کره شمالی، ارتش هسته‌ ای

پیام ترسناک کیم جونگ اون به دنیا: کره شمالی، بزرگ ترین ارتش هسته‌ ای جهان می‌شود!

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در تازه‌ترین سخنرانی خود اعلام کرده که می‌خواهد بزرگ ترین ارتش هسته‌ ای جهان را بسازد.

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی KCNA کره شمالی، کیم جونگ اون، رهبر این کشور در حال برنامه‌ریزی برای به وجود آوردن بزرگ ترین ارتش هسته ای جهان است. کیم روز شنبه در رویدادی که به منظور ارتقای ده‌ها مقام نظامی برگزار شد، گفت:

هدف نهایی کره شمالی، داشتن بزرگ ترین ارتش هسته‌ای جهان و بزرگ‌ترین نیروی مطلق بی‌سابقه در قرن است.

این دستور پس از پرتاب موشک بالستیکی جدید قاره پیما (IBCM) در روز 27 آبان توسط کره‌ شمالی صادر شد. به گزارش KCNA، این موشک از نوع Hwaseong-17 است که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای تا ایالات متحده خواهد بود.

کیم از مقاماتی که این موشک جدید را توسعه داده‌اند، تمجید کرد. وی در ادامه این موشک را «قوی‌ترین سلاح استراتژیک جهان» خواند و گفت که ساخت آن نشان‌دهنده جهشی فوق‌العاده در توسعه فناوری نصب کلاهک‌های هسته‌ای بر روی موشک‌های بالستیک است.

کیم جونگ اون

کیم جونگ‌ اون هم‌چنین افزود که با توسعه ICBM جدید، کره شمالی به جهانیان نشان داده است آینده مطمئن و همیشه پیروز دولت در حال پیشروی به سوی هدف نهایی، یعنی ساخت بزرگ ترین ارتش هسته‌ای جهان است.

دانشمندان آکادمی علوم دفاعی کره شمالی در نامه‌ای که اخیرا برای کیم ارسال شده است، گفته‌اند که شلیک آزمایشی اخیر یک پیروزی تاریخی بزرگ برای این کشور بوده و حاکمیت کره شمالی را نشان می‌دهد. گفتنی است کیم جونگ اون با کودکی که گمان می‌رود دخترش، جو آئه باشد در مراسم پرتاب این موشک شرکت کرده بود.

در حالی‌که این آزمایش موشکی نشان داده که پیونگ یانگ می‌تواند یک ICBM بزرگ‌ را پرتاب کند و آن‌را بیش از یک ساعت به پرواز در بیاورد، کره شمالی هنوز توانایی خود در قرار دادن کلاهک بر روی یک موشک بالستیک دوربرد را نشان نداده است. با این حال، تحلیلگران بر این باور هستند که با آزمایش‌های مکرر، کره شمالی در حال بهبود توانایی‌های موشکی خود است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. احسنت درود
    در برابر حیوان وحشی کافر نجس نفهمی همچو آمریکا که زبان خوش ادمی زاد نمی‌فهمد فقط باید سلاح قوی داشت

  2. یک ابله به تمام معنا که زندگی یک مشت مردم بیگناه رو به دست گرفته