پیش بینی کاهش فروش آیفون در سال ۲۰۱۶، سهام اپل را از همین حالا کاهش داد!

سهام اپل ( AAPL.O ) در روز چهارشنبه به دلیل نگرانی ها راجب به کاهش فروش آیفون در سال ۲۰۱۶ افت کرد. در ادامه، بانک مرکزی آمریکا یادداشتی را به مشتریان ارائه کرد و طی آن برآورد خود را برای سال مالی ۲۰۱۶ اپل به مشتریان ارائه نمود، که  آیفون های ساخته شده در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۰ میلیون کاهش پیدا می‌کند و این کمپانی تنها ۲۲۰ میلیون اسمارت فون ارائه خواهد نمود.

در یادداشتی دیگر، ریموند جیمز برآورد خود را از میزان فروش آیفون در سال ۲۰۱۶، از ۲۲۹ میلیون به ۲۲۴ میلیون کاهش داد. این انتظارات و برآورد ها را تامین کنندگاه محصولات اپل ارائه کرده اند. همچنین سازمان “Baird Equity” پیش بینی خود را برای سال مالی آینده اپل از ۲۴۳ میلیون به ۲۳۴ میلیون کاهش داده است.

در بازتاب به شک تردید ها در مورد فروش آیفون در سال آینده، سهام اپل ۴.۴ درصد کاهش یافت. همچنین از ماه آوریل به بعد، رکود ۱۸ درصدی وجود داشته است.

در آخرین نکاتی که از تأمین کنندگان اپل ذکر شده، روز سه شنبه Imagination Technologies اظهار داشت:

در صنعت نیمه هادی گوشی های هوشمند و بازار، انتظار می‌رود سود سال آینده از دیگر سال های مالی پایین تر باشد.

در همین راستا، یک کمپانی آلمانی تولید چیپ، پیش بینی مشابهی داشته و بر اساس کاهش تقاضا برای تولید تراشه مورد استفاده در انواع گوشی های هوشمند از جمله آیفون، احتمال می‌دهد که سال آینده صنعت گوشی هوشمند با رکود مواجه شود.

مورگان استنلی در بخشی از یادداشت خود می‌نویسد:

فروش آیفون ها در سال ۲۰۱۶ حدود ۶ درصد با افت مواجه خواهد شد.

سهام اپل در روز دوشنبه، ۱۰۹,۷۱ دلار به فروش رفت در حالی که قیمت آن در ۲۸ آوریل ۱۳۴,۵۴ دلار بوده است.

در پایان باید خاطرنشان کرد که سال آینده به طور کلی صنعت گوشی های هوشمند با افت تقاضا مواجه خواهند شد و  اکثر کمپانی ها با افت مالی، این کاهش میزان تقاضا را احساس خواهند کرد. اما در این میان، بر حسب اینکه اپل هر ساله رشد مالی را تجربه می‌کند، به افت این آمار در سال ۲۰۱۶ توجه ویژه ای شده است.

منبع: reuters

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*