کوئنتین تارانتینو

جنگ کوئنتین تارانتینو با مارول: شما اصلا ستاره نیستید!

کوئنتین تارانتینو، کارگردان برجسته هالیوود در اظهارنظر جدید خود با انتقاد از فیلم‌های مارول، گفته که بازیگران آن، ستاره‌های واقعی نیستند.

کوئنتین تارانتینو، کارگردان مطرح هالیوود و خالق آثار شاخصی نظیر «پالپ فیکشن»، این روزها مشغول تبلیغ کتاب جدید خود به نام “Cinema Speculation” است. او که اخیرا مهمان قسمت جدید پادکست «2 خرس، 1 غار» به میزبانی تام سگورا بوده، در مورد مارولیزه شدن هالیوود و عدم ستاره‌سازی فیلم‌های مارول اظهارنظر کرده است.

اختلاف کوئنتین تارانتینو با مارول

تارانتیتو گفت:

بخشی از فرآیند مارولیزه کردن هالیوود این است که شما با بازیگرانی سر و کار دارید که همگی به واسطه بازی در این دسته از فیلم‌ها به شهرت رسیده‌اند، اما هیچ‌یک از آنها واقعا ستاره نیستند. بلکه این شخصیت‌های مارول نظیر کاپیتان آمریکان یا ثور هستند که ستاره‌های واقعی هستند. در واقع این کاراکترهای فرنچایز هستند که به یک ستاره تبدیل می‌شوند.

تارانتینو و مرد آهنی

طبق تعریف کوئنتین تارانتیتو، بازیگرانی مانند کریس ایوانز (بازیگر فیلم‌های کاپیتان آمریکا) یا کریس همسورث (ایفاگر نقش ثور)، بیش از آنکه ستاره‌های سینما باشند، صرفا نمایندگانی موقت از شخصیت‌های مارول هستند و به معنای کلاسیک هالیوودی، ستاره محسوب نمی‌شوند. کارگردان «روزی روزگاری در هالیوود» در ادامه توضیح داد:

راستش را بخواهید قصدم پایین آوردن ارزش کار آنها نیست، اما آنها صرفا نتیجه مارولیزه شدن فیلم‌های هالیوود هستند.

او هم‌چنین تصریح کرد که به هیچ وجه از فیلم‌های مارول متنفر نیست، اما از این واقعیت که امروزه تمرکز اصلی هالیوود بر این دسته از فیلم‌ها معطوف شده است، انتقاد کرد.

وی افزود:

من فیلم‌های مارول را دوست ندارم، اما از آنها متنفر نیستم. من وقتی بچه بودم دیوانه‌وار مشغول جمع‌آوری کمیک‌های مارول بودم. به نظرم اگر این فیلم‌ها در دهه 20 میلادی اکران می‌شدند، حتی می‌توانستم به آنها علاقه‌مند شوم، چون مطمئنا در آن برهه تنوع در آثار موج می‌زد. اما امروزه به عنوان فردی 60 ساله اعلام می‌کنم که چندان در مورد آنها هیجان‌زده نیستم.

کوئنتین تارانتیتو که قول داده هرگز فیلمی را از دنیای MCU کارگردانی نکند، از مشکلات خود با فراگیر شدن بیش از حد فیلم‌های مارول سخن گفت و اضافه کرد:

تنها انتقاد من به آنها این است که امروزه به تمرکز اصلی و فرم قالب فیلم‌سازی هالیوود تبدیل شده‌اند و تنها فیلم‌هایی هستند که باعث هیجان در میان طرفداران و حتی استودیو سازنده می‌شوند. واقعیت آن است که فیلم‌های مارول امروزه به عنوان نماینده‌ کامل این دوره از هالیوود برجسته شده‌اند. متاسفانه فعلا شرایط مناسبی برای ساخت فیلم‌هایی از خارج از دنیای مارول فراهم نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این فیلم ها ارزش دیدن ندارند

    DC و مارول یک سری فیلم شبیه به هم هستند و نتیجشون مشخص هست