قیمت بیت کوین در آینده

پیش بینی ترسناک تحلیلگر مطرح از قیمت بیت کوین در آینده نزدیک

ارزهای دیجیتال در وضعیت خوبی قرار ندارند و روزانه خبرهای ناگواری پیرامون این بازار به گوش می‌رسد. حالا یکی از تحلیلگران مطرح این حوزه با پیش‌بینی هولناک خود درباره قیمت بیت کوین، بسیاری را نگران کرده است؛ اما این پیش‌بینی چیست؟

شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که بازار ارزهای دیجیتال با چنین وضعیتی مواجه شود و این افت تاریخی را تجربه کند. فارغ از سایر رمز ارزها، بیت کوین در طول یک سال اخیر روند نزولی بی‌سابقه‌ای داشته که باعث از دست رفتن 80 درصد از ارزش آن و افت قیمتی وحشتناک شده است. اما علت سقوط تدریجی ارزهای دیجیتال و کاهش محسوس قیمت بیت کوین چیست؟

بر اساس گزارشی که کریپتو پوتیتو منتشر کرده است، صنعت نوپای ارزهای دیجیتال در یک سال گذشته، دوران طلایی خود را سپری کرده و اصطلاحا در اوج قرار داشته است. در این دوران شاهد یکه‌تازی بیت کوین بودیم و روند صعودی این ارز دیجیتال به حدی بود که قیمت بیت کوین به رقم تاریخی 69 هزار دلار رسید.

اما تابستان داغ و پر حرارت بیت کوین رفته رفته جای خود را به سرمایی استخوان‌سوز داد تا به تدریج زمستانی سخت بر بازار ارزهای دیجیتال حاکم شود. شروع این اتفاق با تغییر سیاست پولی در جهان آغاز شد و پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، بحران‌ها بیشتر شدند و ارزهای دیجیتال بیش از پیش خطر سقوط را احساس کردند.

تا پیش از اعلام ورشکستگی FTX، این شرکت حکم یک ناجی بزرگ را داشت که با اعطای وام و تسهیلات مختلف به پلتفرم‌های ورشکسته و آن‌هایی که در مسیر نابودی قرار داشتند، اتفاقات بزرگی را رقم می‌زد. پس از ورشکستگی غیر قابل باور و شوکه‌کننده FTX، قیمت بیت کوین باز هم پایین آمد و به زیر 16 هزار دلار رسید تا محبوب‌ترین ارز دیجیتال، باری دیگر مزه سقوط و بحران را بچشد.

آیا قیمت بیت کوین در آینده از این هم پایین‌تر خواهد آمد؟

حال پس از مرور اوج و حضیض بیت کوین در طول یک سال گذشته، بهتر است به سراغ پیش‌بینی نگران‌کننده یکی از تحلیلگران مطرح این حوزه برویم تا ببینیم اوضاع از چه قرار است. دان آلت (DonAlt) که به عنوان یکی از تحلیلگران شناخته شده و معتبر ارزهای دیجیتال در توییتر شناخته می‌شود، درباره وضعیت خطرناک بیت کوین هشدار داده است.

قیمت بیت کوین

تحلیل دان آلت از نمای یک‌ ماهه بازار بیت کوین

طبق تحلیل دان آلت، ممکن است قیمت بیت کوین در آینده باز هم با ریزشی شدید مواجه شود. وی معتقد است بیت کوین این پتانسیل را دارد که در دام چرخه سال‌های قبل گرفتار شود. این یعنی ممکن است بیت کوین چرخه سال‌های 2014 و 2015 را تکرار کند و به رقم 9500 دلار برسد یا به شرایط سال 2018 بازگردد و به مرز 11 هزار دلار سقوط کند؛ پیش‌بینی نگران‌کننده‌ای که در هر صورت ترسناک و سرنوشت‌ساز است.

باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا تحلیل‌های دان آلت و پیش‌بینی‌های وی به واقعیت بدل می‌شوند یا خیر. اگر این اتفاق رخ دهد و قیمت بیت کوین با چنین ریزش بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شود، باید خودمان را برای مرگ تدریجی ارزهای دیجیتال آماده کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*