پرشتاب ترین خودرو جهان

رکورد پرشتاب ترین خودرو جهان شکسته شد

پینین فارینا باتیستا رکورد پرشتاب ترین خودرو جهان را شکست. در ادامه جزئیات رکوردشکنی این ابرخودرو برقی را بررسی خواهیم کرد.

پینین فارینا باتیستا به عنوان یک ابرخودروی برقی به تازگی طی آزمایشی در اتودروم دبی توانست رکورد 0 تا 60 مایل در ساعت (96 کیلومتر در ساعت)، 100 کیلومتر در ساعت (62 مایل در ساعت) و رکورد 200 کیلومتر در ساعت را بشکند. همچنین این خودرو به رکورد سرعت 350 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده که یک رکورد جدید در میان خودروهای الکتریکی جهان به شمار می‌رود.

جزئیات شکست رکورد پرشتاب ترین خودرو جهان

پرشتاب ترین خودرو جهان

شرکت پینین فارینا اعلام کرد این ابرخودرو برقی با حضور کارشناسان گینس توانست ظرف مدت 1.8 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت و ظرف مدت 1.79 ثانیه از صفر به سرعت 60 مایل بر ساعت دست پیدا کند و به پرشتاب ترین خودرو جاده ای در جهان تبدیل شود. همچنین این خودرو ظرف مدت 4.75 ثانیه از صفر به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد.

پرشتاب ترین خودرو جهان

مدیر تولید پینین فارینا در خصوص این رکوردشکنی عنوان کرد ما تقسیم وزن و تنظیم مرکز ثقل باتسیتا را بهینه کردیم و ترکیب شاسی، تیونینگ سیستم تعلیق و تایرها را در هزاران کیلومتر مورد آزمایش قرار دادیم. ضمن این که تقسیم گشتاور 4 موتور باعث شده تا این ابرخودرو به پرشتاب ترین خودروی جاده ای جهان تبدیل شود.

پرشتاب ترین خودرو جهان

گفتنی است چهار پیشرانه این خودرو به صورت ترکیبی قدرتی برابر با 1900 اسب بخار و گشتاور 2300 نیوتن‌متر را به تولید می‌رسانند. شرکت سازنده باتری‌های 120 کیلووات ساعتی این ابرخودرو برقی را در کف خودرو نصب کرده تا فرایند تقسیم وزن و تعادل آن با چیدمان T شکل در شرایط ایده‌آلی باشد.

پرشتاب ترین خودرو جهان

شرکت ایتالیایی پینین فارینا این ابرخودرو را با قیمت حدود 2.25 میلیون دلار و فقط در تعداد محدود 150 دستگاه به تولید می‌رساند. فرایند مونتاژ آن به صورت دستی طی تابستان سال جاری آغاز شده و نخستین سری از آن نیز قرار است به زودی به دست مشتریان برسد. گفتنی است پینین فارینا باتیستا نخستین بار در سال 2018 به نمایش درآمد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*