می‌شود. این برنامه امکان پایش مصرف انرژی را به همراه دارد و همچنین می‌تواند روش‌های عملی متناسب طبق دستگاه‌های متصل به پلتفرم و الگوی استفاده آنها را نیز پیشنهاد کند.

سامسونگ PRO with Heatsink SSD 2TB 990

سامسونگ 990 PRO با هیت سینک SSD دو ترابایتی که به عنوان سریع‌ترین درایو حالت جامد PCIe 4.0 (SSD) سامسونگ شناخته می‌شود در دسته دستگاه‌ها و لوازم جانبی رایانه برنده جوایز نوآوری شده است. این قطعه که برای کنسول بازی یا کامپیوترهای شخصی طراحی شده از سرعت بسیار بالایی برای بارگذاری سریع‌تر بهره می‌برد.

این قطعه با ترکیبی از هیت سینک، پوش شنیک رول کنترلر و محافظت حرارتی دینامیک سامسونگ دارای حداکثر آثار خنک‌کنندگی بوده و مانع کاهش عملکرد به دلیل گرمای بیش از خواهد شد. همچنین این درایو از چراغ‌های RGB نیز بهره می‌برد که می‌توان آن را با هر تنظیماتی سازگار کرد.

حافظه SSD یک ترابایت Automotive NVMe BGA سامسونگ

این دستگاه که در دسته ابزارهای سرگرمی و ایمنی خودروها قرار دارد به واسطه فناوری V-NAND سامسونگ به یک کنترلر داخلی و فریمور اختصاصی با بالاترین سرعت انتقال داده (1150 مگابایت در ثانیه) مجهز شده است. این حافظه در شرایط آب‌وهوایی مختلف (منفی 40 درجه تا 105 درجه سانتی‌گراد) دارای مقاومت بالایی است. این حافظه SSD برای استفاده در خودروهای خودران و سیستم‌های وسایل نقلیه طراحی شده که در خواندن متوالی اطلاعات از سرعت بسیار بالایی برخوردار است.

حافظه تقویت‌کننده 512 گیگابایتی CXL سامسونگ

Samsung

حافظه تقویت‌کننده 512 گیگابایتی CXL سامسونگ که در رده سخت‌افزار و قطعات کامپیوتر جای دارد به عنوان نخستین دستگاه حافظه با پشتیبانی از رابط جدید CXL 2.0 شناخته می‌شود. همچنین سامسونگ آن را با فرم فکتور EDSFF (E3.S) روانه بازار کرده است. از این رو این دستگاه برای سرورهای سازمانی و مراکز داده با ظرفیت بالا گزینه مناسبی خواهد بود.

این حافظه جدید به رم DDR5 مجهز شده که می‌تواند از ظرفیت حداکثر پهنای باند پشتیبانی کند و برای نخستین بار حجم بالای داده‌های هوشمند مصنوعی و یادگیری ماشینی که برخی اوقات مقدار آن بیش از ده‌ها ترابایت است را پردازش کند.

بسته حافظه 16 گیگابایتی LPDDR5X و 1 ترابایتی UFS 3.1 سامسونگ

Samsung

سامسونگ برای اولین بار با ترکیب رم 16 گیگابایتی LPDDR5X و حافظه‌های یک ترابایت UFS 3.1 بر پایه فناوری V-NAND توانست جهش بزرگی را در این صنعت به وجود آورد. این بسته چند تراشه‌ای باعث شده تا صنعت به استفاده از حافظه‌ای با سرعت بالاتر و کم مصرف‌تر در گوشی‌های هوشمند پرچمدار و سایر ابزارهای پیشرو حوزه فناوری ترغیب شود.

حسگر تصویر ISOCELL HP3 CMOS سامسونگ

حسگر تصویر ISOCELL HP3 CMOS سامسونگ که به عنوان حسگر تصویر پیشرفته گوشی محسوب می‌شود از فرمت 1/1.4 اینچی و پیکسل‌هایی به ابعاد 0.56 میکرومتری بهره می‌برد و توانسته در بخش تصویربرداری و عکاسی عنوان نوآوری برگزیده را از آن خود کند.

این حسگر 200 مگاپیکسلی به کوچکترین فناوری پیکسل در دوربین‌های تلفن همراه مجهز شده که حدود 20 درصد از سطح ماژول دوربین را کاهش داده و امکانی را فراهم می‌کند تا سازندگان گوشی های موبایل بتوانند دستگاه‌های پرچمدار خود را باریک‌تر طراحی کنند.

حسگر تصویر ISOCELL HP3 به فناوری Tetra2pixel مجهز شده که با ترکیب 4 پیکسل در یک پیکسل امکان تجربه فوق‌العاده را از ثبت تصاویر در نور کم فراهم می‌سازد. همچنین کاربران با این حسگر می‌توانند فیلم‌هایی با کیفیت 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه (fps) یا 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه با حداقل افت میدان دید در زمان فیلم‌برداری 8K را به ثبت برسانند.

پردازنده W920 سامسونگ برای ابزارهای پوشیدنی

پردازنده SoC اگزینوس W920 سامسونگ و پردازنده متصل اگزینوس RF 6550 که در رده فناوری‌های پوشیدنی قرار دارند توانستند سطح ابزارهای پوشیدنی را ارتقا دهند. پردازنده W920 روی یک چیپست 5 نانومتری EUV جای دارد و یک مودم LTE با GPU قدرتمند و CPU دو هسته‌ای را شامل می‌شود. پردازنده RF 6550 نیز روی چیپست 28 نانومتری توسعه پیدا کرده که اتصال وای فای، بلوتوث و GNSS را شامل می‌شود و همچنین نسبت به اگزینوس W920 نیز سازگاری بالاتری را به همراه دارد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.